דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מתנתקת מהבנזין: אודי חשפה A6 חדשה וחשמלית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אודי A6 החדשה תהיה חשמלית בלבד
  • עם טווח של 756 ק"מ ומערכת טעינה מתקדמת
  • תנחת כאן בתחילת 2025

עם הפנים לחשמל: אודי חשפה A6 חדשה, דור שישי למכונית הסאלון שהחליפה לפני 30 שנים את אודי 100 ותוצע מעתה כחשמלית בלבד, במטרה להתחרות מול ב.מ.וו i5 ומרצדס EQE. בהמשך תוצג גם ה-A7 העתידית שתתפוס את מקומה כמכונית סאלון עם מנועי בנזין והיברידי נטען.

ה-A6 תוצע בגרסת סדאן 4 דלתות (מכונה ספורטבק) שתשווק כאן בתחילת 2025 או בגרסת סטיישן (המכונה אוונט) שלא. כבסיס תשמש פלטפורמת PPE ייעודית לחשמל שפיתחה אודי בשיתוף פורשה ומשותפת גם ל-Q6 ולמקאן EV.

ללקוחות תינתן אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה: אחורית עם 367 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות או S6 כפולת הנעה עם 503 כ"ס (550 כ"ס במצב בוסט), זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות ומהירות מרבית של 240 קמ"ש. לדברי אודי המנועים בעלי ממדים קומפקטיים ב-30% ומשקל עצמי נמוך ב-20% מדגמים חשמליים קודמים.

לשתיהן סוללה בקיבולת 100 קוט"ש, עם צפיפות תאים גבוה ב-30% מבחשמליות קודמות ומערכת ניהול תרמי מתקדמת, המאפשרת טווח נסיעה של 675 ק"מ לכפולת ההנעה ו-756 ק"מ להנעה אחורית, גדול משמעותית מהמתחרות הישירות מגרמניה. בשונה מהן היא מצויידת במערכת חשמל במתח גבוה (800V) המאפשרת טעינה אולטרה מהירה (270 קילוואט) ומסוגלת להוסיף 310 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך 10 דקות ומילוי מ-10% ל-80% ב-21 דקות.

לנצח את הרוח: העיצוב החיצוני דומה לקונספט שהציגה אודי לפני שלוש שנים, עם פס תאורה (OLED) לרוחב דלת תא המטען המשלב גם את סמל ארבע הטבעות, סבכה מדומה מלפנים אך עם יחידות תאורה קדמיות מפוצלות (מטריקס-לד).

מקדם הגרר (0.21) נמוך משמעותית מהמתחרות הישירות. הוא נובע בין היתר הודות לכונסי ומסיטי אוויר המשולבים גם ברצפה, מיתלי אוויר (אופציה ב-A6, ציוד תקני ב-S6) המאפשרים הנמכת מרכב ב-2 ס"מ במהירות גבוהה וגם שימוש במצלמות במקום מראות. אלו אגב יוצעו כאופציה עם מסך הניצב גבוה ממערכות קודמות של היצרנית ואמור להיות אינטואיטיבי יותר.

סביבת הנהג היא העדכנית של היצרנית, עם לוח מחוונים ומסך מגע ("11.9 ו-"14.5 בהתאמה, בטכנולוגיית OLED) היוצרים מראה אחיד, תצוגת נתונים עילית במציאות רבודה ומסך מגע נוסף המוצב מול הנוסע מלפנים ("10.9) לשליטה במערכות בידור-נוחות. היצרנית לא פרסמה עדיין נתוני מידות, אבל תא המטען האחורי הוא בתצורת דלת חמישית עם מפתח גדול משמעותית מה-A6 היוצאת ויש גם תא מטען קדמי לאחסון כבל טעינה.

מה אנחנו חושבים: אודי, הנחשבת לאחת החלוצות בשילוב הנעה חשמלית בסוף העשור הקודם, האטה משמעותית את קצב הפיתוח של מערכות הנעה נקיות מזיהום בשנים האחרונות. אבל כעת נראה שהיא מתעוררת מחדש. וה-A6 החדשה היא דוגמה טובה לכך, שכן בשונה משלושה עשורים של עידן הבנזין בו תמיד ניגנה כינור שלישי למתחרות הגרמניות שלה, ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס, כעת זה נראה אחרת.

שכן על הנייר היא מציעה שורה ארוכה של יתרונות על מתחרותיה, במיוחד בתחומים החשובים ללקוחות הקטגוריה הנוסעים למרחקים גדולים. עם טווח נסיעה גדול משמעותית ממתחרותיה ומערכת טעינה מתקדמת, וגם עם הבטחה לאיכויות נסיעה גבוהות הודות לפלטפורמה הייעודית. נראה שאינגולשטאדט עשויה כעת לשים קץ לשנים של דומיננטיות מהן נהנו מינכן ושטוטגארט.

למאמר זה התפרסמו 26 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. לא קונה 
    יודיאי, 31-07-2024

    מניסיון, אודי חשמלית לא מנהלת טוב את צריכת החשמל, היא מגיעה ל22Kw/100km. בעוד שטסלה צורכת 16kw/100km. רשת טעינה... אין כמו טסלה.
    שלא להזכיר נהיגה אוטונומית, בטיחות וכו''

    סגור תגובה

  • 2. ל-1 
    אמט, 01-08-2024

    חחח נהיגה "אוטונומית". כמה מניות אתה מחזיק?

    סגור תגובה

  • 3. 1ל2 
    יודיאי, 01-08-2024

    נהגת פעם על טסלה מודל S. אני מניח שלא, אין בישראל. כאשר תנהג בכזאת מכונית עם fsd, אז תחשוב עוד פעם.

    סגור תגובה

  • 4. מתנתקת מהבנזין: אודי חשפה A6 חדשה וחשמלית 
    DANY_FROM_TORONTO, 01-08-2024

    רבים מכם יודעים למה אני נגד רכבי חשמל. כבר ציינתי את הסיבות הללו ולכן לא אחזור עליהן.
    זו הסיבה שאני ואשתי הם הבעלים של שלוש מכוניות בנזין.
    אחת ההתנגדויות מצוינת במספר 1 לגבי המכונית בכתבה.
    1 ו-2. כל מטען ברמה 3 פולט קרינה מסוכנת בזמן הטעינה.
    אני מקווה שכולכם יודעים על הבעיות של טסלה עם הנהיגה האוטומטית = AUTO PILOT.
    3. התשובה שלי עבורך נמצאת בתשובה ל-1 ו-2.

    סגור תגובה

  • 5. נראית יונדאי (לת)
    אסף, 01-08-2024

  • 6. אם מסתכלים בתמונות 
    טניה, 01-08-2024

    מגלים שהיא לא סדאן 4 דלתות, כי יש לה דלת חמישית...

    סגור תגובה

  • 7. עם מחירים כאלו נשאר לנו רק לקרוא על הרכב.  
    יוני, 01-08-2024

    מקדם גרר מדהים לצד ביצועים טובים שיתחרה בסיניות המקבילות. אין מידע על סוג וצפיות הסוללות. ואין להאמין לטווחי נסיעה שיצרנים מאירופה מפרסמים. התקן אירופי הוא בלוף. הגיע הזמן לעבור לטווחי נסיעה של ארה"ב או דרום קוריאה. אין ספק שמדובר ברכב קצה. מעניין יהיה להשוות אותה לזיקר 007 שהפרשי המחיר יהיו במחי מחיר.

    סגור תגובה

  • 8. ל -4  
    בנזין לעומת חשמל, 01-08-2024

    הערה קטנה, אם כבר מדברים על סיכון בזמן טעינה, בזמן תדלוק רכב מתחררים לאוויר אדי בנזן שהוא חומר מסרטן ודאי (להבדיל מקרינה חשמלית) אדי הבנזן גם לפעמים מתחררים לתוך הרכב בעת נהיגה (דרך מערכת אוורור ובדרכים נוספות

    סגור תגובה

  • 9. זה AA6 או AAA6 תלוי בבטריה (לת)
    צדק תרדוף, 01-08-2024

  • 10. מקווה שיש שיפור בצריכת האנרגיה 
    חמי באס, 01-08-2024

    עם איטרון נוכחית 2020 אני מגיע לצריכה אופטמלית (על גבי 10K ק"מ) של 27 KW ל-100 ק"מ לעומת נאמר האניאק שיש לנו גם עם 15 KW מקווה שהנתונים של החדשה יהיו קרובים יותר לזה...

    סגור תגובה

  • 11. ל-1 A6 זה רכב סלון שוקל טונה יותר מטסלה (לת)
    יויו, 01-08-2024

  • 12. אוטו פיילוט של טסלה בגרסאות האחרונות הוא מעולה! 
    אורי, 01-08-2024

    תתקדמו, אוטו פיילוט השתנה משמעותית בשנים האחרונות.
    תקראו ברשת

    סגור תגובה

  • 13. מתנתקת מהבנזין: אודי חשפה A6 חדשה וחשמלית 
    DANY_FROM_TORONTO, 01-08-2024

    8. כשאני ממלא את 3 המכוניות שלנו בתחנת דלק. יש הרבה נהגים אחרים שעושים את אותו הדבר.
    לאחר שבחרתי את דרגת הבנזין, אני מכניס את הפיה לחור המילוי של המכונית. אחרי שאני מפסיק את המילוי אני מוודא שהבנזין לא יטפטף ורק אז אני מוציא את פיית המילוי של הצינור. לכן אין או מעט מאוד אדים בורחים. אני לא מקרב את ראשי לחור המילוי של המכונית ולפיית המילוי.
    לכן אין סכנה מהדלק. לשניים מהמכוניות שלנו יש מכסה על פיית המילוי שלהם שנדחף כשאני דוחף את הפתח של צינור המילוי. הנהגים האחרים עושים את אותו הדבר.
    אדי הבנזין אינם רשאים לדלוף לתוך הרכב בזמן נסיעה או בדרכים אחרות. זה בניגוד לחוק והנהגים חייבים לתקן את המכוניות שלהם.
    12 אורי. אתה לגמרי טועה. קרא את הדברים הבאים:
    בעיות אחרונות בטייס אוטומטי של טסלה.
    עלייה בתאונות והרוגים: על פי הוושינגטון פוסט, מספר ההתרסקות עם טכנולוגיית הטייס האוטומטי של טסלה עלה במהלך ארבע השנים האחרונות, עם לפחות 17 תקריות קטלניות ו-11 מהן התרחשו מאז מאי 2022.
    בעיות בלימת פנטום: בעלי טסלה דיווחו על בלימה פתאומית ובלתי צפויה במצב טייס אוטומטי, כאשר חלקם מייחסים את הבעיה לביטול חיישני הרדאר והסתמכות על מצלמות. זה הוביל למחלוקת על בטיחות המערכת.
    חקירות וזיכרונות: משרד התובע הכללי של קליפורניה חוקר את טסלה על בעיות בטיחות וטייס אוטומטי ונהלי שיווק, בעוד המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTSA) פתחה בדיקה לגבי האינטראקציה של הטייס האוטומטי עם רכבי חירום שעצרו. טסלה הזכירה יותר מ-2 מיליון כלי רכב בארה"ב עקב בעיות טייס אוטומטי, כולל עדכון תוכנה שמטרתו למנוע שימוש לרעה בנהגים.
    בדיקה מוגברת: נתוני NHTSA מראים שהטייס האוטומטי היה מעורב ב-736 תאונות מאז 2019, כולל 17 הרוגים. מומחים מייחסים את העלייה האחרונה בהתרסקויות לשינויים שביצע מנכ"ל טסלה אילון מאסק, לרבות ביטול חיישני המכ"ם וההרחבה המהירה של טכנולוגיית Full Self-Driving.
    בעיות מורכבות: הגיוס של 8 מכוניות שהתחיל על ידי טסלה במצב טייס אוטומטי מדגיש את המורכבות של תכנון מערכות שבני אדם מפקחים עליהן בזמן נהיגה, כולל הצורך במערכות ניטור יעילות והתרעה לנהג כדי למנוע שימוש לרעה.
    הבעיות האחרונות הללו עוררו חששות לגבי הבטיחות והאמינות של טכנולוגיית הטייס האוטומטי של טסלה, מה שגרם לחקירות ולריקולים. ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתפתח, חיוני לטסלה לטפל בחששות הללו ולהבטיח שהמערכת מתוכננת ומיושמת כדי למזער את הסיכון לתאונות והרוגים.

    סגור תגובה

  • 14. חסר מידע 
    אורי, 01-08-2024

    ממתי בכתבה?
    מה היו מספר התאונות ברכבים אחרים?
    מה הייתה התרומה של הנהג?

    קבל עובדה: ברכבי בנזין יש יותר תאונות מכל החשמליות. זאת עובדה כי יש יותר רכבי בנזין, אבל יחסית מי יותר מסוכן?

    סגור תגובה

  • 15. ריקול של טסלה - תוכנה חדשה בהתקנה מרחוק 
    שי, 01-08-2024

    העיקר לנפח....

    סגור תגובה

  • 16. לא ידעתי מה אני לא עושה נכון שאני ממלא דלק 
    מודה להסבר המפורט, 01-08-2024

    קוקו קוקו

    סגור תגובה

  • 17. באמת, אין אדי בנזין בזמן תדלוק 
    לוקו, 01-08-2024

    אז הריח בתחנות הדלק זה מטהר אוויר מהשירותים... אדי הדלק קלים מהאוויר ויוצאים דרך הרווחים בין הפיה לחור של המיכל.

    סגור תגובה

  • 18. מתנתקת מהבנזין: אודי חשפה A6 חדשה וחשמלית 
    DANY_FROM_TORONTO, 01-08-2024

    14. כמות התאונות תלויה בהתנהגות הנהגים ולכן התאונות קורות בכל מכונית בין אם היא מונעת על ידי חשמל או על ידי בנזין.
    מכונית גדולה ששוקלת הרבה תמחוץ מכונית קטנה. מכונית קטנה לא תגרום יותר מדי נזק למכונית הגדולה.
    אז זה תלוי באיזה רכב אתה נוהג.
    17. כבר אמרתי ב-13 שלי שיש מעט מאוד אדי בנזין שנפלטים לאוויר והם לא מהווים סכנה. לכן אני והנהגים האחרים לא מריחים בנזין בזמן מילוי המכוניות שלנו.

    סגור תגובה

  • 19. ל 18  
    לוקו, 02-08-2024

    אם אין אטימה מוחלטת, בין הפיה לפתח המיכל, כמו גומייה שלוחצת על הפיה - אדי דלק יצאו החוצה! אם אתה לא מריח אתה תתרן או מנסה להוריד מנזקי הבנזין.

    סגור תגובה

  • 20. מתנתקת מהבנזין: אודי חשפה A6 חדשה וחשמלית 
    DANY_FROM_TORONTO, 02-08-2024

    19. יש אדי דלק זניח שבורחים בזמן מילוי בדלק = מעט מאוד. אלה לא מהווים בעיה כי הם מתאדים מהר מאוד הצידה בזמן שאני מרחיק את ראשי מהפתח של המילוי.

    סגור תגובה

  • 21. ל 20 
    לוקו, 02-08-2024

    בדיוק - לכן האמירה שלך שמטענים מסוכנים היא לא נכונה - בזמן ההטענה האדם רחוק מהמטען כמו שאתה רחוק מאדי הבנזין.
    אבל העיקר ללכלך...

    סגור תגובה

  • 22. מתנתקת מהבנזין: אודי חשפה A6 חדשה וחשמלית 
    DANY_FROM_TORONTO, 03-08-2024

    21. אני טועה לגבי מטענים ברמה 3 כי אין קרינה.
    אין ראיות המצביעות על כך שמטענים ברמה 3 פולטים קרינה, מכיוון שהם פועלים על פי עיקרון שונה ממכשירים המשתמשים בקרינת RF. לכן, חשיפה לקרינה ממטען ברמה 3 אינה מהווה דאגה.
    אני מתנצל על המידע השגוי.

    סגור תגובה

  • 23. רק כתבות על רכבים חשמליים 
    עובדים על הציבור בעיניים!, 03-08-2024

    ניר בן זקן ועוד רבים מהכתבים באתר מרבים לכתוב כמעט רוב הזמן על המעבר לרכבים חשמליים באופן מגמתי וברור ומשבחים ומהללים את הרכבים החשמליים כאילו אלו שעדיין נוסעים ברכבי מנוע שריפה פנימית הם מיושנים ובקרוב "יתקעו" ולא יוכלו למכור את הרכבים הללו.. משוכנע שהכתבים מקבלים כספים על הכתבות שהם מפרסמים כל הזמן מיבואני הרכבים החשמליים! מה שגם הם לעולם לא כותבים על התקלות ברכבי החשמל, ממש '0' תקלות! כאילו הרכבים החשמליים ללא בעיות בכלל :) בשורה התחתונה המדינה שגובה מיסים ויבואני הרכבים החשמליים גורפים הון עתק ממכירות הרכבים החשמליים וזאת בגלל המחירים ההזויים של הרכבים החשמליים! והיעדר אלטרנטיבות זולות עבור משפחות בעלי יכולות מועטות. המשפחות בללו בלית ברירה לוקחות הלוואות בסביבות ריביות גבוהות ומתחייבות למוצרים סופר יקרים שמי יודע מה יהיה מחירי המכירה של אותם הרכבים בשוק יד השניה.. אז מה לא נאמר באופן מפורש על הרכבים החשמליים: בינואר יעלה מס הקנייה ל- 35%, אגרת הרישוי לרכבים הללו מתייקרת בכמה?!, מס הנסועה בפתח בכחה יתייקר?!, הביטוחים מאד יקרים תבדקו בעצמכם.. ובמקרה של תאונות החלפת החליפ מאד יקרה בגלל ריבוי החיישנים ברכב..

    סגור תגובה

  • 24. ל -23 אתה מבולבל 
    אלי, 03-08-2024

    לא יודע מה קורה ב ICAR.
    שאר מה שכתבתה תקף לכל המכוניות שמוכרים בארץ ולכול המוצרים היקרים בטרוף בארץ.
    לידיעתך - גם רכבי בנזין חדשים מלאים בחיישנים וכו (ציון הבטיחות דומה, מולטימדיה דומה) - השוני היחידי זאת מערכת ההנעה.
    והמחירים דומים לפי קבוצות.

    סגור תגובה

  • 25. נקי מזיהום??? 
    מאסק, 04-08-2024

    יייצור רכב חשמלי , כולל כריית המינרלים לסולללות וחיי הרכב הממוצע חושף זיהום פי 4 מרכב בנזין , שקרני ווינט ממשיכים בעולם הדימיוני שלהם

    סגור תגובה

  • 26. ל 26 - טעות! או שאתה שקרן 
    עובדות, 04-08-2024

    פי 4, אולי פי 100...
    לידיעתך גם כריה של מתכות למנועים וגירים חשמליים מזהמת.
    תוסיף שאיבת דלק, זיקוק דלק, ושריפת דלק מזהמות פי כמה מכל ייצור של סוללה!
    ועוד לידיעתך גם האוכל שאתה אוכל גורם לזיהום גדול יותר מכל מכונית (קטנה) - האם תפסיק לאכול?

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה