בקצרה:
- כמו בדגמי הבנזין - גם החשמל מתרחב עם כמו-שטח
- ל-EX30 החשמלי יש מרווח גחון משופר וצמיגי שטח
- צפוי להגיע גם לישראל, לא ברור מתי
![](https://ynet-pic1.yit.co.il/cdn-cgi/image/f=auto,w=740,q=75/picserver6/crop_images/2025/02/11/rkrR6hYdYkg/rkrR6hYdYkg_621_1212_832_468_0_x-large.jpg)
תופס גובה: וולוו הציגה גרסת קרוס קאנטרי ל-EX30, שם אותו שומרת היצרנית באופן היסטורי לגרסאות סטיישן משודרגות עם איפור שטח. כעת לא מדובר בסטיישן, ולא במנוע בנזין מוגדש אלא בחשמלי צנוע מידות שצפוי להגיע גם לישראל, אם כי לא ברור מתי.
השינוי העיקרי בהשוואה לגרסה הרגילה הוא כיול שונה למתלים לספיגת שיבושים גדולים יותר האחראי גם להגבהת מרכב קלה (1.7 ס"מ). בנוסף יש אופציה לצמיגי קופר דיסקוברר ATT קרביים על חישוקי "18 ייחודיים. מבחינה עיצובית נוסף איפור קרבי בדמות מגנים שחורים סביב בתי הגלגלים להגנה מפני שריטות, וצביעה שחורה לסבכה קדמית ולחלק המרכזי של דלת תא המטען.
![](https://ynet-pic1.yit.co.il/cdn-cgi/image/f=auto,w=740,q=75/picserver6/crop_images/2025/02/11/B1Aa2YOFJx/B1Aa2YOFJx_366_167_1555_875_0_x-large.jpg)
מה עוד צריך לדעת: הקרוס קאנטרי יוצע רק עם מערכת הנעה כפולה המוכרת מהגרסה הבכירה של ה-EX30, עם צמד מנועים חשמליים, 428 כ"ס, וזינוק ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות. לסוללה קיבולת זהה (69 קוט"ש) אבל טווח הנסיעה התיאורטי צנוע מהגרסה הרגילה ב-23 ק"מ (427 ק"מ). מערכת הטעינה המהירה זהה (150 קילוואט) עם מילוי מ-10% ל-80% ב-26 דקות.
![](https://ynet-pic1.yit.co.il/cdn-cgi/image/f=auto,w=740,q=75/picserver6/crop_images/2025/02/11/S1gATntOtye/S1gATntOtye_806_453_1849_1153_0_x-large.jpg)
מה אנחנו חושבים: הצגת גרסת קרוס קאנטרי ל-EX30 לא באמת הופכת את הדגם החשמלי הקטן לחיית שטח, אבל כן מסייעת לו שיווקית-תדמיתית שכן הוא נראה פשוט מצוין. בכך הוא גם מבדל עצמו עוד יותר ממתחריו הישירים ואחיו לקונצרן ג'ילי: סמארט 1 וזיקר X.
בשוק הביתי, כמו גם במדינות אירופאיות חורפיות בהם נדרשים כלי רכב לנוע בדרכים מושלגות, הקרוס קאנטרי הופך לגרסה המסקרנת ביותר של ה-EX30. בישראל ספק רב אם כך יהיה, בעיקר כי תג המחיר צפוי להיות גבוה משמעותית.