בקצרה:
- רנו הציגה גרסת שטח ל-4 החדשה
- עם הנעה כפולה, עיצוב קרבי ומרווח גחון מוגדל
- ייצור סדרתי צפוי לעתיד הקרוב

חשמל לשטח: רנו חשפה גרסת שטח כפולת הנעה ל-4 תחת השם סוואן (Savane), זהה לגרסה הבכירה בהיצע ה-4 המקורית אי שם ב-1986. בינתיים היא מוגדרת כאב-טיפוס, אבל אין כל ספק שהיא בשלה לייצור סדרתי בעתיד הקרוב.
רנו לא מפרסמת יותר מדי פרטים טכניים, למעט העובדה כי לסוואן הנעה כפולה באמצעות צמד מנועים חשמליים. בכך היא הופכת למכונית ראשונה על בסיס פלטפורמת AmpR Small - ויש להניח שלא האחרונה.

מה עוד צריך לדעת: בהשוואה ל-4 הרגילה, מרווח הגחון גדול ב-1.5 ס"מ (19.6 ס"מ), הודות למתלים שונים וחישוקי "18 גדולים במעט מהדגם הרגיל. על הקשר לקרקע אחראים צמיגי גודייר אולטרה גריפ רחבים ב-3 ס"מ (225/55).
ההבדלים העיצוביים מתבטאים בפגושים אגרסיביים יותר המשפרים בין היתר את זוויות הגישה-נטישה, גימור ייחודי לגג וצבעים שונים למרכב, לריפודים ולדיפונים בתא הנוסעים.

מה אנחנו חושבים: המהלך שביצעה רנו להחייאת דגמים היסטוריים ואייקונים, עם עיצוב שקורץ באופן ברור לעבר והנעה חשמלית מודרנית, מזכה אותה בהמון נקודות חיוביות מבחינה תדמיתית, וללא ספק גם שיווקית. וזה קורה על רקע עצלות קריאטיבית (שלא לומר התמקדות בחסכון) בתעשיית הרכב, המציגה בשנים האחרונות דגמים דומים מאי פעם האחד לאחר, ללא ייחוד והשראה. בעיקר מכיוון סין, אך לא רק.
עם רנסנס חשמלי ל-5 הרגילה, 5 טורבו 3E קיצונית שמזכירה את הטורבו הפלצתית של פעם, ועכשיו גם 4 כפולת הנעה לשטח, מחלקת העיצוב ברנו והנהלת החברה זכאין להמון מחמאות. ואם עד לאחרונה לא ברור היה עתידה של רנו, כעת הוא נראה טוב מכפי שהיה במשך שנים ארוכות. וכן, הגיע הזמן לזהות את המהלכים החשובים האלה גם באולם התצוגה המקומי.