בקצרה:
- אודי מתחילה לשווק RS3 עדכנית
- הביצועים זהים, היכולת הדינמית שופרה
- המחיר מתחיל ב-504 אלף שקל
הפנים החדשות: אודי מתחילה לשווק כאן את ה-RS3 לאחר מתיחת פנים שעברה, שתוצע כבעבר בגרסת ספורטבק עם חמש דלתות (ב-504 אלף שקל), או סדאן עם ארבע (ב-523 אלף שקל). שינויי המראה צנועים ומסתכמים בפגושים שונים - מלפנים עם כונסי אוויר גדולים יותר, מאחור עם מסיט אוויר מסיבי, ועם יחידות תאורה שונות (מטריקס לד) וחישוקי "19 עדכניים.
בסביבת הנהג יש כבעבר לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) עם נתוני אקשן ומסך מגע ("10.1), כשהשינוי העיקרי הוא בהגה שונה (שטוח בחלקו העליון והתחתון) עם צמד מתגים למצבי נהיגה ומעבר מהיר למצב ייעודי מועדף. גם מנוף ההילוכים הקטנטן בקונסולה שבין המושבים עודכן.
לרשימת האבזור נוספו גם משטח טעינה אלחוטי ומערכת שמע משודרגת, וחשוב מכל - בולמי זעזועים אדפטיביים הם כעת ציוד תקני. השאר נותר ללא שינוי לרבות ריפודי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים וחלון שמש, כאשר בסדאן יש גם דלת תא מטען חשמלית. כאופציה בתוספת תשלום (12 אלף שקל) מוצעים מושבי באקט קדמיים עם תמיכה משופרת, אך בכיוון ידני.
מערך הבטיחות כולל כבעבר בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.
מלכת הגיהנום הירוק: מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי - בנזין מוגדש, עם 5 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר (400 כ"ס) בחיבור לתיבת 7 הילוכים כפולת-מצמד ולהנעה כפולה עם דיפרנציאל אחורי אקטיבי. גם הביצועים זהים: 3.8 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש ו-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית או 290 קמ"ש לאחר הסרתה.
ולמרות זאת ה-RS3 העדכנית קבעה שיא הקפה במסלול הנורבורגרינג, עם זמן של 7 דקות ו-33.1 שניות, שיפור של 7.6 שניות לזמן ההקפה הקודם שקבעה בעת השקתה לפני שלוש שנים. וגם 5.5 שניות מהר יותר מהמחזיקה הקודמת בתואר המהירה בקטגוריה, ב.מ.וו M2 החזקה והיקרה ממנה משמעותית.
לדברי היצרנית, עיקר השיפור הושג הודות למחשב ניהול חדש, המאגד בתוכו את כל המערכות הדינמיות ומאפשר שליטה מהירה ומדויקת יותר. למשל על בולמי הזעזועים האדפטיביים, מערכת ההנעה הכפולה, הכוונת המומנט באמצעות הבלמים ובקרת היציבות.
נזכיר כי המכונית שקבעה את השיא הקודם והנוכחי מצוידת ברכיבים המוצעים כאופציה בתוספת תשלום לרבות בלמים קדמיים קרמיים גדולים (380 מ"מ), שמלבד עמידות משופרת גם מפחיתים את המשקל הבלתי מוקפץ ב-10 ק"ג, וצמיגי פירלי P-זירו טרופאו R.
מה אנחנו חושבים: העדכון שעברה ה-RS3 מבטא היטב את המגמה המבורכת של חטיבת הביצועים של אודי, עם דגש משמעותי על יכולת דינמית והנאה מנהיגה ופחות על פוזה וביצועים בקו ישר. ועם התמקדות בכיול מוקפד של מערכות מכאניות ואלקטרוניות הנסתרות מהעין, אבל בעלות חשיבות עליונה לאיכויות הדינמיות.
לצד זאת גם רשימת אבזור הנוחות שופרה, לרבות בולמי זעוזעים אדפטיביים כציוד תקני שיביאו לשיפור משמעותית בנוחות הנסיעה ביומיום. תג המחיר שלה התייקר אמנם ב-23 אלף שקל, אבל הוא עדיין נמוך משמעותית מהמתחרה הישירה - מרצדס A45s - שמשווקת כיום במחיר הנושק ל-700 אלף שקל, מה שיאפשר ל-RS3 לשמור בקלות על עליונות בקטגוריה.