חשמל וביצועים: V, חטיבת הביצועים של קאדילק, תציג בקרוב גרסת קצה לליריק הוותיקה. עבור מי שנחשבת למקבילה האמריקאית לאודי ספורט, ב.מ.וו M ומרצדס AMG, זו תהיה חשמלית ביצועים ראשונה בהיצע, אך היא צפויה להגיע לכבישי ארה"ב רק ב-2026.
צפייה בתוכן מסמנת V: קאדילק תציג חשמלית ביצועים
מה אנחנו יודעים: היצרנית האמריקאית לא חושפת כל פרט טכני אודות המכונית, אך ניתן לשער שמערכת ההנעה תהיה כפולה עם הספק גבוה מ-515 כ"ס שמציעה הגרסה החזקה ביותר כיום. שווה להזכיר כי ל-GM יש מערכת הנעה כפולה מתקדמת בהאמר EV המשלבת שלושה מנועים חשמליים עם 1,000 כ"ס, סידור המאפשר הכוונת מומנט מאחור.
הבידול העיצובי צנוע ביחס לליריק הרגילה ומסתכם בעיקר בתוספת מסיטי אוויר בפגושים, בעוד על ההגה ישנו מתג V המוכר מדגמי הבנזין ומעביר את כל המערכות למצב האגרסיבי ביותר.
בחירת הצמיגים של קאדילק (קונטיננטל פרימיום קונטקט 6) אמורה לספק רמז על היכולות הטמונות בה, או יותר נכון על היעדרן. שכן מדובר בסדרת הדגמים הרגילה של יצרנית הצמיגים הגרמנית ולא בזו הייעודית לדגמי ספורט.
מה אנחנו חושבים: חשמליות ביצועים אינן דבר חדש, וכבר שנים שטסלה מציעה במשפחתיות וברכבי פנאי גרסאות קצה המסוגלות לבייש מכוניות על ברמזור. אבל חשמליות עם יכולת דינמית גבוהה, כזו המתבקשת ברכב המוגדר ספורטיבי, כמעט ואין למצוא, למעט אקזוטיקות מבית רימאק, לוטוס ופורשה, כמו גם יונדאי איוניק 5N.
האם עם הליריק V תצליח קאדילק להקדים את המתחרות הגרמניות בהצגת חשמלית ביצועים אמיתית? אנחנו בספק. מרושם ראשוני נראה שמדובר בעיקר ברמת גימור, כפי שעשתה ב-CT4 וב-CT5 עם מעט יותר כוח ולא בדגם עם יכולות יוצאות דופן.
כל חשמלית היא "ביצועים", כי לכל חשמלית יש את המומנט המירבי מ-0, יש חשמליות בודדות שיש להם פחות מ200 כ"ס וזינוק ל100 ב9 שניות. רובן מעל 200 וזינוק של 5 שניות. האמר EV עושה את זה ב3.... אבסורד שכתבים כאלה קיימים