בקצרה:
- היצרנית הסינית מנחיתה ZS חדש
- יוצע רק עם מנוע היברידי, שמגיע מה-MG3
- המחיר עומד על 156 אלף שקל
היברידי עכשיו: MG מתחילה לשווק בישראל ZS חדש, דור שני לרכב הפנאי והדגם הנמכר ביותר של היצרנית באירופה. אך בעוד קודמו נחשב לאחד מחלוצי החשמל בקטגוריית ליבה בשוק הרכב, החדש יוצע עם מערכת הנעה היברידית בלבד. את הגרסה החשמלית יחליף ה-5S על בסיס פלטפורמה ייעודית.
מערכת ההנעה ההיברידית מגיעה מה-MG3, ומשלבת בין מנוע בנזין עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (102 כ"ס) ומנוע חשמלי (136 כ"ס). התפוקה המשולבת עומדת על 194 כ"ס בחיבור לתיבת 3 הילוכים אוטומטית ולהנעה קדמית. הזינוק ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות, 0.1 שניות יותר מה-ZS EV היוצא. בדומה ל-MG3 גם כאן יש מערכת בלימה רגנרטיבית עם בחירה בין שלוש רמות עוצמה.
מה עוד צריך לדעת: ה-ZS החדש ארוך מקודמו בכ-11 ס"מ (443 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך בכ-3 ס"מ (261 ס"מ) בעוד תא המטען נותר בנפח דומה (443 ליטר). העיצוב החיצוני הפך אגרסיבי מבעבר, בעיקר מלפנים עם סבכה קדמית גדולה ויחידות תאורה צרות.
סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("7) ומסך מגע גדול ("12.3), לצד ידית מסיבית בדומה למצערת של מטוס כבורר הילוכים במקום חוגה בעבר. רשימת האבזור כוללת כציוד תקני ריפודים דמויי עור, כיוון חשמלי למושב הנהג וחימום לקדמיים ולגלגל ההגה בעוד חלון שמש יוצע כאופציה בתוספת תשלום של 1,000 שקל.
בנוסף תוצע גם אפליקציה המאפשרת לקבל מידע על מיקום הרכב, להפעיל מרחוק את המיזוג, לנעול ולפתוח את הדלתות ועוד. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: ב-ZS החדש MG אמנם מתנתקת מהשקע, אבל משלבת בו מערכת הנעה היברידית שזוכה בתקופה האחרונה לעדנה מחודשת עם עליה משמעותית בביקוש, בין היתר בשל המיסוי המוגדל באירופה על מכוניות חשמליות מתוצרת סין. והוא עשוי להוות אלטרנטיבה מסקרנת למתחרים מבוססים היטב כמו טויוטה קורולה קרוס ויונדאי קונה בעיקר הודות לתג מחיר נמוך מהם בכ-20 אלף שקל.