דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

למרות רגיעה באוקטובר-נובמבר, גידול של 60% בגניבת רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

למעט החודשים אוקטובר ונובמבר, בהם נוכחות יוצאת דופן של כוחות ביטחון ברחבי הארץ הרתיעה את גנבי הרכב, בשנת 2023 כמעט והוכפל מספר המכוניות שנגנבו - רובן ככולן לשטחי הרשות הפלסטינית. לפי חברת מיגון הרכב איתוראן, עד ה-6.10 נרשמה עלייה של 87% בגניבות רכב, ואחרי חודשיים של ירידה חזרו הגנבים לפעילות מלאה בדצמבר. בסיכום השנה נרשמה עלייה של 60% בגניבות רכב לעומת 2022.

לא פחות מ-636 חוליות גנבים נעצרו בעזרת איתוראן במהלך השנה החולפת, וגם כאן נרשם גידול חד של 128% לעומת השנה הקודמת. באיתוראן מסבירים את העלייה בגניבות הרכב במחסור בחלקי חילוף למכוניות בישראל (בין היתר השפעת בעיות בשרשרת האספקה שנותרו מ-2022, ה.פ), כמו-גם רכב וחלפים לשימוש עצמי בשטחי הרשות.

לפי איתוראן, סוג הרכב הפופולרי ביותר בקרב הגנבים הוא רכב פנאי ושטח, עם נפח של כ-44% מסך הגניבות בשנה החולפת. 27% מהגניבות הן של רכב פרטי בעוד אופנועים וקטנועים תופסים נתח של 14%.

42% מאירועי הגניבה מתבצעים בגוש דן, 24% באזור השרון ו-13% בדרום. צפון הארץ אחראי ל-3% בלבד מסך הגניבות, ירושלים ומודיעין ל-9%. הערים עם המספר הגבוה ביותר של ניסיונות גניבה: תל אביב ופתח תקווה.

עוד עולה מנתוני החברה כי ב-13% השתמש הגנב במפתח הרכב הנגנב, בעוד ש-18% מניסיונות הגניבה הוגדרו כאלימים. אבל שיטת הגניבה הנפוצה ביותר (62%) היא באמצעות התחברות וקידוד לשקע OBD שברכב. רק ב-6% נגרר או הועמס הרכב על משאית מובילה.

למאמר זה התפרסמו 19 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה