בקצרה:
- ה-Xia יהיה מיניוואן ראשון של BYD
- עם מקום ל-7 והנעה היברידית-נטענת
- שיווק מקומי לא מתוכנן בעתיד הקרוב
לשבעה נוסעים: BYD חשפה בתערוכת צ'אנגדו את ה-Xia, מיניוואן ראשון של היצרנית הסינית שיתמודד בקטגוריה הזוכה לפופולאריות רבה ברפובליקה העממית מול מתחרים כמו זיקר 009, וויה דרים, מקסוס מיפה ואקספנג X9. היצרנית מתכננת לשווק אותו גם באירופה, אבל עוד לא ברור מתי אם בכלל ינחת גם באולמות התצוגה המקומיים של המותג.
בהשוואה לטאנג, רכב הפנאי הגדול של היצרנית, ה-Xia ארוך ב-17.5 ס"מ (514.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-22.5 ס"מ (304.5). תמונות של תא הנוסעים טרם נחשפו, אבל סביבת הנהג תהיה המוכרת של היצרנית הסינית עם מסך מגע ענק האחראי על תפעול מרבית המערכות בעוד תא הנוסעים יציע מקום לשבעה נוסעים, עם צמד מושבי קפטן בשורה השניה ושלושה בשורה השלישית.
חשמל ובנזין: מערכת ההנעה צפויה להיות היברידית (DM-i) מהדור החמישי של BYD. היא משלבת בין מנוע חשמלי (272 כ"ס) ומנוע בנזין (1.5 ליטר) המסוגל להתחבר לגלגלים במהירות גבוהה ולשמש גם כגנרטור מאריך טווח לטעינת הסוללות. טווח הנסיעה החשמלי מהסוללה צפוי לעמוד על כ-200 ק"מ על פי התקן הסיני (CLTC).
מערך המתלים משלב בולמי זעזועים אדפטיביים חדשים (מכונים DiSus-C) האמורים להביא לנוחות נסיעה ויכולת דינמית גבוהה ביחס למקובל בקטגוריה.
מה אנחנו חושבים: בעוד בסין מיניוואנים זוכים לפולאריות רבה, בעיקר להסעת מנהלים בכירים ופחות להובלת ילדים לגן ולחוג הכדורגל, באירופה מדובר בקטגוריה שהוכחדה מהכביש. אבל נדמה ש-BYD לא מעוניינת להותיר גם נישה קטנה זו ללא מענה, ולכן היא מתכננת לשווק אותו גם ביבשת הישנה, כאלטרנטיבה לדגמים כמו פולקסווגן קראוול ומרצדס V קלאס. עד כמה היא תצליח בכך? נדע רק בעתיד.