דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אקזוטיקה מוטורית, בדרך ארצה

Getting your Trinity Audio player ready...

תערוכת הרכב פבל ביץ' קונקורס ד'אלגנס, הנערכת כמדי שנה בחוף מונטריי בקליפורניה ונחשבת לאחד האירועים החשובים ביותר למכוניות אקזוטיות וקלאסיות סופר יוקרתיות, משמשת בשנים האחרונות גם את יצרניות הרכב להשקות של דגמי קצה ייחודיים.

ביצועים מאיטליה: מזראטי חשפה בתערוכה גרסת קצה ל-MC20 המכונה GT2 סטרדלה. השינוי המשמעותי נוגע לשיפור כוח ההצמדה העומד על 500 ק"ג ב-280 קמ"ש, 355 ק"ג יותר מה-MC20 הרגילה. הוא מושג הודות לפגוש קדמי עם כונסי אוויר גדולים יותר, פתחי אוורור במכסה הקדמי (המבטלים את תא המטען) ובבתי הגלגלים מלפנים, ומאחור מסיט אוויר מסיבי וכנף אחורית גדולה וקבועה.

שימוש בחלקי מרכב מקרבון, שינויים בתא הנוסעים (מושבי באקט מקרבון, רצועות לפתיחת דלתות) ובלמים קרמיים כציוד תקני מאפשרים הפחתת משקל של כ-60 ק"ג. 19 ק"ג מתוכם הודות לחישוקים מחושלים עם מנגנון נעילה מרכזי כמקובל במכוניות מירוץ ועליהם מולבשים צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2R דביקים במיוחד. בורר הנהיגה כולל כעת 4 מצבי מסלול (קורסה) המאפשרים שינוי מידת ההתערבות של בקרות המשיכה והיציבות, ה-ABS והדיפרנציאל מוגבל החלקה.

מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר מפיק 640 כ"ס (10+) העוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד. תוספת הכוח והפחתת המשקל מאפשרים קיצוץ של 0.1 שניות במיאוץ ל-100 קמ"ש (2.8 שניות) בדרך ל-324 קמ"ש מרביים.

יוקרה מגרמניה: מרצדס הציגה את ה-SL680 מאייבך, קבריולה שניה מאז הפכה לחטיבת האולטרה יוקרה של מרצדס. בהשוואה ל-SL הרגילה היא נבדלת בסבכה ייחודית ומוארת כמובן, חישוקי "21 שונים וסמלי המותג המוטבעים על כונסי האוויר, מכסה המנוע וגג הבד.

השינוי המשמעותי ביותר מבחינה עיצובית הוא ויתור על צמד מושבים מאחור, שבמקומם ישנו מכסה ייעודי המאפשר גם הגנה טובה יותר מפני הרוח. סביבת הנהג דומה ל-SL, עם בידול המסתכם בהגה שונה, שימוש בריפודי עור איכותיים יותר למושבים ולדיפונים וגרפיקה שונה ללוח המחוונים הדיגיטלי ("12.3) ולמסך המגע ("11.9).

מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר עם 585 כ"ס מגיע מה-SL63 AMG, אבל הוא מחובר לתיבת 9 הילוכים אוטומטית (MCT ב-SL63) ולהנעה כפולה קבועה. למרות הספק זהה הביצועים איטיים משמעותית מה-SL63 AMG עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות (חצי שניה יותר) וגם אופי הפעולה של מערכת ההנעה כוייל באופן שונה ונינוח יותר.

לדברי היצרנית מערכת הפליטה שקטה יותר, נוספו חומרי בידוד, תושבות המנוע שונו על מנת להפחית ריעדות והמיתלים כוילו מחדש לטובת שיפור נוחות הנסיעה. בדומה לשאר גרסאות ה-SL, גם כאן היגוי אחורי אקטיבי (2.5 מעלות) הוא ציוד תקני ומיועד לשפר את יכולת התמרון במהירות נמוכה ואת היציבות הכיוונית במהירות גבוהה.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה