בקצרה:
- אודי חשפה Q5 ספורטבק
- המנועים זהים ל-Q5 הרגיל
- יגיע ארצה ברבעון 3 של 2025
- מתחרים: ב.מ.וו X4 (יוצג בקרוב), מרצדס GLC קופה
מסמן X4: אודי חשפה גרסת ספורטבק ל-Q5 העדכני, אך היבואנית המקומית תתחיל לשווק אותו רק ברבעון השלישי של 2025.
בדומה ל-Q5 הרגיל גם הוא יוצע בשלב ראשון רק עם מנועי 4 צילינדרים דיזל ובנזין מוגדשים בנפח 2.0 ליטר עם 204 כ"ס, או V6 בנזין מוגדש עם 367 כ"ס ב-SQ5. כל המנועים מחוברים לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמד ולהנעה כפולה-קבועה, בעוד הבנזין הצנוע יוצע גם עם הנעה קדמית.
לכל המנועים מערכת היברידית קלה (48V) הכוללת מנוע חשמלי (24 כ"ס) שמשמש כמתנע וגנרטור ומסוגל לסייע לרגנרציה בזמן האטה, כמו גם הפעלה חשמלית למדחס המזגן שימשיך כך לפעול גם כשהמנוע כבוי.
העיקר מאחור: שינויי העיצוב המשמעותיים נוגעים לחלק אחורי משתפל בחדות לאחור עם צללית דמויית קופה, בעוד נפח תא המטען צנוע רק ב-5 ליטר מה-Q5 הרגיל (515 ליטר). השאר נותר ללא שינוי עם יחידות תאורה עדכניות: מטריקס-לד מלפנים ו-OLED מאחור עם אפשרות להצגת סימני אזהרה.
גם סביבת הנהג זהה לדגם היוצא ומשלבת לוח מחוונים דיגיטלי ("11.9) ומסך מגע גדול ("14.5) השולט במערכות השונות. כאופציה יוצע מסך מגע נוסף עבור הנוסע מלפנים ("10.9), לשליטה במערכת הנוחות-בידור.
מה אנחנו חושבים: בדומה ל-Q5 הרגיל, גם הספורטבק עבר שינויים מינימליים בלבד. האם זה יספיק כדי לחזור לצמרת ולהתמודד מול המתחרים הישירים מגרמניה? שאלה טובה. מה שבטוח, התחרות העיקרית על ארנק הלקוחות תגיע דווקא מבית, מול ה-Q6 החשמלי והמתקדם.