בקצרה:
- סיאט חידשה את הלאון המשפחתית
- עם גרסה היברידית-נטענת וטווח חשמלי של 100 ק"מ
- השיווק בישראל עדיין מוטל בספק
זיכרון רחוק: סיאט לאון היא עדיין חלק בלתי נפרד מההיצע של היצרנית הספרדיה, אבל חלפו כבר שנתיים מאז עלו יחידות חדשות שלה על כבישי ישראל. ואנחנו לא מתייחסים כמובן לתרגום שהעניקה קופרה לדגם, במחיר גבוה משמעותית. וגם כעת, כאשר מכריזה סיאט על מקצה שיפורים לדגם הוותיק, ביבואנית המקומית טוענים כי עדיין אין צפי לחזרתה לישראל.
העדכון הנוכחי מתמקד בעיקר בהיצע המנועים. גרסת הבסיס עם מנוע 1.0 ליטר לא תשווק עוד, ואת מקומה תתפוס גרסת 1.5 ליטרים מוגדשת עם 115 כ"ס בלבד, בשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית. את אותו המנוע ניתן יהיה לקבל בגרסה אוטומטית (DSG, שבעה הילוכים) כאשר הוא משודך למערכת היברידית מתונה במתח של 48 וולט, בהספק של 115 או 150 כ"ס (בדומה לגרסה ששווקה עד עתה).
גם הגרסה ההיברידית-נטענת עברה עדכון, בדומה ליתר דגמי הקונצרן, עם מנוע בנפח 1.5 ליטרים (במקום 1.4 בעבר) ובהספק משולב של 204 כ"ס (ללא שינוי). סוללת 19.7 קוט"ש תספק טווח נסיעה חשמלי של יותר מ-100 ק"מ, לעומת 13 קוט"ש וכ-60 ק"מ לפני העדכון. בנוסף, תתאפשר לראשונה גם טעינת DC מהירה בקצב של 50 קילוואט, לצד טעינת AC תלת-פאזית בקצב של 11 קילוואט.
מה עוד צריך לדעת: מלבד עדכון היצע המנועים, סיאט לאון תציע לראשונה אופציה לתאורת מטריקס-לד, אך זהו השינוי היחיד מבחוץ.
בתא הנוסעים מקבלת הלאון את ממשק המשתמש החדש, עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10.25 ומערכת מולטימדיה שגדלה בגרסת הבסיס מ-"8.25 ל-"10.25 וזכתה למשטחי מגע מוארים לטובת התפעול, לצד מערכת הפעלה חדשה. כאופציה תוצע מערכת עם מסך מגע גדול יותר ("12.9). בנוסף תציע סיאט גם טעינה אלחוטית משודרגת, עם קצב טעינה של 15 וואט וקירור מובנה.
מה אנחנו חושבים: נראה כי האטת הדהירה לכיוון החשמל שינתה במעט את הכיוון בקונצרן פולקסווגן, שם בוחנים מחדש את חשיבות סיאט כמותג העממי בחבורה, ולכן עשויים להשאיר אותו בחיים כיצרן רכב לצידה של קופרה הרווחית יותר.
הלאון היא חלק משמעותי מההיצע של המותג, וכעת - עם יחידות הנעה משודרגות - היא תוכל להתמודד בצורה תחרותית מבעבר בסגמנט המשפחתיות באירופה. לטעמנו, בתמחור הנכון היא יכלה לקצור הצלחה גם בישראל, למרות ההצטמקות של הסגמנט ובזכות האהדה של הקהל המקומי למותג. אנחנו נמשיך לחכות לחזרתה.