בקצרה:
- פורת'ינג S7 תהיה חשמלית שניה למותג בישראל
- מציעה טווח רשמי של 420 ק"מ וטעינה איטית מהמקובל
- תג המחיר מעניין ומתחיל ב-180 אלף שקל
- מתחרות אפשריות: טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6 ו-BYD סיל

ושוב מסין: מותג החשמליות של הענקית הסינית דונגפנג החלה לשווק בישראל את ה-S7. זהו דגם חשמלי שני של המותג, משפחתית גדולה עם תג מחיר אטרקטיבי ביחס למתחרות אפשריות - 180 אלף שקל.
בהשוואה לטסלה מודל 3, ה-S7 ארוכה ב-21.5 ס"מ (493.5 ס"מ), רחבה ב-7 ס"מ (191.5 ס"מ), גבוהה ב-5 ס"מ (149.5 ס"מ) ועם בסיס גלגלים ארוך ב-4 ס"מ (291.5). נפח תא המטען עומד על 398 ליטר בלבד.

חשמל בסיסי: אך בשונה מהמתחרות המוזכרות, ה-S7 תוצע רק עם מנוע אחורי המפיק 209 כ"ס ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.6 שניות. סוללת בקיבולת צנועה של 56.8 קוט"ש מעניקה טווח נסיעה תיאורטי של 420 ק"מ, נמוך משמעותית מהמתחרות.
גם מערכת הטעינה פחות מתקדמת מהמקובל: חד-פאזית ביתית שתאפשר מילוי הסוללה בתוך לא פחות מ-18 שעות בעמדת 16 אמפר מקובלת, או כ-9 שעות בעמדת 32 אמפר מאוד נדירה. גם טעינה מהירה (DC) איטית מהמקובל (120 קילוואט) עם זמן מילוי מ-30% - שימו לב, בפורת'ינג בוחרים לציין תחילת טעינה ב-30% ולא 10% כמקובל - ל-80% בתוך כ-25 דקות.

מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("8.8), מסך מגע ("14.6), משטח טעינה אלחוטית, ריפודים דמויי עור עם כוונון חשמלי וחימום מלפנים ואוורור לנהג בלבד, חלון שמש ומצלמות היקפיות. מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: מעבר התעשייה לחשמל החזיר את תצורת המשפחתיות הגדולות למרכז השוק. טסלה מודל 3 הייתה ראשונה, אחריה הגיעו מתחרות רבות וטובות המציעות איכות גבוהה ובעיקר טווח נסיעה גדול מרכבי פנאי חשמליים, הפחות יעילים מהן מבחינה אווירודינמית.
פורת'ינג S7 לא יכולה, וכנראה גם לא מנסה להתחרות מולן ישירות בשל נחיתות ברורה בביצועים, בטווח הנסיעה התיאורטי ובעיקר עם מערכת טעינה איטית מאוד. לכן, למרות תג המחיר האטרקטיבי יחסית, ספק רב אם זה יסייע לה להתברג לצמרת טבלת המכירות של הקטגוריה.