דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן וסטלנטיס הורידו את תחזית הרווחים, הבורסות הגיבו בירידות

Getting your Trinity Audio player ready...

יצרניות הרכב פולקסווגן וסטלנטיס, מענקיות תעשיית הרכב העולמית, הודיעו לפני מספר ימים, ממש לפני תחילת סוף השבוע והפסקת המסחר בבורסות, כי הן מתאימות את צפי הרווחים שלהן לשנה הנוכחית. וכצפוי, ההתאמה התבטאה בהורדת תחזית הרווח. עוד כצפוי, לשתי יצרניות הענק היו הסברים דומים לשינוי לרעה שיגיע להערכתן.

וול סטריט

ראשית, גם אם לא לראשונה, שתיהן הזכירו בדיווח למשקיעים כי הלחץ הגדל מצד תעשיית הרכב הסינית פוגע ברווחיותן ומוצא ביטוי במספר נמוך יותר של כלי רכב אותם הן משווקות במדינות השונות, בעיקר בסין עצמה - הן עקב תחרות מצד יצרניות מקומיות, הן בגלל ירידה בדרישה. אך גם בעיות בשרשרת האספקה שלא הסתיימו עדיין, כמו גם עלויות ייצור גבוהות יותר, הוזכרו כחלק בלתי נפרד מהתחזית.

פולקסווגן, שהייתה האחרונה מהגדולות להצהיר על בעיות, עשתה זאת ביום שישי האחרון (27.9) ואיבדה הבוקר עם פתיחת שבוע המסחר מספר אחוזים, בדומה לקולגות הגרמניות מרצדס וב.מ.וו. סטלנטיס לעומת זאת, הטוענת ללא הרף לבעיות שיווק בארה"ב, סין ואירופה עם שלל מותגיה (פיג'ו, סיטרואן, פיאט ואופל), מתמודדת עם צניחה של כ-14 אחוז בזמן פרסום הידיעה.

גם רנו הצרפתית מתמודדת עם ירידה חדה של מעל 6 אחוז בערך המניה, אבל את שיא הקריסה קבעה אסטון מרטין, יצרנית מכוניות הספורט הבריטית, שאיבדה למעלה מ-20 אחוזים מערכה בבורסה של לונדון הבוקר.

במקביל לצניחת המותגים האירופאים, יש יצרניות שנהנות דווקא מזינוק מרשים. כך למשל ניו הסינית שרושמת זינוק של כ-13 אחוז היום, טסלה עם עליה של כ-3 אחוזים, BYD שמזנקת ב-8 אחוזים וג'נרל מוטורס שרושמת עליה של כ-2 אחוז.

יש להניח כי למרות הטענות לבעיות בשרשרת האספקה ועלויות ייצור גבוהות, הדאגה העיקרית של היצרניות האירופאיות הגדולות כפולה: ההאטה בגידול מכירת רכב חשמלי בכל רחבי העולם, בוודאי ביחס לצפי המאוד אופטימי שגרף את התעשייה להשקעות עתק בשנתיים האחרונות, זאת לצד החשש המובן מהשתלטות מותגים סיניים - עם דגמי חשמל בעיקר, אך גם בנזין - על השווקים הרווחיים בסין ואירופה.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה