דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לא מתאושש מהמלחמה - המכירות בשוק הרכב בירידה דרסטית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • צלילה חדה של 17% במסירות רכב חדש השנה
  • הירידה חדה עד יותר במותגי היוקרה
  • שיעור הרכב החשמלי מכלל המכירות עלה ל-25%

המשבר כאן: הרבעון הראשון של 2024 מסתמן כבעייתי במיוחד עבור ענף הרכב, עם 89 אלף מכוניות חדשות בלבד שעלו על כבישי ישראל - ירידה של 17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והנתון הנמוך ביותר לרבעון ראשון מאז 2020, תחילת מגיפת הקורונה.

לדברי גורמים בענף, החודשים הקרובים צפויים להיות קשים אפילו יותר - שכן האיום החות'י על נתיבי השיט בים האדום מעכב את הגעתם של כלי רכב חדשים מהמזרח, ואלו תופסים נתח של כמחצית מסך מכירות הרכב בישראל.

ואם בחודשי השנה הראשונים נרשמה יציבות יחסית במכירות מהמזרח, הודות למלאי שהיה זמין בארץ ערב המלחמה, הרי שבקרוב מלאי זה צפוי להסתיים ולהקשות עוד יותר על יבואני הרכב.

אלה שירדו, אלה שעלו: במבט ראשון נראה שיצרני הרכב האסיאתיים כבר ספגו מכה משמעותית, עם ירידות של 34% ליונדאי, 23% לקיה, 7% לטויוטה 33% למאזדה וכ-40% לצ'רי ולג'ילי הסיניות.

אלא שלפחות שניים ממותגי הרכב המובילים ומזוהים עם המזרח, יונדאי וטויוטה, מייבאים את מרבית כלי הרכב דווקא מטורקיה או ממדינות אירופה - כך ששם הירידה נובעת מסיבות אחרות שלא קשורות למגבלות על השיט מהמזרח.

לצד ירידות בולטות יש גם מספר מותגים שחוו תקופה מוצלחת עם עליה במכירות - ובהם BYD הסינית (19%+) שמתייצבת במקום הרביעי בשוק, סקודה (22%+) שבמקום החמישי ו-MG שמתברגת גם היא לעשיריה המבילה עם גידול של 11% - ובכך משלימה כניסה של שלושה מותגים סיניים לצמרת הרשימה.

עוד בגזרה הסינית, לצד ג'ילי וצ'רי שמאבדות מכוחן, ניתן לזהות חדירה מוצלחת של מותגים חדשים שהגיעו ארצה עם תחילת השנה כמו אקספנג (782 מסירות, מקום 24) וזיקר (728 מסירות, מקום 26). גם סמארט ביצעה קאמבק מוצלח עם 402 מסירות (מקום 35), בזמן שפורת'ינג שרק אתמול הושקה הספיקה כבר לרשום 75 כלי רכב.

BYD אטו 3

באגף היוקרה המכירות ירדו אך בשיעור מואץ של 24%. המפסידות העיקריות הן מרצדס (29%-), ב.מ.וו (11%-), אודי (42%-), וולוו (38%-) וקדילאק (68%-). לעומתן, לקסוס רשמה עליה קלה של 3% וג'נסיס שמרה על כוחה.

זינוק בחשמל: את רשימת הדגמים מוביל מי שהיה לדגם הנמכר ביותר גם בשנה שעברה, BYD אטו 3 החשמלי, בפער עצום על פני הדגמים שבהמשך הרשימה. יתר הדגמים בצמרת מוכרים גם משנים קודמות, עם שינויי מיקום מזדמנים.

שיעור כלי הרכב החשמליים ממשיך לטפס, ומגיע בסוף הרבעון הראשון ל-25%, לעומת 18% בשנה שעברה. או במילים אחרות - אחד מכל ארבעה כלי רכב חדשים שנמכרו בישראל צויד בהנעה חשמלית מלאה. המותגים המובילים את מסירות הרכב החשמלי הם BYD עם קרוב ל-7,000 יחידות, ואחריו ג'ילי, MG וטסלה, כל אחד מהם עם כ-1,800-1,900 יחידות.

מסירות דגמים היברידיים הסתכמו ב-13% ואילו היברידיים-נטענים תפסו נתח של 4% בלבד מסך המסירות - כאשר בשני המקרים מדובר בירידה של אחוזים בודדים לעומת השנה שעברה.

למאמר זה התפרסמו 32 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה