הלוק הקשוח:הונדה חשפה פספורט חדש, דור רביעי לרכב הפנאי אותו היא משווקת בעיקר בצפון אמריקה. עם זאת, שיווק מקומי לא צפוי בקרוב, בדיוק כפי שלא היה עד עתה עבור הדגם הפופולרי.
צפייה בתוכן פוזל לשטח: הונדה חשפה פספורט חדש
המראה זוויתי וקשוח מבעבר, עם סבכה ויחידות תאורה גדולים בחזית, כונס אוויר בקצה מכסה המנוע וקורה C אלכסונית כמקובל ברכבי פנאי אמריקאים.
גרסת טרייל-ספורט המיועדת לשטח כוללת גם פגושים אגרסיביים עם צמד טבעות גרירה המגדילים את זווית הגישה (23 מעלות, 2+), מגני פלסטיק שחורים סביב בתי הגלגלים וספי הדלתות וצמד פסי גגון מסיביים. היא גם מצוידת בצמיגי שטח דו-שימושיים - ג'נרל גרבר AT, רחבים בסנטימטר מגרסת הבסיס.
גם סביבת הנהג עודכנה, עם לוח מחוונים דיגיטלי ("10.2) ומסך מגע גדול משמעותית ("12.3 לעומת "8), הכולל מערכת הפעלה של גוגל. בהשוואה לקודמו, הפספורט ארוך בכ-4 ס"מ (484 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך בכ-7 ס"מ (289 ס"מ) המשפר משמעותית את מרחב המחיה ליושבים מאחור, ומגדיל את תא המטען בכ-80 ליטר (1,246 ליטר).
רק בנזין: המנוע נותר V6 בנזין אטמוספרי בנפח 3.5 ליטר, עם מערכת תזמון שסתומים חדשה (צמד גלי זיזים במקום בודד) ואפשרות לניתוק 3 מהבוכנות בעומס נמוך לשיפור צריכת הדלק. ההספק נותר זהה (280 כ"ס), אך תיבת ההילוכים החדשה מונה כעת 10 יחסים (9 בעבר).
מערכת הנעה כפולה חדשה מעבירה מומנט גבוה יותר (40%) ומהר יותר (ב-30%) לגלגלים האחוריים. בנוסף, הונדה משלבת דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני מאחור, המסוגל להעביר עד 100% לכל אחד מהגלגלים האחוריים. בכך הוא מדמה נעילת דיפרנציאל ומאפשר הכוונת מומנט.
לדברי היצרנית, הפלטפורמה הוקשחה ב-72% מלפנים וב-50% מאחור, המוטות המייצבים קשיחים יותר ויחד עם מפסקי סרנים מורחבים (ב-3.3 ס"מ מלפנים וב-3.8 ס"מ מאחור) ובסיס גלגלים ארוך מבעבר, יש לצפות לשיפור ביציבות הכיוונית. מרווח הגחון גדל ב-0.6 ס"מ (21.1 ס"מ).
מה אנחנו חושבים: בשונה מישראל, בה הונדה נמצאת בשפל מכירות חסר תקדים, בצפון אמריקה היא זוכה להצלחה אדירה עם מגוון דגמים גדול ומודרני בכל קטגוריה כמעט. ועם הפספורט החדש היא צפויה אף לשפר עמדות מול המתחרים, באחת הקטגוריות הפופולריות ביותר בצד השני של האטלנטי.
בישראל יכול היה הפספורט להפוך לתוספת חשובה באולם התצוגה המקומי, יחד עם שאר הדגמים המשווקים בצפון אמריקה. אבל למרות ניסיונות של היבואנית לשווק כאן את התוצרת האמריקאית של היצרנית היפנית, בינתיים זה לא קרה.
הונדה רכב מעולה, יצרן המנועים הכי גדול בעולם, היבואן לא מוכן להשקיע במותג הזה בארץ, לכן המכירות חלשות לעומת טויוטה ושאר יצרני המכוניות היפניות.
השוק הגדול של הונדה הוא ארה"ב ואסיה.
לדרכון החדש יש את המפרטים הבאים: מנוע 3.5L V-6 המפיק 280 כוחות סוס. הרכב הזה משתמש בבנזין אבל לא בחשמל הארור.
לרכב הזה יש 3 רמות גימור שעולות בקנדה:
ספורט: החל מ-50,480 דולר קנדי.
טריילספורט: החל מ-53,980 דולר קנדי.
מהדורה שחורה: החל מ-56,940 דולר קנדי.
אלה לא המחירים הסופיים כי בקנדה עלינו להוסיף 13% מס.
המחירים האלה בסדר כי הם לא גבוהים מדי.
כמובן שרכבי הונדה מצוינים.
יבואן טוב יכול להביא רכב זבל מסין ולמכור אותו בכמויות, לעומת יבואן גרוע (כמו יבואן הונדה) שיכול להביא את הרכבים המעולים של הונדה, אבל אף אחד לא יקנה. מבחינת לקוח הקצה: אין שכל אין דאגות !
8. אני לא בפאניקה. התגובה שלי עוסקת רק עם רכב בנזין. לרכבי בנזין יש הרבה פחות בעיות מרכבים חשמליים.
זו הסיבה ש-3 המכוניות שלנו פועלות על בנזין.
הבנזין לא גוסס בכלל. כל המכוניות וכלי הרכב בשכונה שלנו משתמשים בבנזין. זה אותו הדבר באזורים רבים בטורונטו. אזכיר לכולכם שיש רק מכוניות דלק 100 ק"מ צפונית לטורונטו וזו הסיבה שלמכוניות חשמליות יש בעיות עם טעינה = אין מטענים בתחנות דלק. יש גם בעיות עם קרינה מסוכנת מהסוללות והאלקטרוניקה. יש עוד בעיות עם מכוניות חשמליות עליהן התייחסתי בעבר. אני הופ [בבעלותך מכונית חשמלית ולכן אתה תיחנק בה. בהצלחה!
לא, לא ולא למכוניות חשמליות.
Who cares what they cost in Canada, eh? You know what they say about Canada: they opened a country, and nobody came. What are you, 4 million popsicles, Pepsi-drinking popsicles?
הרכבים של הונדה סך הכל טובים אבל לפחות בכל מה שנמכר בארץ אלו לא רכבים מתוחכמים יותר מרכבים אחרים, לעיתים אפילו יותר פשוטים. מצד שני זה לא מפריע ליבואן לבקש עבורם מחיר דמיוני. בזמן שכל היבואנים העלו מחירים במהלך השנתיים האחרונות ברמה של טירוף מוחלט, יבואן הונדה הגדיל לעשות ולהעלות למחירים מופרכים לחלוטין.
למה לקנות הונדה משפחתית קומפקטית במעל 200K שאינה עדיפה על משפחתיות אחרות אירופאיות בשום פרמטר מלבד אולי האמינות? למה לקנות הונדה אם אפשר בפחות כסף לקנות רכבים מקבילים מטויוטה או יונדאי?
היבואן של הונדה חושב משום מה שהוא מוכר רכבי יוקרה והמחירים בהחלט שם בלי שום הצדקה בכלל.
Oh, Canada, what a laugh, eh! No wonder you don't have electric vehicles. You step out of your little town and bam! You're in the middle of nowhere, just woods and bears. Infrastructure? What's that? Unlike Europe or the US, where we can power electric vehicles, you folks are still figuring out how to pronounce "but." ????????
10. אתה מתבייש להגיד לקוראים את שמך"? זו טעות שלי כי השם שלך הוא מינוס 1... נראה שיש לך הרבה והרבה מינוסים.
ניר בן זקן כותב במאמר על המכונית הזו שנמכרת בצפון אמריקה. זה כולל את קנדה. אבל אתה לא יודע איפה קנדה נמצאת כי יש לך מוח של נמלה טיפשה. אולם רוב הנמלים חכמות אבל אתה לא נכלל בנמלים החכמות...
אתה גם מטומטם כי זה לא מוזכר במאמר על 4 מיליון ארטיקים וארטיקים לשתות פפסי. לכן סתום את פיך.
12. אתה עוד מגיב לא חכם. אתה מאוד טיפש - יש מכוניות חשמליות בקנדה. בתגובה מספר 9 שלי אני אומר שלי ולאשתי יש 3 מכוניות שמשתמשות בבנזין. למעשה כל האנשים בשכונה שלנו נוהגים במכוניות בנזין ובאזורים רבים בטורנטו. הנה עוד דוגמה לטיפשות שלך: בעיר טורונטו יש 2,800,000 אנשים ולכן היא לא עיר קטנה. העיר מוקפת בערים קטנות יותר = GTA שכבר היו ב-2021 6,711,985 אנשים. על איזה דובים ויערות אתה מדבר?
אתה לא החבר שלי כי אתה מטומטם. זו המציאות מר משוגע..
15. אידיוט נשאר אידיוט.
16. כמובן שמכירות המכוניות החשמליות גדלות בקנדה. מעולם לא אמרתי את ההיפך מה הקשר לזה שאני מפסיד כסף אז על מה אתה מדבר? אני לא מפסיד שום כסף. ההתנשאות שלי היא העסק שלי. אתה מלא עם B.S. = חרא של שור.
17. אתה לא יכול להרשות לעצמך בית ענק כמו זה שאנחנו גרים בו ו-3 המכוניות שבבעלותנו. יש לנו הרבה חשמל. אתה היצור המגעיל והדוחה.
אתה אפילו לא יודע איך לכתוב בעברית. זה לא ייצור אלא יצור. חזור לכיתה א' בבית הספר.
18. אל תדאג לגבי ההכנסה שלנו. עם ההכנסה שלנו אנחנו מנהלים בית ענק, 3 מכוניות וכו' אנחנו נוסעים לאיים הקריביים, מקסיקו ומקומות רחוקים אחרים. אנחנו נשארים באתרי נופש שהם 5 כוכבים ומעלה = רק הטובים ביותר! אתה גם לא יודע איך לכתוב עברית כמו 17: זה לא ייצור אלא יצור. חזור לכיתה א' בבית הספר.
אני הרבה יותר מדי חכם בשבילך כי אתה הטיפש.
Buddy, your Hebrew is a hoot, eh! You make grammatical mistakes left, right, and center. You're a laughing stock, for sure. Just look at the last two sentences in your last comment—it's like a broken record, so repetitive. At least your spelling is intact, eh!