דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אחרי יותר מ-60 שנה: רנו 4 באמת חוזרת

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • רנו פרסמה קדימוטנים מסקרנים לקראת חשיפת ה-4
  • תוצג בתערוכת פריז שתיערך בעוד כשבועיים
  • עדיין לא ידוע מתי תגיע לישראל

רטרו על מלא: 63 שנה אחרי שרנו 4 הוצגה לראשונה, אז כתשובה מאוחרת לסיטרואן דה-שבו המצליחה, מגיעה היורשת. בשלב זה רנו משחררת טיזרים מסקרנים עם תמונות חלקיות, לקראת החשיפה המלאה של הדגם שתתקיים בתערוכת פריז ב-14/10. מהיבואנית המקומית נמסר כי עדיין אין צפי לשיווק מקומי.

על הקאמבק של רנו 4 כתבנו בפעם הראשונה כבר לפני שלוש שנים וחצי, ולפני כשנתיים הוצג גם דגם קונספט עם רמזים לעיצוב שרירי-קשוח. מהתמונות העדכניות שמפרסמת כעת היצרנית ניתן לאתר לא מעט סממני עיצוב שמזכירים את ה-4 המקורית, בין היתר עם גג בד נפתח, יחידות תאורה אנכיות מאחור המפוצלות ל-3 חלקים, חלונות טרפזיים מעל בתי הגלגלים האחוריים, ופסי הרוחב בצד.

מה עוד צריך לדעת: ה-4 החדשה תתבסס על פלטפורמת ה- AmpR Small, בדומה לרנו 5 החדשה, אך למרות שתהיה ארוכה ממנה ב-22 ס"מ (414 ס"מ), בסיס הגלגלים יהיה ככל הנראה דומה (254 ס"מ).

רנו לא מפרסמת פרטים על יחידות ההנעה, אך גם כאן ההיצע יהיה דומה לזה של ה-5, עם מנוע חשמלי קדמי בהספקים של 95, 122 או 150 כ"ס. סוללת 52 קוט"ש צפויה להעניק טווח נסיעה של כ-400 ק"מ.

רנו 4

תזכורת היסטורית: רנו 4 המקורית, שהוצגה אי שם ב-1961, היתה המכונית הראשונה של רנו עם הנעה קדמית ומתלה אחורי מתוחכם, שהעניק לא רק מרחב מחייה יוצא דופן לנוסעים ביחס לממדיה הצנועים, אלא גם נוחות נסיעה יוצאת דופן - שלא לומר רכות מתלים קיצונית שלא סייעה לה מבחינה דינמית או בטיחותית.

היא יוצרה במשך יותר משלושה עשורים וביותר משמונה מיליון יחידות. גם בישראל זכתה ה-4 להצלחה חסרת תקדים כשנחתה כאן בשנות ה-60, יותר מכל מכונית צרפתית לפניה. היא גם הייתה רכב צמוד לקציני צבא, בעוד שגרסת ואן זכתה לפופולריות בקרב עסקים זעירים ובעלי מלאכה.

מה אנחנו חושבים: אם כבר נגזר עלינו לעבור למכוניות חשמליות, אז שכולן יהיו כאלה. עם עיצוב מיוחד, קריצה היסטורית ובעיקר עם אופי. אופי שכל כך חסר לחשמליות צעירות שמגיעות מסין בכמויות ענק, ואולי יהיה הקלף האחרון שיוכלו לשלוף יצרניות הרכב האירופיות בקרב ההישרדות שלהן.

למאמר זה התפרסמו 18 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה