דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המצעד: אלה כתבות הרכב שהכי אהבתם השנה

Getting your Trinity Audio player ready...

מקום ראשון - נדלקה לי נורה ברכב: המדריך המלא לנורות אזהרה

הכתבה הזו, שפורסמה לראשונה כבר ב-2018 ועודכנה מאז עם כמה תוספות הכרחיות, קוטפת בקלות מדי שנה את תואר "הכתבה הנצפית ביותר". גם השנה, למרות הבינה המלאכותית שמבטיחה לפתור לנו את הבעיות בקלי-קלות, נכנסתם אליה כדי להבין למה נדלקה לכם שוב הנורה הצהובה ההיא עם סימן הקריאה שיושב בתוך פרסה של סוס. ובכן, גשו בבקשה לנפח את הצמיגים ולהבא השתדלו להקפיד על כך כחלק משגרת התחזוקה של הרכב, במקום להמתין לנורה שתידלק.

מקום שני - על האפס: מותגי הרכב שלא מכרו השנה אפילו מכונית אחת

בימים של סליחות וחשבון נפש, צריך להכיר באחת החולשות האנושיות הנפוצות ביותר: הסיפוק מכשלונות של אחרים. זו כנראה הסיבה לפופולריות יוצאת הדופן של הכתבה הזו, שעסקה בגוויעתם השקטה של שבעה מותגי רכב מוכרים בשוק המקומי. אבל משום מה ציפיתם שהיעלמותם תקטין במשהו את הכמות העצומה של מותגים בישראל, לאחר הצמיחה הנדירה בעשרות מותגים בשנים האחרונות, טעיתם. חמישה מותגים חדשים הגיעו השנה במקומם, ועוד שלושה נוספים (לפחות) יצטרפו בחודשים הקרובים.

מקום שלישי - מלחמת עולם: אירופה הטילה מס על חשמליות מסין, התגובה מיידית

במוקד העניין של תעשיית הרכב העולמית עמדה (גם) השנה ההתנגשות בין אירופה לסין. בזמן שהאירופים מאיימים בהטלת מכסים על מכוניות חשמליות סיניות, הרכבת עזבה מזמן את התחנה בבייג'ינג - וכעת היא שועטת לאירופה עם דגמים היברידיים וגם עם ייצור של חשמליות על אדמת אירופה. בינתיים בארה"ב המצב פשוט יותר - לאחר שכבר בממשל ביידן חסמו בצורה מוחלטת את היצרניות הסיניות, עם מכס של יותר מ-100%.

מקום רביעי - האירופים מתריעים: יוזמת מירי רגב מסכנת נהגים צעירים

שרת התחבורה שלנו שחררה השנה לא מעט הצהרות פומפוזיות, שלוו כרגיל במעט מאוד עשייה שמשפיעה על חיי האזרחים. אבל באירופה עדיין מתייחסים ברצינות לדבריה של שרה בממשלת ישראל, ולכן דאגו להודיע כי הרעיון שמקדמת השרה לצמצום כמות שיעורי הנהיגה, יוביל בהכרח לפגיעה באיכות ההכשרה של נהגים צעירים, ובהתאם ישפיע לרעה על הבטיחות בדרכים. אנחנו מעריכים כי היוזמה הזו, כמו גם היוזמות להוספת קומה שניה לכביש 6, מחירון הרכב הלאומי, האישור להפעלת אובר בישראל (מבלי שהחברה בכלל מעוניינת בכך) והקמתה של רכבת מהירה לאילת, ימצאו את מקומן בסל המיחזור של הודעות היח"צ המיותרות.

מקום חמישי - השווינו ארבעה רכבי פנאי לשבעה נוסעים. ויש לנו מנצח

הכתבה הזו פורסמה רק שבועיים לפני סוף השנה, אבל כבר הספיקה למצוא את מקומה בצמרת הדירוג - וברור מדוע. המשפחות הישראליות הן הגדולות ביותר במערב, ובהתאם הציבור כאן זקוק לרכבי 7 מושבים כמו אוויר לנשימה. ולמרות שהמחירים בשנים האחרונות זינקו וחצו בקלילות את רף 200 אלף השקלים, המבחנים למובילי הנוסעים עדיין מושכים יותר תשומת לב מכל מבחן אחר. ולפחות בשני נושאים עדיין אין בשורות חדשות: השורה השלישית מתאימה כרגיל לילדים בלבד, ומאחוריה לא נותר כמעט מקום למטען. עסקים כרגיל.

מקום שישי - אודי A6 e-tron (נהיגה ראשונה) - ברוכה הבאה לחגיגה

אנחנו לא בטוחים מה הסיבה שבגללה הכתבה הזו זכתה לכל כך הרבה צפיות, אבל האמת היא שמגיע לה. שכן אודי השקיעה כאן בצורה באמת יוצאת דופן - והציגה את אחת החשמליות המרשימות של העידן הנוכחי. כמה חודשים מאוחר יותר, על כבישי ישראל, זה הסתיים בניצחון מהדהד במבחן ההשוואתי של הטריו הגרמני-חשמלי.

מקום שביעי - ירידת ערך: בידקו כמה שווה המכונית החשמלית שלכם אחרי 3 שנים

אם הייתם מבקשים מאיתנו לדרג את הכתבות שפרסמנו השנה לפי סדר חשיבותן, כנראה שזו היתה ממוקמת גבוה הרבה יותר. הקדשנו לא מעט שעות לנבירה במחירוני היבואניות שפורסמו לפני שלוש שנים, וגם לסקירת מחירוני המשומשות העדכניים, כדי לצאת בסוף עם שורה תחתונה ברורה: מכוניות חשמליות מאבדות ערך מהר יותר ממכוניות שאינן חשמליות. ובפער גדול. עכשיו רק נותר לברר האם העובדה הזאת הופכת אותן לפחות משתלמות לרכישה, למרות החיסכון בהוצאות השוטפות. ואולי בכלל המסקנה היא אחרת: מכונית חשמלית היא עניין משתלם במיוחד כשמדובר ברכישתה כמשומשת.

מקום שמיני - דאצ'יה מבריקה: טנדר קטן וזול, גם עם יכולת לשטח

המכונית הזו ממוקמת גבוה מאוד ברשימת "המכוניות שאנחנו חייבים לבחון בשנה הבאה". לא כי יש כאן פריצת דרך טכנולוגית יוצאת דופן, וגם לא בגלל איכויות דינאמיות מסקרנות - אלא פשוט בגלל הרעיון הפשוט, החכם והמתוק, שמאפשר להפוך רכב פנאי שגרתי לטנדר-שטח שימושי ומעניין הרבה יותר. אם אתם במקרה מתגוררים ברומניה, תוכלו לקבל אחד כזה תמורת 26 אלף יורו.

מקום תשיעי - דיווח לא מעודד: "לניסאן נותרו עוד 12 עד 14 חודשים בלבד"

מאז שפורסמה הכתבה הזו עברו כבר 10 חודשים, אבל ניסאן עדיין כאן. בינתיים היא עברה ניסיון (כושל) למיזוג עם הונדה וגם הציגה תוכנית התאוששות גרנדיוזית, שברובה התבססה על דגמי רנו בתחפושת. וגם אם ההערכות על 12 או 14 החודשים האחרונים יתבררו כשגויות, ניסאן זקוקה לניעור רציני כדי להמשיך לשרוד בשוק הרכב התחרותי. ורצוי שזו תהיה רכישה מצד שחקנית חזקה יותר.

מקום עשירי - לסינים נמאס: עומדים לאסור שימוש בידיות נשלפות

כן, כולנו כבר הבנו שהידיות האלו משפרות את מקדם הגרר בשברירי אחוזים ואולי תורמות עוד 300 מטר לטווח הנסיעה, שיתקזזו עם ההאצה המופרכת שאתם חייבים להוכיח ברמזור. אבל הן לא תמיד נפתחות כשצריך, לילדים הן עלולות לצבוט את האצבעות ואם יש ברכב תקלת חשמל - לא תוכלו לפתוח את הדלתות. וחמור מכך, גם כוחות ההצלה שיבואו לחלץ אתכם בזמן תאונה יתקשו לפתוח אותן. אז לרגל השנה החדשה נבקש מיצרני הרכב שיפטרו אותנו מהשטות הזאת, וימשיכו לייצר ידיות לדלתות בדיוק באותה צורה שהן היו במאה השנים האחרונות.

ושתהיה כבר שנה טובה. מגיע לנו.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה