דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פחות ביקוש לחשמליות? בסטלנטיס יצמצמו ייצור של בנזין ודיזל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • בינואר 2025 תחמיר אירופה את יעדי זיהום האוויר
  • יצרניות הרכב עלולות להיקנס ב-10-15 מיליארד אירו
  • סטלנטיס הודיעה על שורת צעדים במטרה להימנע מהקנסות
סטלנטיס

בעיית פליטות: כדי להימנע מתשלום קנסות מוגברים על חריגה מיעדי זיהום שהציבה אירופה, הודיע קונצרן סטלנטיס על צמצום בהיקפי הייצור של דגמים עם מנועי בנזין ודיזל - צמצום שיתחיל כבר ב-1 לנובמבר. המטרה: להגיע לתחילת השנה עם תמהיל מכירות שיעמוד ביעדים. כך אמר לתקשורת באירופה ז'אן פיליפ אימפארטו, שמונה רק לפני שבועיים למנהל הפעילות של סטלנטיס באירופה לאחר הטלטלה האחרונה בהנהלה הבכירה של החברה.

נזכיר כי החל מינואר הקרוב ידרשו יצרניות הרכב באירופה לעמוד בנתון ממוצע של 95 גרם CO2 לכל ק"מ נסיעה, במקום 106.6 גרם ביעד הקודם, שנכנס לתוקפו ב-2023. על כל חריגה של גרם מהממוצע הזה, ידרשו היצרניות לשלם קנס של 95 אירו, כפול מספר כלי הרכב שימכרו. על פי הערכות אנליסטים, סך הקנסות שידרשו יצרניות הרכב לשלם - בהתאם לתמהיל המכירות הנוכחי שלהן - עשוי להגיע ל-10-15 מיליארד אירו.

תכנית הפעולה: מנכ"ל סטלנטיס היוצא, קרלוס טווארס, הודיע כי היצרנית תעמוד בכל מקרה ביעדים המאתגרים. בניגוד ליצרניות כמו רנו או ב.מ.וו, היא לא מעוניינת להוביל לשינוי או דחיה ביישום היעדים, שכן לדברי טווארס, כל עיכוב כזה יגרום לאירופה לפגר עוד יותר מול יצרנים סיניים.

קרלוס טאוורס

כדי לעמוד ביעדים החדשים תצטרך סטלנטיס להכפיל את נתח החשמליות שלה ל-24%, כך שאם הביקוש לחשמל ישאר ברמה הנוכחית - תידרש היצרנית לצמצום משמעותי של ייצור מכוניות עם מנועי בעירה פנימית.

תחילת המכירות של ליפמוטור באירופה צפויה לעזור לסטלנטיס, שמחזיקה ב-51% מהבעלות על החברה המקומית, שתמכור את הדגמים החשמליים של היצרנית הסינית. בסטלנטיס מצהירים כי קצב היצור של דגמי הבעירה הפנימית יהיה מותאם לא רק למכירות החשמליות שלה עצמה, אלא גם לקצב של ליפמוטור באירופה.

בנוסף להתאמת הייצור, בסטלנטיס מתכננים גם לפתוח בתכנית תמריצים להגדלת מכירות החשמליות, בעיקר במדינות שבהן יש ממילא ביקוש למכוניות כאלו. תגמול משמעותי ינתן לכל אורך שרשרת ההפצה, מאנשי המכירות ועד למנהלי האיזורים. בנוסף מתכננת היצרנית גם עליית מחירים של דגמי בעירה פנימית, על מנת לסייע בצמצום הביקוש עבורם.

מה אנחנו חושבים: יעדי הזיהום החדשים, והקנסות שנלווים אליהם, מצטרפים לשרשרת בעיות ארוכה שפוקדת את קונצרן סטלנטיס. החל מעיכובים בייצור ובמסירות של ה-C3 והפנדה, דרך עצירת הייצור הזמנית של פיאט 500 החשמלית שסובלת מירידה בביקוש, ועד למלאים הגדולים שלא נמכרו בארה"ב והשפיעו לרעה על תחזית הרווחים של החברה.

הפתרון שבחרו בסטלנטיס אולי יאפשר להם להימנע מתשלום קנסות, אך יקשה עליהם להתחרות בקטגוריות של דגמי הבעירה הפנימית, שעדיין תופסות את הנתח העיקרי בשוק. שכן אם תקצץ היצרנית את היקפי הייצור של הדגמים האלו, ובמקביל תעלה את מחירם, היא תגדיל את הפער לא רק מול יצרניות סיניות אלא גם מול מתחרות ותיקות יותר, מפולקסווגן ורנו ועד יונדאי וטויוטה.

בקיצור, פתרון הבעיה האחת יוצר בעיה אחרת, גדולה לא פחות, והישועה עדיין לא נראית באופק.

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה