בקצרה:
- סדרה 4 קופה וקבריולה המעודכנות בישראל
- עם שינוי קוסמטי ועוד אבזור, ללא שינויים מכניים
- המחיר מתחיל ב-399 אלף שקלים
אמצע החיים: החל השיווק המקומי של ב.מ.וו סדרה 4 קופה וקבריולט לאחר מתיחת פנים קלילה, שעיקרה קוסמטיקה ואבזור וללא שינויים טכניים. זאת פרט ל-M4 בגרסת 'קומפטישן' כפולת ההנעה שתגיע רק בהזמנה מיוחדת.
חיצונית יש פגושים, יחידות תאורה וחישוקים חדשים. רמות גימור M נבדלות בגימור שחור סביב כליות החזית ובקצוות המפלטים, לעומת כרום בשאר רמות הגימור.
בסביבת הנהג העדכון משמעותי יותר ותואם לקו הנוכחי של ב.מ.וו, בהובלת צמד מסכים קעורים – לוח מחוונים ("12.3) ומסך מולטימדיה ("14.9). וגם כאן, רמות גימור M מציגות מאפיינים יותר ספורטיביים בגלגל ההגה ובדיפונים.
ללא שינוי: שתי תצורת המרכב יגיעו עם אותן יחידות כוח שהיו בעבר. ה-420 תציע מנוע 4 צילינדרים מוגדש בנפח 2.0 ליטר, עם 184 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות בקופה ו-8.2 שניות בקבריולט. ה-430 מצוידת במנוע בנפח זהה אך בהספק של 245 כ"ס ותאוצה של 5.9 שניות בקופה ו-6.4 שניות בקבריולט.
ל-440 מנוע 3.0 ליטר, 6 צילינדרים בטור, 374 כ"ס ונתון תאוצה של 4.5 שניות בקופה ו-4.9 שניות בקבריולט. בכל הגרסאות ורמות הגימור, תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם שמונה הילוכים כשבגרסאות 420 ו-430 ההנעה אחורית, ב-440 ההנעה כפולה.
גרסת M4 קומפטישן מצוידת במנוע 3.0 ליטר, 6 צילינדרים בטור, שמייצר 510 כ"ס. גם היא מצוידת באותה תיבת אוטומטית פלנטרית עם שמונה הילוכים, ומגיע אלינו בגרסת הנעה אחורית עם נתון תאוצה של 3.9 שניות בגרסת הקופה. גרסת ההנעה הכפולה מציעה 530 כ"ס – תוספת של 20 כ"ס ביחס לדור היוצא ותגיע אלינו בהזמנות מיוחדות.
מחירים:
- ב.מ.וו 420 קופה, 'סטייל', תעלה 399 אלף שקלים
- ב.מ.וו 420 קופה, 'M-ספורט', תעלה 445 אלף שקלים
- ב.מ.וו 430 קופה, 'M-שאדו', תעלה 495 אלף שקלים
- ב.מ.וו 440 קופה, 'M-ספורט פרו', תעלה 609 אלף שקלים
עבור תצורת הקבריולט נדרשת תוספת מחיר של 40 אלף שקלים. ב.מ.וו M4 קומפטישן תעלה 815 אלף שקלים בתצורת הקופה ו-920 אלף שקלים בתצורת הקבריולט.
מה אנחנו חושבים: סדרה 4 בדור הנוכחי ניסתה ו(הצליחה) להתרחק מהקו העיצובי המשפחתי ולהציע מראה שונה, עצמאי ונוכח הרבה יותר. מתיחת הפנים ליטשה את המראה, שיפרה את האבזור והחזירה את המכונית הספורטיבית עם אותו מפרט טכני למגרש המשחקים.
גם אחרי העדכון החרטום עדיין נראה לנו מעט קשה לעיכול, וגרסת הבסיס עדיין חלשה מדי, אבל יש בהיצע מנועים חזקים יותר ואת המשימה העיקרית של לסובב ראשים, היא תמשיך לעשות באופן יוצא מהכלל.