בקצרה:
- ב.מ.וו מנחיתה M5 חדשה והיברידית עם 727 כ"ס
- מזנקת ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות, עם 70 ק"מ ללא זיהום
- המחיר מתחיל ב-1.2 מיליון שקל

מתחברת לשקע: ב.מ.וו מתחילה לשווק כאן M5 חדשה, דור שביעי בשושלת מכונית הסאלון הספורטיבית והמהירה בעולם. תג המחיר מתחיל ב-1.2 מיליון שקל לגרסת הסדאן, בעוד הסטיישן תוצע רק בהזמנה מיוחדת.
החידוש העיקרי הוא מערכת הנעה היברידית-נטענת, המוכרת מה-XM, ומשלבת בין מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.4 ליטר (585 כ"ס) ומנוע חשמלי (197 כ"ס) שהושאל מגרסאות היברידיות של סדרה 5 הרגילה.

תערובת הבנזין והחשמל אחראית ל-727 כ"ס, 102 כ"ס יותר מה-M5 קומפטישן היוצאת, בחיבור לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור. בדומה ל-M5 הקודמת, גם כאן ניתן לנתק את ההנעה לגלגלים הקדמיים ולהישאר בהנעה אחורית טהורה, כמו בדגם היוצא.
על כף המאזניים: אלא שהמשקל העצמי גבוה בלא פחות מ-540 ק"ג (2,510 ק"ג) ואחראי לזינוק איטי דווקא מה-M5 קומפטישן היוצאת והחלשה יותר. מעמידה ל-100 קמ"ש היא תגיע תוך 3.5 שניות (0.2 שניות יותר) ול-200 קמ"ש ב-10.8 שניות (0.1 שניות יותר), בדך למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש.

סוללה בקיבולת 18.6 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה תיאורטי נקי מזיהום של 68 ק"מ במהירות של עד 140 קמ"ש.
המרכב מקבל חיזוקים בנקודות שונות עם תוספת 7 ס"מ לרוחב בהשוואה לסדרה 5, על מנת לפנות מקום לצמיגים רחבים בסנטימטר מקודמתה: 285/40 על חישוקי "20 מלפנים, 295/35 על חישוקי "21 מאחור. מערכות נוספות כוללת בולמי זעזועים אדפטיביים בכיול ייעודי של חטיבת הביצועים, והיגוי אחורי אקטיבי (1.5 מעלות).

מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני אגרסיבי מסדרה 5 רגילה, לרבות פגושים כוחניים יותר עם כונסי אוויר גדולים מלפנים ורביעיית מפלטים מאחור, מסיט אוויר בקצה דלת תא המטען וגג קרבון קל משקל.
סביבת הנהג כוללת תצוגה ייעודית עם נתוני אקשן בלוח המחוונים הדיגיטלי ("12.3) ובמסך המגע ("14.9), מושבים קדמיים עם תמיכה משופרת והגה בעל שלוש צלעות, עם פס מירכוז בחלקו העליון וצמד מתגי M1 ו-M2 המאפשרים מעבר למצב נהיגה המועדף אותו קבע הנהג מראש.

מה אנחנו חושבים: ה-M5 הייתה תמיד חלום מוטורי נחשק, עם שדרוג הביצועים והיכולת הדינמית בכל דור חדש שהוצג. עם השנים ה-M5 גדלה במידותיה והעמיסה עוד קילוגרמים, אבל הפעם עליית המשקל היא דרמטית, יותר מחצי טון עקב סוללות כבדות.
מצד שני, היא עמוסה באינספור מערכות מכאניות סופר מתקדמות, יכולת התאמה אישית חסרת תקדים וכמובן, מוניטין יוצא דופן בתעשיית הרכב של נחשקות מוטורית. עכשיו צריך רק לגלות עד כמה המערכות האלה מצליחות להעלים את המשקל הגבוה, והאם היא מהנה כמו בעבר. אנחנו ממתינים כבר לנהיגת המבחן, לפחות כמוכם.