בקצרה:
- טויוטה הציגה אייגו X מתוחת פנים
- עם מנוע היברידי, חזק וחסכוני
- אצלנו רק בתחילת 2026

חיזוק חשמלי: טויוטה מתחה את פני האייגו X, המכונית הקטנה ביותר באולם התצוגה שלה ושריד אחרון לקטגוריית המיני שקטנה משמעותית בשנים האחרונות. לישראל היא צפויה להגיע בתחילת שנה הבאה.
החידוש המרכזי הוא שילובה של יחידת הנעה היברידית, המוכרת לנו מהיאריס הנוכחית, המשלבת בין מנוע בנזין בעל שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, ומנוע חשמלי צנוע המפיקים יחדיו 116 כ"ס, 44 כ"ס יותר ממנוע הבנזין הוותיק שלא יוצע עוד.
היחידה הזו תחובר לתיבת הילוכים רציפה ותעניק שיפור משמעותי לביצועים, עם זינוק ל-100 קמ"ש בפחות מ-10 שניות, כ-5 שניות פחות מהדגם היוצא.

מה עוד צריך לדעת: היא מציגה כעת חזית חדשה, עם יחידות תאורה וסבכה שונות וסרח עודף ארוך בכ-7.5 ס"מ על מנת לאכלס את מערכת ההנעה החדשה. טויוטה גם תציע גרסת גימור GR-ספורט שמלבד בידול ויזואלי, כוללת גם כיול ייעודי לקפיצים, לבולמי הזעזועים ולהגה על מנת לשפר את היכולת הדינמית.
בסביבת הנהג יש לוח מחוונים דיגיטלי ("7) ומסך מגע עדכני, וגם תוספת אבזור-נוחות כמו בקרת אקלים מפוצלת, משטח טעינה אלחוטי ובלם חניה חשמלי. גג בד נפתח חשמלית יוצע כבעבר כאופציה. מערך הבטיחות נותר דומה (בלימה אוטונומית, שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית), אבל לדברי טויוטה ניתן יהיה לעדכן את יכולת המערכת דרך הענן (OTA).

מה אנחנו חושבים: למרות שהייתה מאחרונות המיני העירוניות, ובת למשפחה רבת-מוניטין עם מראה חביב ומושך, האייגו לא ממש הצליחה בעבר. בעיקר בגלל שימושיות מוגבלת, החל במושב אחורי צנוע וכלה במנוע חלש שהתקשה בנסיעות מחוץ לעיר. במקרה הראשון היא לא מטפלת, בשני בהחלט כן. ואם תצליח לשמור על מחיר דומה לקודמתה היא עשויה להפוך לפופולרית יותר.