דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עינו של אלוהים תפקח? BYD מתכננת נהיגה אוטונומית לכולם

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • נהיגה אוטונומית ב-BYD תוצע כבר בדגמי הבסיס
  • בסיוע תוכנת הבינה המלאכותית "דיפסיק"
  • מניית BYD מזנקת, מניות המתחרות בירידה

עם עזרה מלמעלה: יצרנית הענק הסינית BYD הציגה מערכת חדשה לנהיגה אוטונומית, תחת השם היומרני "עין האלוהים" (God's eye). המערכת, שתופעל בשיתוף תוכנת הבינה המלאכותית דיפסיק (DeepSeek), תוטמע בכלל דגמי המותג - החל מהסיגל הקטנה שעולה בסין פחות מ-10,000 דולר, ועד לדגמי הקצה של מותג יאנגוואנג. בשלב זה לא ברור מתי תציע BYD יכולות דומות גם מחוץ לגבולות סין.

ההכרזה על המערכת החדשה, שדומות לה קיימות אצל יצרנים מתחרים רק בדגמים יקרים בהרבה (ואצל טסלה, בארה"ב, בתשלום נוסף), הובילה לתגובה מיידית בשווקים - מניית BYD זינקה ב-22% בימים האחרונים, בעוד מניית ג'ילי ירדה ב-9%, מניית אקספנג ירדה ב-7%, מניית ניו ירדה ב-5% ומניית טסלה ירדה ב-15%.

צפייה בתוכן עינו של אלוהים תפקח? BYD מתכננת נהיגה אוטונומית לכולם

כך זה עובד: המערכת החדשה תוצע בשלוש רמות שונות. רמה C הבסיסית כוללת 12 מצלמות ו-17 רדארים, עם טווח גילוי של 300 מטרים ועם רמת דיוק של 1 ס"מ בנהיגה ו-2 ס"מ בחניה. במערכת הזו יצוידו דגמי המיינסטרים של BYD, והיא תאפשר נהיגה אוטונומית בכבישים מהירים - עם נוכחות נהג המוכן לאחוז בהגה אם ידרש לכך, בדומה למערכות מקבילות של מרצדס וב.מ.וו. אלא שכאן היא תוטמע גם בדגמים זולים בהרבה.

רמת הביניים B תוטמע בדגמי המותג היוקרתי דנזה וכן בדגמי הקצה של BYD. היא תציע גם רדאר-לייזר (LiDAR) וכן עוצמת מחשוב חזקה פי שלושה שתאפשר נהיגה אוטונומית גם בכבישים עירוניים. רמת A הבכירה תוטמע בדגמי המותג יאנגוואנג, תחתיו משווקים רכב השטח U8 ומכונית העל U9.

היא תצויד בשלושה רדארי-לייזר ובעוצמת מחשוב כפולה מזו של רמה B, ותאפשר יכולות אוטונומיות מורחבות - כאשר היצרנית מדווחת רק על היכולת לנהיגת מסלול אוטונומית, בליווי סרטון מתבקש.

צפייה בתוכן עינו של אלוהים תפקח? BYD מתכננת נהיגה אוטונומית לכולם

כל המערכות יתבססו, בנוסף על כוח המחשוב, גם על קישוריות סלולאר דור 5 שתאפשר ביצוע חישובים בענן, בין היתר באמצעות מערכת הבינה המלאכותית הסינית דיפסיק. יו"ר BYD, וואנג צ'ונאפו, טען כי 5,000 מהנדסים עסקו בפיתוח המערכות, באמצעות נתונים שהגיעו מרכבי BYD שנסעו ברחבי סין למרחק של 72 קילומטרים מדי יום, והעניקו למערכות "אימון" יכולות.

מה אנחנו חושבים: לצד המירוץ העכשווי לחשמל, מנהלות יצרניות הרכב מירוץ מקביל בעקבות הנהיגה האוטונומית. ובניגוד למגמת החשמול, האוטונומיה מתבצעת בשלבים - עם מערכות סיוע לנהג שמאפשרות נהיגה עצמאית ברמה משתנה, ודורשות כמעט בכל המקרים נוכחות של נהג עירני ברכב לטובת התערבות מהירה.

ההבטחה של BYD להטמעה של מערכות כאלו גם בדגמים זולים היא ללא ספק בשורה חשובה. אבל רמת הביצוע של המערכות היא השאלה הבאמת מסקרנת כאן. סביר להניח שתשובות יגיעו בקרוב.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה