דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ענק ירוק בשטח: טויוטה חישמלה לנד קרוזר 300

Getting your Trinity Audio player ready...

טויוטה לנד קרוזר 300 זוכה לגרסה היברידית, דומה לזו שטויוטה הציגה לראשונה בפריוס לפני קרוב ל-30 שנה, לראשונה ברכב הפנאי הגדול במבחר של היצרנית. ההדגם אינו משווק בישראל ולכן סיכויי הגעתו אלינו עם או בלי הגרסה ההיברידית אינו גבוה. באוסטרליה לעומת זאת, כמו-גם במדינות המפרץ, הוא מאוד פופולרי ושיווקו צפוי להתחיל במחצית הראשונה של 2026.

הגרסה ההיברידית שעדיין לא נחשפה, תצויד ביחידת כוח המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 3.5 ליטר, V6 כפול מגדשים, למנוע חשמלי צנוע. יחד הם יוצרים הנעה היברידית המאפשרת למנוע החשמלי להניע את הגלגלים בנפרד ממנוע הבנזין, לטווחים (ממש) קצרים ובמהירות (מאוד) איטית או בעמידה.

צפייה בתוכן ענק ירוק בשטח: טויוטה חישמלה לנד קרוזר 300

טויוטה לא מפרסמת בינתיים מפרט רשמי, אך הנפח רומז כי מדובר באותה מערכת שמוצעת כבר באחיו היוקרתי של הלנד קרוזר, לקסוס LX700h, עם 457 כ"ס ו-81.6 קג"מ, וצריכת דלק משולבת של 8.5 ק"מ לליטר. הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.9 שניות, מצויד בתיבת 10 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה כמובן.

נתוני ביצועים ותצרוכת דלק ללנד קרוזר ההיברידי, שטויוטה מגדירה יותר כגרסת ביצועים מאשר חסכון, לא פורסמו, וניתן לצפות שאלו יהיו דומים לגרסת הבנזין הרגילה. הלנד קרוזר ההיברידי יהנה כנראה בעיקר מיתרון בפליטת מזהמים ותצרוכת דלק בתנאים עירוניים או נסיעת שטח איטית.

ואם כבר הזכרנו את זו, בטויוטה מבטיחים כי הלנד קרוזר ההיברידי "פותח מתוך מחשבה אמיתית על יכולת שטח ואמינות". הלנד קרוזר זכה לאורך עשרות שנים למוניטין זוהר בתחומים אלה, ביחס למתחרי שטח דומים. בגרסת לקסוס, היצרנית מבטיחה כי מבנה ומיקום המצברים מאפשר לדוגמה כושר צליחה של מעברי מים בעומק 70 ס"מ.

הכתבה בשיתוף The Wheel Network

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה