דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מול פורד ריינג'ר ראפטור: שברולט מנחיתה בישראל טנדר אקשן

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • קולורדו החדש נחת בישראל בגרסת קצה כוחנית
  • עם מנוע בנזין מוגדש, ומערכת מתלים מתקדמת
  • החל מ-420 אלף שקל, יקר ב-75 אלף שקל מקודמו

מול הטורף: שברולט מתחילה לשווק בישראל את הקולורדו ZR2, גרסת קצה לטנדר הקטן של היצרנית האמריקאית והתשובה לפורד ריינג'ר ראפטור. תג המחיר מתחיל ב-420 אלף שקל, התייקרות של 75 אלף שקל לעומת הדגם היוצא.

שברולט קולורדו ZR2

כבעבר הוא מבוסס על שלדת סולם, עם מתלים נפרדים וקפיצי סליל מלפנים, וסרן חי וקפיצי עלים מאחור. בהשוואה ל-ZR2 היוצא הוא ארוך בחצי ס"מ (540 ס"מ), אבל בסיס הגלגלים ארוך ב-7 ס"מ (333.5 ס"מ) עם מפסקי סרנים מורחבים (ב-2 ס"מ) ופוטנציאל לשפר את היציבות הכיוונית.

ה-ZR2 מצויד בבולמי זעזועים ייחודיים (Multimatic DSSV) שאמורים לשפר את יכולת ספיגת מהמורות בנסיעה מהירה בשטח, ומגדילים את מרווח הגחון בכ-7 ס"מ בהשוואה לקולורדו הרגיל (27.3 ס"מ) שאינו משווק כאן, לרבות זוויות גישה ונטישה משופרות (25.2-38.6).

על הקשר לקרקע אחראים צמיגי שטח של גודייר טריטורי MT במידה "33. באמריקה משווקת גם גרסת Bison קיצונית עוד יותר עם צמיגי שטח הגדולים בקטגוריה ("35), אך זו לא תנחת כאן.

שברולט קולורדו ZR2

עם מגדש ופחות נפח: על ההנעה מופקד מנוע ארבעה צילינדרים בנזין מוגדש בנפח 2.7 ליטר עם 310 כ"ס - רק 2 כ"ס יותר מה-V6 האטמוספרי בדגם היוצא, אבל עם זמינות כוח טובה משמעותית. תיבת 8 הילוכים אוטומטית, תיבת העברה עם אפשרות בחירה בין הנעה אחורית לכביש יבש, כפולה לאספלט רטוב-מושלג עם העברת כוח לפנים כשנדרש, כפולה לשטח והילוך כוח, ימשיכו לשרת את הדגם.

יש גם צמד נעילות דיפרנציאל רוחביות (אחורית וקדמית) ובורר נהיגה עם חמישה מצבים (רגיל, גרירה, שטח, שטח טכני, ובאחה) המתאים את המערכות השונות לתוואי הנבחר.

רשימת האבזור כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("11), מסך מגע גדול מבעבר ("11.3) עם מערכת מצלמות היקפיות, ריפודי עור עם חימום ואוורור למושבים הקדמיים וכיוון חשמלי לנהג. בשונה מקודמו הוא מצויד במערכות בטיחות מתקדמות לרבות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.

שברולט קולורדו ZR2

מה אנחנו חושבים: בשנים האחרונות הפכו טנדרים ליותר מכלי עבודה פרופר, אלטרנטיבות מעניינות כתחליף למשפחתיות (פורד מאבריק, הונדה רידג'לין ויונדאי סנטה קרוז), חשמליים ייחודיים (ריביאן R1T וטסלה סייבר-טראק) ועד דגמי קצה עם יכולת שטח-ספורט יוצאת דופן.

בזו האחרונה מתחולל קרב רווי יצרים בין היצרניות, ובעקבות כך היצע הולך וגדל של כלים משופרים. כך גם הקולרדו החדש, שנראה כמו תוספת ראויה לאולם התצוגה המקומי הכולל בעיקר דגמים אפרוריים. האם הוא מסוגל להתמודד עם הדומיננטיות של פורד בקטגוריה? השוואה תהיה מסקרנת.

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה