דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מכירים כבר את השם? פורת'ינג פריידי הוא סיני חשמלי שממתין להשקה מקומית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מותג סיני חדש עומד להתחיל פעילות בישראל
  • צפוי להתחרות ב-BYD אטו3, ג'ילי גיאומטרי C וצ'רי FX 
  • גם הוא עם 204 כ"ס, אבל טווח הנסיעה גדול משמעותית

רבות כבר מיוצגות בשוק, בקרוב גם UMI תשתלב. היבואנית הוותיקה של מותגי שברולט, קאדילק ואיסוזו, תצטרף בקרוב לסוללת היבואניות שהחלו בשנתיים האחרונות לשווק (גם) מותגים סיניים. וכמו במרבית הפעמים, גם הפעם מדובר במותג שמעטים - אם בכלל - שמעו את שמו לפני כן.

זהו פורת'ינג (Forthing), חלק מענק הרכב הסיני דונגפנג, השלישי בגודלו בסין ושנמצא בבעלות המדינה. מותג שנוסד ב-2001 בשם פנגשינג, כשהשם פורת'ינג ניתן לפעילות המותג מחוץ לסין.

לפורת'ינג יש כיום שישה דגמים, אבל רק אחד עתיד (בינתיים לפחות) לעבור תקינה אירופית והוא זה שהגיע לישראל. תחילה ישווק כאן במסגרת תקינה זעירה (עד 400 יחידות בשנה) ועם מפרט בטיחות חסר. בהמשך ולאחר אישורי התקינה האירופית, יגיע הדגם עם מערך בטיחות אקטיבי ומקיף.

רכב הפנאי הקומפקטי שהוצג ב-2020 בשם 'T5 Evo' עם מנועי בנזין, קיבל במרץ 2023 גרסה חשמלית - וגם היברידית והיברידית-נטענת - ששינתה את שמה ל'פריידי' (אכן, יום שישי) והיא זו שנחתה כאן וממתינה כבר תקופה ארוכה לתחילת השיווק.

הממדים דומים למתחרים הישירים BYD אטו3 וג'ילי גיאומטרי C. אורכו 460 ס"מ, רוחבו 186 ס"מ גובהו 168 ס"מ ובסיס גלגליו 271.5 ס"מ. הוא מוצע רק עם מנוע חשמלי יחיד שמייצר 204 כ"ס (בדיוק כמו מתחריו) ומומנט של 34.7 קג"מ, וניזון משתי אפשרויות לקיבולת סוללה: צנועה יותר עם 57.5 קוט"ש ו-350 ק"מ של טווח רשמי, וגדולה למדי ביחס למתחרים עם 85.9 קוט"ש ו-510 ק"מ.

בינתיים אין לנו אפשרות לעדכן אתכם במפרט המלא ורמת האבזור הרלוונטית, וכמובן תג המחיר. זה האחרון צפוי בכל מקרה להיות תחרותי ולהתייצב - עבור דגם הבסיס, אם אכן יגיע - באזור הרלוונטי של 160-165 אלף שקלים, בדומה למתחרים.

מה אנחנו חושבים: מצד אחד, פריידי נכנס לקטגוריה הצומחת והמשמעותית ביותר בישראל כיום, אפילו ללא קשר בלעדי לסוג ההנעה. קטגוריה שבה נראה כי כל שחקן (סיני) חדש נהנה מהצלחה פנומנלית. כך היה עם MG ZS לפני מספר שנים, אחר כך עם ג'ילי, כעת עם BYD ואסור לשכוח את צ'רי FX - בוודאי לאור ביצועי המותג החדש אשתקד.

מאידך, הוא נכנס היישר לקטגוריה סופר תחרותית שצפויה להפוך לרגישה יותר ויותר לתג המחיר, כפי שקרה בכל קטגוריה בשוק הרכב המקומי בעשרות השנים האחרונות. במילים פשוטות, מחירו של הפריידיי לא צריך להיוך נמוך ממתחריו כדי להצליח - אבל אם יהיה יקר מהם, סיכוייו יהיו נמוכים ובהתאם סיכויי המותג כולו.

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה