דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בלי תוספת כוח: קאדילק CT5-V בלאק ווינג מתעדכנת

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • קאדילק מעדכנת את ה-CT5-V בלאק ווינג
  • ללא תוספת כוח, עם שדרוג מערכות מכאניות
  • לא ברור מתי, אם בכלל, תגיע ארצה

השינוי הוא מבפנים: קאדילק הציגה עדכון ל-CT5-V בלאק ווינג, גרסת הקצה למכונית הסאלון האמריקאית, האמורה לשפר עוד יותר את היכולת הדינמית. באופן מפתיע ללא כל שינוי ליחידת ההנעה: V8 בנפח 6.2 ליטר עם מגדש על ו-668 כ"ס העוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת 6 הילוכים ידנית או 10 אוטומטית. גם הביצועים נותרו ללא שינוי, עם 3.6 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש בדרך ל-322 קמ"ש מרביים.

מבחינה ויזואלית השינויים צנועים ודומים לאלו שעברה ה-CT5 הרגילה. עם יחידות תאורה עדכניות מלפנים ועיצוב שונה לפגוש הקדמי על מנת להפחית עילוי במהירות גבוהה. סביבת הנהג כוללת כעת מסך ענק ("33) המשמש לוח מחוונים ומסך מגע, בשונה משני מסכים נפרדים ("12 ללוח מחוונים ו-"10 למסך המגע) בדגם היוצא. כבעבר יש תצוגת נתוני אקשן ומערכת טלמטריה המתעדת את נתוני הרכב (מהירות, הילוך, סל"ד, תאוצה, בלימה, זווית היגוי, מד G וזמני הקפה) במסלול מרוצים וגם שומרת קטעי וידאו מהמצלמה הקדמית.

מכאניקה משודרגת: השינויים המשמעותיים שביצעו מהנדסי חטיבת הביצועים האמריקאית נוגעים בעיקר למערכות מכאניות, נסתרות מהעין או מדף הנתונים, אבל חשובות למדי בכל הנוגע לשדרוג היכולת הדינמית. מלפנים יש קפיצים קשיחים יותר עם מוטות מייצבים מעובים, מפרקי ההיגוי חדשים והמתלה האחורי בגיאומטריה שונה.

בהתאם, בולמי הזעזועים האדפטיביים, ההגה (החשמלי), בקרת המשיכה והיציבות והדיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור (אלקטרוני) זכו לכיול מחדש. כבעבר בלמים קרמיים יוצעו כאופציה, כאשר מלבד עמידות משופרת הם מביאים גם להפחתת המשקל הבלתי מוקפץ ב-24 ק"ג.

מה אנחנו חושבים: ה-CT5-V בלאק ווינג היא הניסיון הרביעי של קאדילק להיות אלטרנטיבה למתחרות גרמניות כמו ב.מ.וו M5 ומרצדס E63. ובשונה מהצמד הגרמני שעבר להנעה כפולה כבר לפני שנים, ויציע בעתיד גם סיוע חשמלי עם סוללות מכבידות, האמריקאים שומרים אמונים לתצורת בנזין-הנעה-אחורית טהורה, וגם היחידים שמציעים תיבת הילוכים ידנית קלאסית. ולכן נראה שמבחינת חווית הנהיגה נדמה שהיתרון עבר ליבשת החדשה.

באופן נדיר למתיחות פנים, כאן לא נוסף עוד כוח, שכן הוא לא ממש נדרש. מה כן? העדכון מתמקד בשיפור מכלולים האמורים לשדרג עוד יותר את היכולת הדינמית. אנחנו לגמרי בעד.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה