הלוק הקשוח:הונדה חשפה פספורט חדש, דור רביעי לרכב הפנאי אותו היא משווקת בעיקר בצפון אמריקה. עם זאת, שיווק מקומי לא צפוי בקרוב, בדיוק כפי שלא היה עד עתה עבור הדגם הפופולרי.
צפייה בתוכן פוזל לשטח: הונדה חשפה פספורט חדש
המראה זוויתי וקשוח מבעבר, עם סבכה ויחידות תאורה גדולים בחזית, כונס אוויר בקצה מכסה המנוע וקורה C אלכסונית כמקובל ברכבי פנאי אמריקאים.
גרסת טרייל-ספורט המיועדת לשטח כוללת גם פגושים אגרסיביים עם צמד טבעות גרירה המגדילים את זווית הגישה (23 מעלות, 2+), מגני פלסטיק שחורים סביב בתי הגלגלים וספי הדלתות וצמד פסי גגון מסיביים. היא גם מצוידת בצמיגי שטח דו-שימושיים - ג'נרל גרבר AT, רחבים בסנטימטר מגרסת הבסיס.
גם סביבת הנהג עודכנה, עם לוח מחוונים דיגיטלי ("10.2) ומסך מגע גדול משמעותית ("12.3 לעומת "8), הכולל מערכת הפעלה של גוגל. בהשוואה לקודמו, הפספורט ארוך בכ-4 ס"מ (484 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך בכ-7 ס"מ (289 ס"מ) המשפר משמעותית את מרחב המחיה ליושבים מאחור, ומגדיל את תא המטען בכ-80 ליטר (1,246 ליטר).
רק בנזין: המנוע נותר V6 בנזין אטמוספרי בנפח 3.5 ליטר, עם מערכת תזמון שסתומים חדשה (צמד גלי זיזים במקום בודד) ואפשרות לניתוק 3 מהבוכנות בעומס נמוך לשיפור צריכת הדלק. ההספק נותר זהה (280 כ"ס), אך תיבת ההילוכים החדשה מונה כעת 10 יחסים (9 בעבר).
מערכת הנעה כפולה חדשה מעבירה מומנט גבוה יותר (40%) ומהר יותר (ב-30%) לגלגלים האחוריים. בנוסף, הונדה משלבת דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני מאחור, המסוגל להעביר עד 100% לכל אחד מהגלגלים האחוריים. בכך הוא מדמה נעילת דיפרנציאל ומאפשר הכוונת מומנט.
לדברי היצרנית, הפלטפורמה הוקשחה ב-72% מלפנים וב-50% מאחור, המוטות המייצבים קשיחים יותר ויחד עם מפסקי סרנים מורחבים (ב-3.3 ס"מ מלפנים וב-3.8 ס"מ מאחור) ובסיס גלגלים ארוך מבעבר, יש לצפות לשיפור ביציבות הכיוונית. מרווח הגחון גדל ב-0.6 ס"מ (21.1 ס"מ).
מה אנחנו חושבים: בשונה מישראל, בה הונדה נמצאת בשפל מכירות חסר תקדים, בצפון אמריקה היא זוכה להצלחה אדירה עם מגוון דגמים גדול ומודרני בכל קטגוריה כמעט. ועם הפספורט החדש היא צפויה אף לשפר עמדות מול המתחרים, באחת הקטגוריות הפופולריות ביותר בצד השני של האטלנטי.
בישראל יכול היה הפספורט להפוך לתוספת חשובה באולם התצוגה המקומי, יחד עם שאר הדגמים המשווקים בצפון אמריקה. אבל למרות ניסיונות של היבואנית לשווק כאן את התוצרת האמריקאית של היצרנית היפנית, בינתיים זה לא קרה.
הונדה רכב מעולה, יצרן המנועים הכי גדול בעולם, היבואן לא מוכן להשקיע במותג הזה בארץ, לכן המכירות חלשות לעומת טויוטה ושאר יצרני המכוניות היפניות.
השוק הגדול של הונדה הוא ארה"ב ואסיה.
לדרכון החדש יש את המפרטים הבאים: מנוע 3.5L V-6 המפיק 280 כוחות סוס. הרכב הזה משתמש בבנזין אבל לא בחשמל הארור.
לרכב הזה יש 3 רמות גימור שעולות בקנדה:
ספורט: החל מ-50,480 דולר קנדי.
טריילספורט: החל מ-53,980 דולר קנדי.
מהדורה שחורה: החל מ-56,940 דולר קנדי.
אלה לא המחירים הסופיים כי בקנדה עלינו להוסיף 13% מס.
המחירים האלה בסדר כי הם לא גבוהים מדי.
כמובן שרכבי הונדה מצוינים.
יבואן טוב יכול להביא רכב זבל מסין ולמכור אותו בכמויות, לעומת יבואן גרוע (כמו יבואן הונדה) שיכול להביא את הרכבים המעולים של הונדה, אבל אף אחד לא יקנה. מבחינת לקוח הקצה: אין שכל אין דאגות !