דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חוזרת לחיים בסיוע החשמל: רנו 5 החשמלית בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • רנו מתחילה לשווק את ה-5 החשמלית
  • תוצע עם שתי מערכות הנעה-סוללה
  • המחיר: 169 או 177 אלף שקלים בהתאם לסוללה

נוסטלגיה: 35 שנים אחרי שהוחלפה על ידי קליאו, חוזרת ה-5 לחיים ולאולמות התצוגה המקומיים של רנו, אבל הפעם עם הנעה חשמלית מודרנית ותג מחיר שמנתק אותה מקטגוריית הסופר-מיני המקובלת - 169 אלף שקלים לגרסה עם סוללה צנועה במיוחד, 177 אלף שקלים לסוללה גדולה יותר - בשני המקרים לצבע שחור. בחירה בצבע שונה (ודו-גוני) עולה עוד 5,000 שקלים (174 או 182 אלף שקלים). התייחסות פרטנית לתג המחיר בהמשך.

ה-5 תוצע עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה קדמית, עם 120 כ"ס בגרסת הבסיס או 150 כ"ס בבכירה וזינוק ל-100 קמ"ש ב-9 וב-8 שניות בהתאמה. המנוע הצנוע ניזון מסוללה בקיבולת 40 קוט"ש שתאפשר טווח נסיעה תיאורטי של 306 ק"מ בלבד ותתאים בעיקר לנסיעה עירונית, בעוד לחזק סוללת 52 קוט"ש וטווח תיאורטי של 407 ק"מ. טעינה מהירה (80 או 100 קילוואט בהתאמה) תאפשר מילוי מ-15% ל-80% בתוך כחצי שעה.

בסיס מודרני: ה-5 מבוססת על פלטפורמת AmpR הייעודית לדגמים חשמליים, עם מערך מתלים המשלב תצורה רב-חיבורית מודרנית מאחור. המשקל העצמי עומד על 1.5 טון, 150 ק"ג פחות ממיני קופר E המתחרה, למרות שהיא גדולה ממנה ב-6 ס"מ לאורך (392 ס"מ) וב-1.5 ס"מ לבסיס הגלגלים (254 ס"מ), וגם כוללת שתי דלתות צד נוספות לנוסעים מאחור. תא המטען גדול ב-116 ליטר (326 ליטר) מהמתחרה הבריטית.

על המראה כתבנו כבר רבות, אבל הוא כמובן בעל קשר ברור לגרסת המקור משנות ה-70 וה-80 של המאה הקודמת, מהמכוניות המוצלחות בהיסטוריה של היצרנית הצרפתית, עם כ-5.5 מיליון יחידות. בשלבים מסוימים היא אפילו הייתה אחת המכוניות הנמכרות בעולם.

עיצוב הפנים משלב לוח מחוונים דיגיטלי ("10.3) ומסך מגע ("10.1 עם מערכת הפעלה של גוגל) ומושבים בריפוד עור סינטטי ודמוי ג'ינס. אבזור הנוחות צנוע, עם מפתח חכם ומשטח טעינה אלחוטי בעוד מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: אנחנו באמת אוהבים את רנו 5. נדלקנו עליה עוד לפני המפגש הראשון, ועוד יותר אחרי שנהגנו בה באירופה. אבל המחיר שהצמידה לה כאן היבואנית הפתיע אותנו. שכן כמעט בכל שוק אירופי שבו היא נמכרת (במספרים גבוהים), מחירה מתיישר עם זה של רנו קפצ'ור - סביב 25 אלף אירו לצרכן באירופה, כ-150 אלף שקל כאן.

אגב, גם במחיר הזה היא לא הייתה סופר-מיני זולה, אבל יכולתה להתחרות בבנות מינה בתוספת מקדם העיצוב וחדוות הנהיגה, הייתה גבוהה למדי. עם מחיר שמתחיל בכ-170 אלף שקלים היא יכולה להיות תכשיט מוטורי אופנתי ונחשק, כפי שהייתה מיני קופר בתחילת האלף. מה שכן, את כמה מאות המכוניות שהגיעו, לא תהיה ליבואנית בעיה למכור (גם) במחיר הזה.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 38 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה