דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הסקודה סופרב סטיישן שכל אחד היה רוצה לעצמו

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סקודה מציגה סופרב סטיישן-אקשן
  • עם 477 כ"ס ומכלולים מתאימים
  • בינתיים תיוצר רק יחידה אחת

סטיישן ביצועים: החטיבה הבריטית של סקודה חשפה אב-טיפוס יחיד במינו לסופרב סטיישן, לרגל חגיגות הפסקת הייצור של הדור השלישי והפופולרי ביותר בשושלת האחראי ל-860 אלף יחידות, יותר ממחצית מהייצור הכולל (1.6 מיליון) מאז תחילת האלף.

על תהליך ההשבחה אחראית סדנת RE פרפורמנס, אותה אחת שגם בנתה עבור היצרנית הצ'כית אב-טיפוס לאוקטביה שקבעה במשטחי המלח של בונוויל שיא מהירות של 360 קמ"ש, למכונית עם מנוע בנפח של עד 2.0 ליטר.

גם הפעם אחראי על ההנעה מנוע 4 צילינדרים בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטר המוכר של פולקסווגן (EA888), אבל הטורבו מוגדל ומצנן הביניים גדול יותר, עם הזרקת דלק בלחץ גבוה יותר ומצתים שונים (NGK). בסך הכל הוא מייצר לדברי סקודה 477 כ"ס, 197 כ"ס יותר מגרסת המקור. הכוח עובר לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת 7 הילוכים כפולת מצמד, אך נתוני ביצועים לא פורסמו.

רק נראית תמימה: המהנדסים הבריטיים שיפרו גם את היכולת הדינמית, עם מערכת מיתלים הכוללת קויל אובר (בולם בתוך קפיץ) של KW בכל פינה, המרכב מונמך ב-5 ס"מ, מערכת הבלימה משלבת קאליפרים של AP עם דיסקים מחורצים וגדולים משמעותית (330-390 מ"מ לפנים-אחור).

בשונה מהמקובל במכוניות ביצועים משופרות, העיצוב החיצוני זהה לחלוטין לגרסה הרגילה. גם תא הנוסעים לא עבר כל שינוי והוא זהה לגרסת המקור ברמת האבזור הבכירה L&K.

מה אנחנו חושבים: בשונה מאחיותיה לקונצרן להן ארסנל גדול של דגמי ביצועים, לסקודה יש כיום באולם התצוגה רק דגם אקשן בודד: אוקטביה RS. וזה חבל, שכן לטעמנו שילוב בין שימושיות משפחתית המוכרת של היצרנית הצ'כית עם שרירים נסתרים מהעין הוא מצרך נדיר בעולם שעסוק בעיקר במראה ובדימוי. והוא גם מעורר הרבה חשק ועניין, משהו שחסר כיום באולם התצוגה של המותג באירופה ואצלנו.

אז אם בחדרי הישיבות במטה החברה במלדה בולסלב שוקלים אפילו להציג גרסה סדרתית כזו, דעו לכם שאנחנו לגמרי בעד.

למאמר זה התפרסמו 31 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה