דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

במתכונת מוכרת: אודי חשפה Q5 חדש

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הדור הבא ל-Q5 יתבסס על פלטפורמה חדשה
  • עם מנועי בנזין ודיזל ומערכת היברידית קלה
  • שיווק מקומי בתחילת השנה הבאה

טייק 3: אודי חשפה Q5 חדש, דור שלישי בשושלת של רכב הפנאי הקומפקטי, שהוא גם הדגם הנמכר ביותר של היצרנית בשנים האחרונות.

כבסיס תשמש פלטפורמת PPC (ר"ת Premium Platform Combustion) המשותפת ל-A5 החדשה, שבעתיד תהיה הבסיס לכל דגמי היצרנית עם מנועי בעירה פנימית.

כבעבר הוא ייוצר במפעל החברה במקסיקו, משם הוא צפוי להגיע אלינו ברבעון הראשון של 2025.

בנזין או דיזל: בשלב ראשון הוא יוצע רק עם מנועי בנזין ודיזל, כשבעתיד תצטרף להיצע גם גרסה היברידית-נטענת עם סוללה גדולה מבעבר. ההיצע כולל מנועי 4 צילינדרים מוגדשים על סולר או בנזין, שניהם בנפח 2.0 ליטר ו-204 כ"ס, לצד V6 בנזין מוגדש עם 367 כ"ס ב-SQ5. כל המנועים מחוברים לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמד ולהנעה כפולה-קבועה, בעוד הבנזין הקטן יוצע גם עם הנעה קדמית.

לכל המנועים מחוברת מערכת היברידית קלה (48V) הכוללת מנוע חשמלי (24 כ"ס) שמשמש כמתנע וגנרטור ומסוגל לסייע לרגנרציה בזמן האטה. היא כוללת גם הפעלה חשמלית למדחס המזגן ולכן הוא ימשיך לפעול גם כשהמנוע אינו פועל.

לדברי אודי, מערך המתלים עבר כיול מחדש, בעיקר מלפנים על מנת לחדד את התגובות לשינויי כיוון. מתלי אוויר אדפטיביים יוצעו כאופציה.

הפנים החדשות: המראה דינמי וקרבי מבעבר, עם יחידות תאורה (מטריקס-לד) צרות מלפנים, סבכה ופתחי אוורור מודגשים, בעוד מאחור יש פס תאורה לרוחב המרכב בטכנולוגיית OLED, עם אפשרות להצגת סימני אזהרה לטובת נהגים מאחור.

סביבת הנהג דומה ל-A5 עם לוח מחוונים דיגיטלי ("11.9) ומסך מגע גדול ("14.5) האחראי על שליטה במערכות השונות. בורר ההילוכים המסורתי הוחלף במתג צנוע ומפנה בכך מקום לתאי אחסון. כאופציה תציע אודי גם אפשרות למסך מגע נוסף עבור הנוסע מלפנים ("10.9), לשליטה במערכת הנוחות-בידור.

מה אנחנו חושבים: מהנדסי אודי ביצעו ב-Q5 החדש שינויים מינימליים והתמקדו יותר במראה, בעיקר במטרה להתאים לקהל היעד הגדול שכבר קיים לו ולא יכול - או לא מעוניין - להתחבר לשקע. קהל שמתגורר ברובו בארה"ב. למעשה, אודי לא מעוניינת לחשמל אותו, שכן בהתאם לשיטת שמות הדגמים העדכנית, ה-Q6 יתפוס את התפקיד הזה.

האם זה יספיק כדי להחזיר אותו לצמרת ולהתמודד על ראשות הקטגוריה מול מרצדס GLC וב.מ.וו X3? עדיין לא ברור, אבל צפוי לו קרב גם בתוך הבית, מול אלטרנטיבות חשמליות מתקדמות יותר.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה