בקצרה:
- המסחרי החשמלי של שברולט נחת כאן
- על בסיס ייעודי, עם הנעה כפולה ו-435 ק"מ טווח
- ישווק על ידי סופר ג'יפ, לא על ידי היבואנית הרשמית

חשמל מסחרי: שברולט ברייטדרופ, מסחרי חשמלי המיועד בעיקר להובלת סחורות בעיר עבור חברות שליחויות, ישווק בישראל על ידי חברת סופר ג'יפ. הוא מחייב רישיון C1, ובכך יתאפשר זיכוי מלא על המע"מ ברכישה. תג המחיר מתחיל ב-400 אלף שקל.

בצפון אמריקה הוא מתמודד מול מרצדס e-ספרינטר ופורד E-טרנזיט המשווקים כאן, כמו-גם ראם פרו-מאסטר EV, האח התאום לפיאט E-דוקאטו שצפוי לנחות בעתיד. בין הלקוחות שמפעילים אותו שם ניתן למנות את FedEx, וולמארט ו-DHL.
בסיס מתקדם: בשונה מהמתחרים המבוססים על פלטפורמה מוסבת, הברייטדרופ נשען על פלטפורמת אולטיום הייעודית של GM. הוא מוצע עם אפשרות בחירה בין שני אורכי מרכב - קצר בשם 400 (606 ס"מ לאורך, 389 ס"מ לבסיס הגלגלים וקיבולת מטען של 11.6 קוב), או ארוך בשם 600 (736.5 ו-466 ס"מ ו-17.4 קוב בהתאמה) ובתוספת מחיר של כ-20 אלף שקל. כושר העמסה נע בין 1.5 ל-1.7 טון.

בצפון אמריקה הוא משווק עם הנעה קדמית (240 כ"ס) או כפולה (300 כ"ס), וניזון מסוללת 102.4 קוט"ש עם טווח נסיעה של 286 ק"מ שלא ישווק כאן, או 173.3 קוט"ש (בגרסה כפולת הנעה) ו-435 ק"מ. טעינה מהירה (120 קילוואט) תאפשר מילוי ל-80% ב-45 דקות לסוללה הקטנה ו-70 דקות לגדולה.
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת. סביבת הנהג כוללת מקום לנהג ונוסע לצידו (ג'אפמסיט), לוח מחוונים דיגיטלי ("11) ומסך מגע ("11.3) עם מערכת מצלמות היקפיות המקרינות עליו את השטח המת בהפעלת איתות.

מה אנחנו חושבים: שברולט ברייטדרופ מרשים בעיקר הודות לבסיס ייעודי, המעניק יתרון משמעותי על-פני מתחריו המוסבים ממנועי דיזל, בעיקר עם ניצול מרחב פנים עדיף. אלא שתג המחיר גבוה בכ-25% ממסחריות מקבילות עם מנועי דיזל, וזהו פער שקשה עד בלתי אפשרי לכסות באמצעות עלויות תדלוק ואחזקה זולות יותר.
למסחריות חשמליות יש פוטנציאל גדול לסייע בהפחתת זיהום האוויר בערים הגדולות, אבל כדי שהן יעשו זאת המדינה תהיה חייבת לסייע עם תמריצים עבור הרוכשים. עד שזה יקרה, חברות שירכשו אותן יעשו זאת בעיקר בגלל אג'נדה סביבתית, בעוד כל האחרות ימשיכו לזהם לנו את האוויר.