בקצרה:
- סמארט תציע גם מערכת הנעה היברידית
- ראשונה לקבל אותה היא ה-5 החדשה
- עוד לא ברור מתי תגיע לאולמות התצוגה
צו האופנה: סמארט צפויה להציע גרסה היברידית נטענת ל-5 החשמלית והחדשה שהוצגה לפני כחצי שנה, ובינתיים מבצעת ניסויי נהיגה אחרונים באירופה לקראת החשיפה הרשמית. זאת בהתאם להאטה בביקוש לחשמליות ביבשת הישנה, לצד הפופולאריות לה זוכים לאחרונה דגמים עם מערכות הנעה היברידיות נטענות. וכמובן, גם ההתחמקות מהמכסים הגבוהים למכוניות חשמליות-סיניות היא סיבה מצוינת עבור היצרנית להציע מערכת הנעה כזו.
מה אנחנו יודעים: סמארט לא מפרסמת כל מידע אודות מערכת ההנעה, אבל היא צפויה להיות מהדור העדכני של ג'ילי (מכונה NordThor 2.0) שהוצגה לאחרונה בגלאקסי סטארשיפ 7, ולא זו הוותיקה שפותחה על ידי וולוו. היא משלבת מנוע חשמלי (215 כ"ס) שיהיה האחראי העיקרי על ההנעה ולצידו מנוע בנזין מוגדש, עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (110 כ"ס) המשמש כגנרטור לטעינת הסוללה ומתחבר לגלגלים הקדמיים במהירות גבוהה.
הסטארשיפ 7 מוצע עם אפשרות בחירה בין סוללת 8 קוט"ש או 19 קוט"ש וטווח נסיעה של 55 או 120 ק"מ בהתאמה על פי התקן הסיני (CLTC), כלומר כ-40 או 90 ק"מ על פי התקן האירופאי (WLTP).
מה אנחנו חושבים: ג'ילי שיווקה מערכות הנעה היברידיות נטענות באירופה דרך מותג לינק אנד קו הרבה לפני ענקיות התעשייה הסינית כמו BYD, צ'רי וסאיק. ובעוד הסיבוב הקודם לא ממש הצליח, הפעם התמונה עשויה להיות שונה, גם לאור השינוי בביקוש ואתגרי המיסוי, וגם כי מותג סמארט זוכה למוניטין גבוה יותר בקרב הקהל האירופאי.