בקצרה:
- אודי A6 החדשה תהיה חשמלית בלבד
- עם טווח של 756 ק"מ ומערכת טעינה מתקדמת
- תנחת כאן בתחילת 2025
עם הפנים לחשמל: אודי חשפה A6 חדשה, דור שישי למכונית הסאלון שהחליפה לפני 30 שנים את אודי 100 ותוצע מעתה כחשמלית בלבד, במטרה להתחרות מול ב.מ.וו i5 ומרצדס EQE. בהמשך תוצג גם ה-A7 העתידית שתתפוס את מקומה כמכונית סאלון עם מנועי בנזין והיברידי נטען.
ה-A6 תוצע בגרסת סדאן 4 דלתות (מכונה ספורטבק) שתשווק כאן בתחילת 2025 או בגרסת סטיישן (המכונה אוונט) שלא. כבסיס תשמש פלטפורמת PPE ייעודית לחשמל שפיתחה אודי בשיתוף פורשה ומשותפת גם ל-Q6 ולמקאן EV.
ללקוחות תינתן אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה: אחורית עם 367 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות או S6 כפולת הנעה עם 503 כ"ס (550 כ"ס במצב בוסט), זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות ומהירות מרבית של 240 קמ"ש. לדברי אודי המנועים בעלי ממדים קומפקטיים ב-30% ומשקל עצמי נמוך ב-20% מדגמים חשמליים קודמים.
לשתיהן סוללה בקיבולת 100 קוט"ש, עם צפיפות תאים גבוה ב-30% מבחשמליות קודמות ומערכת ניהול תרמי מתקדמת, המאפשרת טווח נסיעה של 675 ק"מ לכפולת ההנעה ו-756 ק"מ להנעה אחורית, גדול משמעותית מהמתחרות הישירות מגרמניה. בשונה מהן היא מצויידת במערכת חשמל במתח גבוה (800V) המאפשרת טעינה אולטרה מהירה (270 קילוואט) ומסוגלת להוסיף 310 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך 10 דקות ומילוי מ-10% ל-80% ב-21 דקות.
לנצח את הרוח: העיצוב החיצוני דומה לקונספט שהציגה אודי לפני שלוש שנים, עם פס תאורה (OLED) לרוחב דלת תא המטען המשלב גם את סמל ארבע הטבעות, סבכה מדומה מלפנים אך עם יחידות תאורה קדמיות מפוצלות (מטריקס-לד).
מקדם הגרר (0.21) נמוך משמעותית מהמתחרות הישירות. הוא נובע בין היתר הודות לכונסי ומסיטי אוויר המשולבים גם ברצפה, מיתלי אוויר (אופציה ב-A6, ציוד תקני ב-S6) המאפשרים הנמכת מרכב ב-2 ס"מ במהירות גבוהה וגם שימוש במצלמות במקום מראות. אלו אגב יוצעו כאופציה עם מסך הניצב גבוה ממערכות קודמות של היצרנית ואמור להיות אינטואיטיבי יותר.
סביבת הנהג היא העדכנית של היצרנית, עם לוח מחוונים ומסך מגע ("11.9 ו-"14.5 בהתאמה, בטכנולוגיית OLED) היוצרים מראה אחיד, תצוגת נתונים עילית במציאות רבודה ומסך מגע נוסף המוצב מול הנוסע מלפנים ("10.9) לשליטה במערכות בידור-נוחות. היצרנית לא פרסמה עדיין נתוני מידות, אבל תא המטען האחורי הוא בתצורת דלת חמישית עם מפתח גדול משמעותית מה-A6 היוצאת ויש גם תא מטען קדמי לאחסון כבל טעינה.
מה אנחנו חושבים: אודי, הנחשבת לאחת החלוצות בשילוב הנעה חשמלית בסוף העשור הקודם, האטה משמעותית את קצב הפיתוח של מערכות הנעה נקיות מזיהום בשנים האחרונות. אבל כעת נראה שהיא מתעוררת מחדש. וה-A6 החדשה היא דוגמה טובה לכך, שכן בשונה משלושה עשורים של עידן הבנזין בו תמיד ניגנה כינור שלישי למתחרות הגרמניות שלה, ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס, כעת זה נראה אחרת.
שכן על הנייר היא מציעה שורה ארוכה של יתרונות על מתחרותיה, במיוחד בתחומים החשובים ללקוחות הקטגוריה הנוסעים למרחקים גדולים. עם טווח נסיעה גדול משמעותית ממתחרותיה ומערכת טעינה מתקדמת, וגם עם הבטחה לאיכויות נסיעה גבוהות הודות לפלטפורמה הייעודית. נראה שאינגולשטאדט עשויה כעת לשים קץ לשנים של דומיננטיות מהן נהנו מינכן ושטוטגארט.