דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בסיוע החשמל: פורשה היא שוב הסאלונית המהירה בנורבורגרינג

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פורשה פנמרה היא מכונית הסאלון המהירה בנורבוגרינג
  • הגרסה שוברת השיא: היברידית נטענת עם סוללות מכבידות
  • מערך מיתלים מתקדם וצמיגים דביקים סייעו להשגת היעד

לימוזינה מהירה: פורשה פנמרה קבעה שיא הקפה למכונית סאלון יוקרתית במסלול הנורבוגרינג בגרמניה, קטגוריה שקבעו לעצמן מרצדס ופורשה באופן פחות או יותר בלעדי. היא עשתה זאת עם לארס קרן, נהג המבחן של היצרנית ומי שחתום על חלק ניכר מהשיאים של היצרנית ברינג, והשלימה את הקפת ה"גיהנום הירוק" ב-7 דקות ו-24.17 שניות, כ-3.6 שניות פחות מהמחזיקה הקודמת בתואר – מרצדס AMG GT63s.

קרן אמר כי "הפנמרה החדשה מביאה שיפור משמעותי ביכולת הדינמית ומגיבה בזריזות רבה יותר לשינויי כיוון, בעיקר בקטעים טכניים של המסלול כמו 'Hohe Acht' ו-'Brünnchen'. מערכת המיתלים החדשה היא ברמה אחרת לגמרי, מאפשרת קשר קבוע לאספלט ועמידות מושלמת בעומסי פניה גבוהים".

צפייה בתוכן בסיוע החשמל: פורשה היא שוב הסאלונית המהירה בנורבורגרינג

לנצח את המשקל: הגרסה שרשמה את ההישג היא דווקא ההיברידית-נטענת הכבדה, עם מערכת ההנעה שתתבסס על הטורבו E-הייבריד. הפרטים הרשמיים טרם נחשפו, אך זו צפויה לשלב בין מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר למנוע חשמלי, עם הספק של יותר מ-700 כ"ס, בשידוך לתיבת 8 הילוכים כפולת מצמד ולהנעה כפולה קבועה.

הסוללה בפנמרה החדשה מציגה קיבולת גדולה פי שניים מזו שבגרסה ההיברידית של הדור היוצא (25.9 קוט"ש) וגם מקנה טווח נסיעה חשמלי גדול משמעותית של 90 ק"מ. לצד זאת היא מביאה לעליה משמעותית במשקל, עם תוספת 280 ק"ג בהשוואה לפנמרה טורבו S היוצאת. גרסה זו היא שקבעה זמן הקפה של 7 דקות ו-29.81 שניות לפני ארבע שנים, 5.64 שניות יותר מהשיא החדש.

להיצמד לאספלט: קיצוץ זמן ההקפה נובע בעיקר הודות למערכת מיתלים חדשה (Porsche Active Ride). היא מבוססת קפיצי אוויר עם בולמי זעזועים ייחודיים בעלי משאבה הידראולית חשמלית לשליטה בלחץ עם אפשרות להרמה או הנמכה מהירה של כל יחידה בנפרד. בכך היא מאפשרת צמצום כמעט מוחלט של זוויות הגלגול על ציר הרוחב (בעומסי פניה) ועל ציר האורך (בזמן בלימה או האצה) וגם מייתרת את הצורך במוטות מייצבים.

המכונית שקבעה את השיא גם מצויידת במסיט אוויר בפגוש הקדמי המשפר את כוח ההצמדה בעוד שעל הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2 דביקים במיוחד, שפותחו על ידי היצרנית הצרפתית במיוחד עבור פורשה. הם מולבשים על חישוקי "21 ייחודיים בעלי מנגנון נעילה מרכזי, כמקובל במכוניות מרוץ.

מה אנחנו חושבים: זמני הקפה בנורבורגרינג, מסלול המירוץ המאתגר והמורכב בעולם, הפכו בשנים האחרונות לאמת מידה לאיכויות דינמיות ולא רק עבור דגמי קצה אקזוטיים, אלא גם בקטגוריות שונות לרבות משפחתיות, רכבי פנאי וסאלון. ועבור פורשה מדובר במגרש המשחקים הביתי בו היא קובעת פעם אחר פעם שיאי מהירות.

והשיא החדש שקבעה הוא לא פחות חשוב מהדחת היריבה הגרמנית מהתואר. הוא גם מדגים כיצד פורשה מצליחה להתמודד עם בעיית ההשמנה שמביאות סוללות מכבידות, בעיה ממנה סובלות כל יצרניות הרכב, באמצעות טכנולוגיה מתקדמת המאפשרת להשיג ביצועים משופרים על המסלול. שאפו.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה