טויוטה השיקה "וילון דיגיטלי", מה שנראה כפתרון אידיאלי לשמש ישראלית קיצית. רכב הפאר של היצרנית, הסנצ'ורי (Century, מאה) בגרסת פנאי, הוא רכב סדרתי ראשון בעולם עם חלונות צד אחוריים שניתן להפוך משקופים לאטומים בלחיצת כפתור. טכנולוגיה מוכרת ממטוס הדרימליינר (787) ושהוצעה בתעשיית הרכב עד היום רק בחלונות גג, וגם אז בעיקר במכוניות יוקרה.

במקום וילון המשולב בדלת או מותקן בנפרד, או השחרת החלונות, הסנצ'ורי מצוידת בחלונות שניתן להפוך משקופים לאטומים בשני שלבים (אטום וחצי אטום). זה מתאפשר על-ידי חומר בין שתי שכבות זכוכית (רבודה), המורכב מחלקיקים זעירים, שנעים באקראיות ומגיבים למתח חשמלי. כאשר הם מסתדרים בשורות אחידות, חודר אור לתא הנוסעים. כשהמתח מופסק, מיקום אקראי מביא לכך שקרני השמש, או כל מקור אור חיצוני, נדחה והחלון הופך לאטום

בשני מצבי העמעום, אטום חלקית ואטום, החלונות מסננים 99% מקרני ה-UV המזיקות של השמש. מלבד הפחתת קרינה וחום, המערכת מציעה כמובן גם פרטיות מוחלטת ליושבים מאחור: לא רק שחלונות הצד אטומים ולא ניתן לראות את היושבים במכונית, גם שמשות הצד שמאחוריהן הופכות אטומות.

באופן קצת אירוני, הסנצ'ורי בגרסת פנאי ימשיך להציע חלון גג פנורמי עם וילון פיזי מתקפל חשמלית. רכב הפנאי היוקרתי של טויוטה, שמתחרה בארץ השמש העולה ברולס-רויס קולינן, משווק כחלק מסדרת סנצ'ורי הכוללת גם לימוזינת פאר. רכב הפנאי הגדול הוא רכב ראשון בסדרת היוקרה הזו שמשווק גם מחוץ ליפן, בסין. נכון לעתה לא ידוע על תוכניות לשווק את הדגם – או את הטכנולוגיה החדשה – גם בישראל.
הכתבה בשיתוף The Wheel Network