בקצרה:
- טויוטה חשפה C-HR חשמלי שינחת כאן ב-2026
- יהיה גדול מהדגם המוכר, עם 600 ק"מ טווח
- גם ה-bZ4X הוותיק עבר עדכון עיצובי קל

השלישי בחשמל: טויוטה חשפה את ה-+C-HR, שיהיה דגם חשמלי שלישי שלה באירופה. גרסת הייצור הסדרתי נחשפה כשנתיים וחצי לאחר הצגת הקונספט (שכונה במקור bZ3X) ולישראל הוא צפוי להגיע בתחילת 2026.
העיצוב החיצוני שומר על דמיון רב לאב הטיפוס, עם מראה "כמו-קופה" המשלב כונסי ומסיטי אוויר סביב למרכב, כמו גם פסי הגנה שחורים ליצירת אשליית גובה כמקובל ברכבי פנאי. סביבת הנהג דומה ל-bZ4X עם לוח מחוונים דיגיטלי המוצב רחוק מגלגל ההגה, מסך מגע גדול ("14) וקונסולה גבוהה יחסית בין המושבים עם חוגה לבחירת מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה).

פלוס חשמלי: כבסיס משמשת פלטפורמת e-TNGA המיועדת לדגמים חשמליים של היצרנית, עם ממדים גדולים משמעותית מה-C-HR הרגיל, ב-16 ס"מ לאורך (452 ס"מ) וב-11 ס"מ לבסיס הגלגלים (275 ס"מ). תא המטען גדול ב-28 ליטר (416 ליטר) ובשונה מהמקובל בחשמליות מודרניות אין תא נוסף מלפנים.
הוא יוצע בשלוש גרסאות הנעה, עם מנוע בודד מלפנים בשתי רמות הספק ועם סוללה בשני גדלים: 167 כ"ס עם 57.7 קוט"ש בגרסת הבסיס או 224 כ"ס ו-77 קוט"ש בגרסה שאמורה לאפשר טווח תיאורטי של כ-600 ק"מ. בנוסף תוצע גם גרסה כפולת הנעה, עם 343 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות. טעינה מהירה אפשרית בקצב של 150 קילוואט, אבל טויוטה טרם פרסמה את משך המילוי מ-10% ל-80%.

עדכון קל: טויוטה גם הציגה מתיחת פנים קלה ל-bZ4X הוותיק, שצפוי לנחות כאן במחצית השנייה של 2025. שינויי העיצוב צנועים וכוללים יחידות תאורה עדכניות מלפנים, בעוד בסביבת הנהג יש מסך מגע גדול יותר ("14 לעומת "12).
הוא יוצע עם אותן מערכות הנעה העדכניות מה-+C-HR לרבות גרסת בסיס חדשה (167 כ"ס לגלגלים הקדמיים וסוללת 57.7 קוט"ש). לגרסאות הבכירות סוללה גדולה במעט (73.1 לעומת 71.4 קוט"ש) וגם תוספת כוח קלה בהנעה קדמית (224 כ"ס, 20+) ומשמעותית בכפולה (343 כ"ס, 125+). השינויים מאפשרים הגדלת טווח הנסיעה (573 ק"מ, 57+) וכושר גרירה גדול פי 2 (1.5 טון) לגרסה החזקה.

מה אנחנו חושבים: טויוטה הצטרפה באיחור למגמת החשמול בתעשיית הרכב, אבל בעוד שבתחילה נראה היה כי תסגור במהירות את הפערים, לאחר מסיבת העיתונאים הגרנדיוזית בה הצהירה על לא פחות מ-15 דגמים חשמליים בכל קטגוריה אפשרית, בפועל אף לא אחד מהם עדיין לא הגיע לייצור סדרתי.
מעניין שדווקא כעת, כאשר הביקוש לרכב חשמלי הואט, היצרנית היפנית מרחיבה את ההיצע ומבטיחה כי עד סוף שנה הבאה תצרף לא פחות מ-6 דגמים חשמליים חדשים לאולמות התצוגה שלה באירופה. האם זה אכן יקרה והאם זה יאפשר לה להתמודד בשוק החשמליות מול תחרות הולכת וגוברת מסין? התשובות יגיעו בעתיד הקרוב.