עם עזרה מלמעלה: יצרנית הענק הסינית BYD הציגה מערכת חדשה לנהיגה אוטונומית, תחת השם היומרני "עין האלוהים" (God's eye). המערכת, שתופעל בשיתוף תוכנת הבינה המלאכותית דיפסיק (DeepSeek), תוטמע בכלל דגמי המותג - החל מהסיגל הקטנה שעולה בסין פחות מ-10,000 דולר, ועד לדגמי הקצה של מותג יאנגוואנג. בשלב זה לא ברור מתי תציע BYD יכולות דומות גם מחוץ לגבולות סין.
ההכרזה על המערכת החדשה, שדומות לה קיימות אצל יצרנים מתחרים רק בדגמים יקרים בהרבה (ואצל טסלה, בארה"ב, בתשלום נוסף), הובילה לתגובה מיידית בשווקים - מניית BYD זינקה ב-22% בימים האחרונים, בעוד מניית ג'ילי ירדה ב-9%, מניית אקספנג ירדה ב-7%, מניית ניו ירדה ב-5% ומניית טסלה ירדה ב-15%.
צפייה בתוכן עינו של אלוהים תפקח? BYD מתכננת נהיגה אוטונומית לכולם
כך זה עובד: המערכת החדשה תוצע בשלוש רמות שונות. רמה C הבסיסית כוללת 12 מצלמות ו-17 רדארים, עם טווח גילוי של 300 מטרים ועם רמת דיוק של 1 ס"מ בנהיגה ו-2 ס"מ בחניה. במערכת הזו יצוידו דגמי המיינסטרים של BYD, והיא תאפשר נהיגה אוטונומית בכבישים מהירים - עם נוכחות נהג המוכן לאחוז בהגה אם ידרש לכך, בדומה למערכות מקבילות של מרצדס וב.מ.וו. אלא שכאן היא תוטמע גם בדגמים זולים בהרבה.
רמת הביניים B תוטמע בדגמי המותג היוקרתי דנזה וכן בדגמי הקצה של BYD. היא תציע גם רדאר-לייזר (LiDAR) וכן עוצמת מחשוב חזקה פי שלושה שתאפשר נהיגה אוטונומית גם בכבישים עירוניים. רמת A הבכירה תוטמע בדגמי המותג יאנגוואנג, תחתיו משווקים רכב השטח U8 ומכונית העל U9.
היא תצויד בשלושה רדארי-לייזר ובעוצמת מחשוב כפולה מזו של רמה B, ותאפשר יכולות אוטונומיות מורחבות - כאשר היצרנית מדווחת רק על היכולת לנהיגת מסלול אוטונומית, בליווי סרטון מתבקש.
צפייה בתוכן עינו של אלוהים תפקח? BYD מתכננת נהיגה אוטונומית לכולם
כל המערכות יתבססו, בנוסף על כוח המחשוב, גם על קישוריות סלולאר דור 5 שתאפשר ביצוע חישובים בענן, בין היתר באמצעות מערכת הבינה המלאכותית הסינית דיפסיק. יו"ר BYD, וואנג צ'ונאפו, טען כי 5,000 מהנדסים עסקו בפיתוח המערכות, באמצעות נתונים שהגיעו מרכבי BYD שנסעו ברחבי סין למרחק של 72 קילומטרים מדי יום, והעניקו למערכות "אימון" יכולות.
מה אנחנו חושבים: לצד המירוץ העכשווי לחשמל, מנהלות יצרניות הרכב מירוץ מקביל בעקבות הנהיגה האוטונומית. ובניגוד למגמת החשמול, האוטונומיה מתבצעת בשלבים - עם מערכות סיוע לנהג שמאפשרות נהיגה עצמאית ברמה משתנה, ודורשות כמעט בכל המקרים נוכחות של נהג עירני ברכב לטובת התערבות מהירה.
ההבטחה של BYD להטמעה של מערכות כאלו גם בדגמים זולים היא ללא ספק בשורה חשובה. אבל רמת הביצוע של המערכות היא השאלה הבאמת מסקרנת כאן. סביר להניח שתשובות יגיעו בקרוב.
לא רק זה רכב זבל, עכשיו גם עם תוכנה זבל (deepsnake) שכל מטרתה היא לעקוב אחריכם ואחרי כל דבר שאתם עושים בחיי היום יום, כולל סיסמאות לבנק, מס תעודת זהות, מספר הילדים ואיך קוראים לסבתא רבה.
לא קונים סיני, חד משמעית, אבל לא בגלל שזה זבל, אלא בגלל שהם תומכים באויב ומרגלים אחרי כל מה שזז.
Byd האן למשל אוטו מצויין, ועדיין, אחפש חלופה ממדינות שאינן תומכות באויב ומרגלות אחריי מתוך עקרון.
מכונית אוטונומית תהיה זמינה לציבור בעוד 50 שנה, אולי. המורכבות של פתרונות הנהיגה לא ניתנות לפתרון ע"י מכונה. בעבר חשבו שמדובר בנושא פשוט. אבל הבינו שלא זו המציאות.
10. מכוניות BYD הן חשמליות ולכן המכוניות שלהן לא נמכרות בקנדה ובארה"ב כי יש 100% מס.
הרמה הגבוהה ביותר של נהיגה אוטונומית במכוניות בארה"ב והיא הושגה ב-13 בפברואר 2025 היא רמה 4. המשמעות היא שהרכב יכול לפעול באופן אוטונומי בתנאים מסוימים מבלי לדרוש מנהג אנושי להיות מוכן להשתלט.
יצרני הנהיגה האוטונומית מיוצרים בארה"ב או בקנדה הם: Tesla 3, Ford BlueCruise, Polestar 3. לכן אתה צודק.
מדובר פה בסך הכל ב auto drive שמותקן כמעט בכל מכונית מודרנית באיכויות משתנות. המכוניות של Bud מאופיינות בבינוניות דוהרת כולל התוכנה הזאת. מובילאיי מייצרת תוכנות טובות יותר שמותקנות אצל יצרנים סיניים איכותיים יותר. לתת שם מפוצץ לתוכנה עלוב שתותקן ברמות שונות בדגמים שונים זה ארוע שיווקי גרידא. בינתיים BYD במלחמת המחירים שלה צוברת חובות עתק לבנקים והגיעה למצב שהיא משלמת לספקים בשוטף + 8 חודשים ( הלוואה בכח). טסלה אגב משלמת תוך 60 יום
עוד לא קלטתם? סין ביא המעצמה מספר אחת בעולם. הסינים הם בעצם מיאלרד וחצי יהודים. הם חכמים וחרוצים כמו היהודים. הםמייצרים הכל לכל העולם ובאיכויות יוצאות מן הכלל. נגמרו הימים שסין מכרה לנו זבל. תתכוננו לעולם AI חדש שסין תוביל...