דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בשורה לחובבי הגה? פיג'ו תחזיר את ה-GTi, אבל על חשמל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פיג'ו 208 GTi תחזור בשנה הבאה
  • עם הנעה קדמית ו-240 כ"ס "לפחות"
  • רק תשכחו מסאונד מצמרר מהאגזוז

קאמבק לוהט: פיג'ו לא משווקת כבר שנים גרסאות GTi, שבעבר הוצעו ב-308 וב-208 הקודמות, אך נראה כי היצרנית עשויה להחזיר את שילוש האותיות המפורסם בדור הבא של הסופר-מיני - כך אומר מנהל סטלנטיס בבריטניה, יוריג דרוס, ל"אוטו אקספרס".

על פי הדיווח, ה-208 הבאה תוצג בשנה הבאה על בסיס פלטפורמת STLA Small של סטלנטיס, ותוסיף לרשימת הדגמים ה"חמים" בקונצרן המבוססים עליה - אבארט 600e, לנצ'יה אפסילון HF ואלפא רומיאו ג'וניור ולוצ'ה - גם גרסה צרפתית.

מה עוד צריך לדעת: גרסאות הביצועים של הקונצרן מצוידות במנוע חשמלי קדמי בהספק שנע בין 240 ל-280 כ"ס ומשלב בתוכו דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני (טורסן של JTEKT). כולן אגב מאיצות ל-100 קמ"ש בתוך קצת פחות מ-6 שניות.

היכולת הדינמית תשודרג על ידי מערך מתלים נוקשה יותר עם מפסק סרנים רחב מהדגם הרגיל והנמכת מרכב קלה. גם מערכת הבלימה תשודרג ועל הקשר לאספלט יהיו אחראים צמיגי מישלן פיילוט ספורט EV.

יש להניח כי יהיו גם שינויים עיצוביים מתבקשים (לעומת ה-208 הרגילה, שטרם נחשפה), חישוקים גדולים יותר וכמובן תגי GTi. בתא הנוסעים וסביבת הנהג ניתן יהיה למצוא מושבי ספורט יעודיים ולוח מחוונים הכולל תצוגת נתוני אקשן.

חשוב יותר, בשונה מדגמי GTi קודמים (208, 207, 206 ו-205) ששווקו בתצורת שלוש דלתות בלבד והגבילו כך את קהל הלקוחות הפוטנציאלי, הפעם צפויה פיג'ו לבחור בתצורת חמש דלתות שימושית יותר.

לזירה צפופה: ה-208 GTi העתידית תתחרה כמובן לא רק באחיות לבית סטלנטיס, אלא גם בדגמים כמו אלפין A290 ומיני JCW החשמליות שנכנסו בשנה האחרונה לזירה. על פי הדיווח, גם אופל קורסה הבאה, שתוצג בשנה הבאה, צפויה לקבל גרסת GSe ספורטיבית.

למעשה, מדובר בחזרה של פיג'ו לתחום הספורט ממנו היא נעדרת מאז הפסקת ייצור ה-508 PSE. "לפיג'ו תמיד חיבה למכוניות האצ'בק קטנות ומהירות", אמר דרוס בראיון. "באופן אישי, אשמח לראות גרסה ספורטיבית ל-208".

"יהיו הבדלים משמעותיים בניהוג בין זה לבין מכונית רגילה", הוסיף דרוס. "אני חושב שזה קריטי. לא נוכל אף פעם לשים תג GTi על מכונית רגילה עם מנוע חשמלי קצת יותר חזק".

מה אנחנו חושבים: לא תופתעו לשמוע שאנחנו חושבים בדיוק כמו דרוס, שכן שבענו מכוניות חשמליות מהירות, שממילא רובן ישאירו אבק ל-208 GTi העתידית. אנחנו רוצים מכוניות עם נשמה, לא רק ביצועים. אם תשכיל פיג'ו להביא לעידן החשמל את האיכויות הדינמיות שאפיינו את שושלת ה-GTi, ובמקביל תשמור על תג-מחיר סביר, יתכן ותהיה כאן בשורה אמיתית למעריצים הרבים של המותג.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 15 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה