בקצרה:
- רנו מעדכנת (קלות) את האספאס
- יציע כבעבר הנעה היברידית ומקום לשבעה
- עוד לא ברור מתי, אם בכלל, ינחת כאן

הפנים החדשות: רנו מעדכנת את האספאס, מי שנחשב למייסד קטגוריית המיניוואנים באירופה והפך בדור הנוכחי והשישי בשושלת לרכב פנאי עם מקום לשבעה נוסעים. למרות שמדובר בקטגוריה הזוכה כאן לפופולאריות גבוהה, עם היצע נרחב של מתחרים לרבות סקודה קודיאק, פיג'ו 5008 וגם אחיו היפנים לפלטפורמה - מיצובישי אאוטלנדר וניסאן X-טרייל, עדיין לא ברור מתי, אם בכלל, הוא ינחת כאן.
השינויים העיצוביים מתמקדים בעיקר ביחידות תאורה עדכניות מלפנים ומאחור, כמו גם סבכה קדמית שונה במטרה ליישר קו עם שפת העיצוב העדכנית של רנו. בתא הנוסעים רנו מבטיחה שיפור באיכות החומרים ותוספת חומרי בידוד שנועדו להפחית חדירת רעשים, כמו גם מושבים קדמיים עם נוחות ותמיכה משופרת.

השאר נותר ללא שינוי, לרבות סביבת נהג הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ענק ("12) עם מערכת הפעלה של גוגל. כבעבר יש חלון שמש ענק (כמעט 2 מ"ר) ושורת מושבים שניה עם אפשרות כיוון למרחק (22 ס"מ לפנים-אחור) ולזווית משענת הגב. תא המטען בעל נפח של 212 ליטר כשכל המושבים בשימוש, ובין 520 ל-782 ליטר לאחר קיפול שורת המושבים השלישית.
הנעה מוכרת: מערכת ההנעה ההיברידית לא שונתה ומשלבת בין מנוע בנזין מוגדש, עם 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (130 כ"ס) ושני מנועים חשמליים (68 כ"ס ו-34 כ"ס) בהספק כולל של 200 כ"ס. העברת הכוח לגלגלים הקדמיים מתבצעת דרך תיבת ההילוכים הייחודית של היצרנית עם ארבעה יחסים למנוע הבנזין, שניים למנוע החשמלי וללא מצמדים, כשהמנוע החשמלי הצנוע מהשניים משמש לשילוב בין יחסי העברה, כמתנע למנוע הבנזין וכגנרטור לסוללה.

כבעבר תוצע כאופציה מערכת היגוי אחורי אקטיבי (עד 5 מעלות) המאפשרת צמצום קוטר הסיבוב ב-1.2 מטר (10.4 מטר).
מה אנחנו חושבים: בעוד באירופה רנו עברה מהפך של ממש בשנים האחרונות, עם היצע דגמים הכולל חשמליות בקטגוריות ליבה כמו מגאן-E וסניק-E, פנאי-קופה כאלטרנטיבה לדגמי יוקרה כמו הראפאל ואפילו החייאת דגמי עבר כמו ה-5 וה-4, אף אחד מהם עדיין לא עשה עליה וההיצע באולמות התצוגה המקומיים דל בהרבה. והעובדה כי האספאס החדש לא צפוי לנחות כאן בקרוב, למרות שהוא מביא איכויות גבוהות לקטגוריה הפופולארית, אינה מעודדת.