דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

תוצאת חוסר הביקוש לרכב חשמלי בארה"ב: סוכנים מתוסכלים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יש סיבות להאטה במכירת חשמליות בארה"ב 
  • לפי נתונים, מכירת חשמלית אורכת זמן רב מדי
  • החשש: חשמליות ירכשו בעיקר על ידי בעלי יכולת ושוחרי טכנולוגיה
כביש I-95 מיאמי פלורידה ארה"ב אילוסטרציה

הביקוש כבר לא מה שהיה פעם. כבר מספר חודשים ששוק הרכב בארה"ב מסמן תקופה בעייתית עבור יצרני הרכב החשמלי. ולא במקרה האטו היצרניות האמריקאיות - שאינן נקראות טסלה - את קצב ייצור דגמים חשמליים. מסתבר כי מכוניות חשמליות פשוט מתקשות למצוא קונים. על פי איגוד הדילרים בצפון אמריקה, הזמן הממוצע שנדרש למכור רכב חשמלי עומד כיום על 114 יום. מכונית בנזין מוצאת לקוח בשליש מהזמן.

לטענת מנכ"לית קרייזלר, כריסטין פיואל (Feuell) הסיבה העיקרית היא מחיר גבוה מדי. "יש לקוחות שעדיין מעלים חשש לגבי טווח הנסיעה ברכב חשמלי, אבל המחיר נותר בכל זאת המשוכה הגדולה ביותר. אם לא נצליח להציע את המכונית החשמלית במחיר סביר אחרי הסיוע הממשלתי, לקוחות פשוט יקנו משהו אחר", היא אומרת.

לדבריה ולדברי בכירים אחרים בתעשייה יצרניות הרכב, רכישת הרכב החשמלי אמורה הייתה להציג גרף צמיחה קבוע. ולכן הושקעו כספים, תוכננו תוכניות, גייסו עובדים, הסבו מפעלים וקווי ייצור, אבל הביקוש מצד הלקוחות הואט בכל זאת. ולא בגלל חוסר במלאי, אלא בגלל מחיר גבוה מדי. "חשמליות היו נחלת העשירים ושוחרי הטכנולוגיה, ונותרו כאלה" הם אומרים.

מה אנחנו חושבים: יצרניות הרכב פועלות כפי שתמיד נהגו לעשות, ואחרי שזיהו את ההאטה בביקוש התאימו את קצב הייצור כדי לא להיתקע עם מלאי. יש אכן מפעלים בהם המצב אפשר הסבת קווי ייצור לדגמים היברידיים, אבל יש גם קווי ייצור שנסגרו ועובדים שפוטרו, לרבות חישוב מסלול מחדש לתוכניות עתידיות.

עם תנודתיות שכזו יצרניות הרכב מתקשות להעריך את הביקוש לרכב חשמלי בעשור הקרוב, ובינתיים מנסות לרקוד על שתי החתונות. מצד אחד ממשיכות בפיתוח הרכב החשמלי, אבל עושות זאת במידה של זהירות שלא תמיד הייתה שם. בוודאי לא בקרב יצרניות שמצאו עצמן מאחור במירוץ לחשמל וכאלה יש לא מעט. מצד שני, זה אומר שמנועי בנזין עוד לא אמרו את המילה האחרונה, ואלה לאו דווקא חדשות רעות.

למאמר זה התפרסמו 24 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה