מדווחים מתערוכת שנגחאי: לקסוס הציגה דור חדש למכונית הסאלון הוותיקה, עם הנעה היברידית כבעבר אבל הפעם גם על חשמל. תגיע אלינו בשנה הבאה. גם לטויוטה יש סדאן חשמלית חדשה, אבל היא מיועדת כרגע לסינים בלבד
קצת חשמל או רק חשמל: לקסוס חושפת דור חדש ושמיני בשושלת ה-ES, מכונית הסאלון הגדולה והוותיקה. החידוש הגדול הוא באפשרות הבחירה בין הנעה היברידית לחשמלית-מלאה, לראשונה במכונית סדאן של המותג היפני. היא צפויה להגיע לאירופה (ולישראל) רק בעוד כשנה.
צפייה בתוכן גדולה מבעבר והפעם גם חשמלית: זו לקסוס ES החדשה
שתי יחידות הנעה היברידיות יוצעו לבחירה, שתיהן עם מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר, תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית או כפולה. ה-300h תיועד למערב אירופה עם 202 כ"ס, בעוד ה-350h מכוונת לשווקי מזרח אירופה ומפיקה 248 כ"ס.
לצידן יוצעו שתי גרסאות חשמליות, ה-350e עם הנעה קדמית ו-225 כ"ס, וה-500e עם הנעה כפולה ו-343 כ"ס. בלקסוס עדיין לא מפרסמים מידע אודות הסוללות ומערכות הטעינה.
מה עוד צריך לדעת: ל-ES מראה עדכני, דומה דווקא לזה של דגמי טויוטה, עם יחידות תאורה צרות המזכירות את האות L, ההבדל הגדול בין ההיברידית לחשמלית הוא בנוכחותם של פתחי אוורור למנוע הבנזין, או סבכה אטומה במקרה של החשמל.
הממדים גדולים באופן ניכר, עם תוספת של 16.5 ס"מ לאורך (514 ס"מ) ו-8 ס"מ לבסיס הגלגלים (295 ס"מ), ואמורים לאפשר מרחב מחיה טוב יותר לנוסעים מאחור בדגם בממילא היה מרווח למדי.
בתא הנוסעים יש לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ולצדו מסך מגע גדול ("14) עם מערכת הפעלה חדשה. המתגים מבוססי מגע, עם תאורה הנדלקת בכניסה לרכב והיזון חוזר בעת הלחיצה. מושב הנוסע הימני-אחורי יוצע גם עם הדום נשלף ואפשרות קיפול לפנים של מושב הנוסע הקדמי.
בלקסוס מבטיחים כי בוצעו חיזוקי שלדה ומרכב, וכן הוגברה קשיחות רכיבי חטיבת הכוח לטובת הפחתת רעידות ורעשים. איטום משופר לתא הנוסעים, לצד שמשות צד בזיגוג כפול, מבטיחים בידוד טוב יותר. מערך הבטיחות שופר עם יכולות זיהוי עדיפות.
גם טויוטה רוצה: לצידה של לקסוס הציגה טויוטה חשמלית סדאן חדשה בשם bZ7, שתיוצר בשיתוף פעולה עם GAC הסינית ותיועד רק לשוק המקומי. למרות שמדובר בגרסת ייצור לקונספט שהוצג בגוואנגז'ו אשתקד, בטויוטה עדיין לא מפרסמים כל נתון טכני אודות הדגם, למעט שאורכו "יותר מ-5 מטרים".
שיתוף פעולה נוסף עם ענקית הטכנולוגיה וואווי אפשר להטמיע ברכב את מערך המולטימדיה המתקדם 'הרמוני OS', עם לידאר על הגג האמור לאפשר יכולות אוטונומיות מורחבות.