דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

באיחור ניכר וביוקר: מרצדס מתחילה לשווק C63 AMG

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • שנתיים וחצי לאחר השקתה, מרצדס C63 AMG כאן
  • מנוע הבנזין הוקטן, מנוע חשמלי התווסף ויש 680 כ"ס בסך הכל
  • המחיר זינק: החל מ-1.25 מיליון שקל
מרצדס C63se AMG

חשמל ובנזין: כשנתיים וחצי לאחר השקתה העולמית, מרצדס מתחילה לשווק כאן את ה-C63 AMG, גרסת הקצה למשפחתית הסדאן. תג המחיר מתחיל ב-1.25 מיליון שקל, כמעט חצי מיליון שקלים יותר מהיריבה הנצחית, ב.מ.וו M3 העדכנית.

מנוע V8 הייחודי של קודמתה הוחלף ביחידה היברידית-נטענת, עם 2.0 ליטר בנזין מוגדש מוכר מה-A45, אבל עם טורבו שמופעל (גם) בעזרת חשמל במטרה לצמצם את ההשהייה. הוא מפיק 476 כ"ס, ומחובר לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית (MCT, עם מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט) ולהנעה כפולה-קבועה, עם מצב "דריפט" ייעודי המאפשר ניתוק ההנעה לגלגלים הקדמיים לטובת הנעה אחורית בלבד.

המנוע החשמלי מפיק 204 כ"ס נוספים ומוצב מאחור, כיחידה אחת עם תמסורת בעלת שני יחסי העברה ודיפרנציאל מוגבל החלקה, ומניע את הגלגלים האחוריים. הוא ניזון מסוללה שפותחה על-ידי AMG עם מערכת קירור משודרגת האמורה לאפשר ביצועים מיטביים, גם בעומס גבוה של פריקה וטעינה. קיבולת צנועה (6.1 קוט"ש) אחראית למשקל סוללה נמוך יחסית (89 ק"ג), אך בהתאם טווח הנסיעה הנקי מזיהום עומד תיאורטית על 12 ק"מ בלבד.

העיקר ביצועים: ההספק המשולב עומד על 680 כ"ס, 170 כ"ס יותר מה-V8 כפול מגדשים ב-C63s היוצאת. למרות משקל עצמי (2.1 טון) גבוה בכ-350 ק"ג מהדגם היוצא, הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 3.4 שניות, 0.6 שניות פחות מה-C63s היוצאת, בדרך ל-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית או 280 קמ"ש לאחר הסרת המגבלה.

מרצדס C63SE AMG

מערך המתלים כולל זרועות ונקודות חיבור שונות, עם גיאומטריה וכיול ייחודי לקפיצים ולבולמי הזעזועים האדפטיביים, ומוט גישור בין בתי הבולמים מלפנים. היגוי אחורי אקטיבי (2.5 מעלות) שמוצע כאופציה ב-C קלאס הרגילה, הוא ציוד תקני כאן, אבל בכיול שונה המותאם למצב הנהיגה הנבחר ולמהירות הנסיעה.

גם מערכת הבלימה שודרגה, עם קאליפרים בעלי שש בוכנות מלפנים ושימוש בחומרים קלי משקל על מנת להפחית את המשקל הבלתי מוקפץ.

מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני אגרסיבי מ-C קלאס רגילה, בעיקר בחזית עם סבכת 'פאן-אמריקנה' ופגושים אגרסיביים יותר עם פתחי אוורור גדולים. מפסק הסרנים מורחב ולכן בתי הגלגלים מלפנים רחבים בכ-7.5 ס"מ מ-C קלאס רגילה, בעוד מאחור יש רביעיית מפלטים וספוילר צנוע בקצה דלת תא המטען.

מרצדס C63se AMG

סביבת הנהג כוללת מושביים קדמיים עם תמיכה משופרת ותצוגת נתוני אקשן על גבי לוח המחוונים ("12.3) ומסך המגע ("10.9). ההגה מצופה אלקנטרה עם מנופים גדולים לשליטה ידנית בהילוכים ועליו בורר מצבי נהיגה בין מגוון רחב של מצבים: חשמל, נוחות, שמירת מצבר (לטובת נסיעה חשמלית במרכזי ערים), ספורט, ספורט+, מסלול, תוואי חלק (גשם או שלג) והתאמה אישית.

רשימת האבזור כוללת בין היתר מצלמות חניה היקפיות, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, חלון שמש ודלת תא מטען חשמלית. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת.

מרצדס C63SE AMG

מה אנחנו חושבים: באופן היסטורי, חטיבת הביצועים של מרצדס תמיד שילבה ב-C קלאס הקיצונית מנועים גדולים וחזקים מהמתחרה ב.מ.וו, שהקנו לה אופי פראי וייחודי. בתקופה בה תוכננה נראה היה שחגיגת הבנזין נמצאת לפני סיום, ולכן בחרה מרצדס להקטין נפח ולהסתייע בחשמל ובהנעה כפולה.

ואכן, לפני שלוש וחצי שנים נדמה היה ש-AMG ביצעה כאן קפיצת מדרגה משמעותית עם הרבה יותר ביצועים והרבה יותר טכנולוגיה, באופן שגורם למתחרות בקטגוריה להרגיש כמו חדשות האתמול.

אלא שמאז דברים השתנו והספרינט של התעשייה לחשמל הואט. וכשהיא נוחתת כאן כעת, תג המחיר שלה לא רק גבוה משמעותית מהמתחרה הישירה, אלא יקר אפילו ממכוניות ספורט טהורות ונחשבות כמו פורשה 911 קררה. המגן הטכנולוגי מרשים ללא ספק, אבל המחיר הופך אותה לבחירה של מכורים למותג בלבד.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה