סיפור בזיגזג: פולקסווגן גולף החשמלית נדחית בכל זאת
סיפור בזיגזג: פולקסווגן גולף החשמלית נדחית בכל זאת
אשתקד החליטה פולקסווגן להקדים את השקת הגולף החשמלית. כעת היא דוחה אותה למועד לא ידוע. במקביל, גם תוכניות לגולף על בנזין אינן ברורות. מה קורה עם המשפחתית האירופאית הנמכרת ביותר?
שנה בדיוק לאחר שפולקסווגן הודיעה כי היא מקדימה את השקת הגולף החשמלית, אבל דוחה תוכניות להשקת רכב אוטונומי, כעת נראה שביצרנית הרכב הגדולה באירופה מחשבים מסלול מחדש. במקום להעלות על הכביש את הגולף החדשה ב-2029, ההשקה נדחתה אל מעבר ל-2030.
זה אמור לקרות במקביל להשקת התאומה סקודה אוקטביה, גם היא כחשמלית, מכונית שעיצובה נחשף בתערוכת מינכן. למרות מראה שנראה קרוב מאוד לסדרתי, זו האחרונה במפתיע תוצע באולמות התצוגה רק אחרי 2030.
בחודש אוגוסט שעבר, סיפרנו לכם שכחלק מתוכניות עדכניות של פולקסווגן, הגולף הוקדמה כראשונה להשתמש בפלטפורמת ה-SSP החדשה של פולקסווגן, שתחליף את ה-MEB הוותיקה ותשמש מכוניות בנזין, היברידיות וחשמליות. אלא שפרסום של ה"אוטומוטיב ניוז" מגלה כי כעת פולקסווגן דוחה את ההשקה, כחלק מתוכנית ארגון מחדש וכתוצאה מצורך לשדרג את מפעל הדגל שלה בוולפסבורג, גרמניה.
שדרוג המפעל נתקל עד כה בקשיים עקב בעיית תקציב, מה שיגרור דחייה של כתשעה חודשים בהשקת הגולף. פירוש הדבר כי המכונית הנמכרת ביותר בהיסטוריה של פולקסווגן, שהדור הנוכחי שלה יחגוג יום הולדת 6 בעוד חודש, יאלץ להמשיך לשאת בנטל כמעט חמש שנים נוספות.
בפולקסווגן החליטו גם לדחות תוכניות להעברת ייצור הגולף בנזין למקסיקו, ולשווקה לאירופה משם. גם מועד תחילת השיווק של ה-T-רוק החדש, רכב הפנאי שנחשף בחודש שעבר, יידחה על-פי מקור ביצרנית. בפולקסווגן לא אישרו את הדברים בתגובה לדיווח.
התוכניות להסטת ייצור הגולף בנזין למקסיקו התקבלו עוד אשתקד, במסגרת ארגון מחדש עליו הסכימו הנהלת פולקסווגן וועדי העובדים. המעבר היה אמור להתבצע ב-2027, והמפעל בוולפסבורג היה אמור להוסיף ייצור של מכוניות חשמליות במקום. לפי הערכות פולקסווגן, המהלך היה אמור לחסוך 4 מיליארד יורו בשנה, שהיו אמורים לסייע בקרב הבלימה של פולקסווגן כנגד הפלישה הסינית לאירופה.
פולקסווגן עורכת בימים אלו תוכנית חומש חדשה, שאמורה לכלול את כל תוכניות העבודה שלה ל-2030-2026. אלו יכללו בין היתר את היקף ההשקעה במכוניות חדשות, כאשר חלק מהתקציב לתוכנית, שמוערך ב-160 מיליארד יורו, יוקצה לשדרוג המפעל בוולפסבורג.
יורדים מחשמל כי אצל יצרנים אירופאיים זו מגמה כבר כמה שנים,אז לא מפתיע.
יהיה תמיד דגם חשמלי, אבל הדגש יהיה על הנעה אחרת.
כנראה הם יודעים קצת יותר מהסינים.
גוף מכונית טובה מאוד. ה-בעיה בישראל היא תימחור מוגזם של היבואן. הגולף היא מכונית קומפקטית, ועם מחיר נכון הצצליחה היטב בעולם.
אבל בישראל כל אוטו הוא "משפחתי", המחיר אצלנו גבוה במיוחד, לא מהווה תחרות לדגמים של יצרנים אחרים ברוב הציבור יעדיף אותם. חבל
חברות הרכב הגדולות דוחות או מבטלות כי מעבר לחשמלי יחסל אותן. אין להן משאבים לפיתוח וייצור חשמלי מ0, ולכן הן יקרסו.
ואין להן יכולת להתמודד עם העליונות הטכנולוגית והמחירים של הרכבים הסיניים, NIO XPENG וטסלה ישלטו בשוק העולמי, במיוחד לאחר בניית מפעלים באירופה וארהב. כבר היום 60% מהמכוניות שנמכרות בסין - שוק של 35 מיליון רכבים בשנה - חשמלי, וזה לא קשור לחשמל, זה פשוט כי הערך שנותן הרכב פי 100 על רכב בנזין בכל היבט.
יש מגמה של קניית פחות מכוניות חשמליות והיברידיות בקנדה ובארה"ב. זה היה אותו הדבר באיחוד האירופי אבל לא בגרמניה, הולנד ובלגיה. רישומי המכוניות החשמליות עלו ב-53.5%, 28.2% ו-37.2% במדינות אלו. אבל למרות העניין הגובר במכוניות חשמליות, בשנת 2025 פולקסווגן הודיעה כי השקת ה-Golf החשמלי תידחה מעבר לשנת 2030. בגלל מה שנכתב לעיל רק מכוניות בנזין יהיו בעתיד.
1. אתה צודק.
5. אתה לא צודק לגבי מכירת מכוניות חשמליות מסין כי בקנדה יש מס של 106.1% על מכוניות חשמליות סיניות ובארצות הברית יש מס של 247.5%.
גם בוני הכרכרות התנגדו למכוניות וסחפו איתם את ההמונים חסרי המושג. זה טבעי. תתנגדו אם זה עושה לכם טוב.
אגב, מר דני, מה מצב היערות בקנדה? נשארו עדיין עצים? חרטט לי משהו על מצב השמש או מחזורים טבעיים של כדור הארץ ותתאים את הנתונים החריגים לאמונה שלך.
אני המתחזה לדני טורונטו
מצטער מבקש סליחה ומחילה מכולכם.
אני יושב בקיוסק הקטן שלי בחדרה,קיוסק שירשתי מסבתא שלי סבתא פרומה שפתחה אותו ב-1942 והוא שירת את אנשי העמק שהגיעו לבלות בחדרה על כוס סודה ,לחמנייה עם נקניקיה בחרדל. בעצת עורך הדין שלי
רציתי להתנצל ולפצות את אלה שגרמתי להם עוגמת נפש בתגובה המטופשת שלי. הפיצוי יהיה כוס כפולה של סודה ולחמנייה טרייה עם נקניקיה וחרדל וזה בהמשך למסורת משפחתית מאז ימי הרמב"ם . אני מודה לדני מטורונטו על שהחדיר לראשי מעט דעת ובינה. דני ישראל הפגישה בנינו בתוקף
נפגש בגן המפורסם מתחת להילטון ת"א
לידיעתכם כיף להתחזות.
גם לי יש מתחזה מקורי לדני טורונטו
9. מצב היערות בקנדה מצוין. יש לנו הרבה יערות למרות שיש מעט שריפות יער. רוב האנשים לא מתעניינים בהתחממות כדור הארץ.
מה שמך האמיתי מר חכם "אני"?
10 רובי. בקנדה ובארה"ב אנשים לא קונים מכוניות חשמליות משומשות בגלל המחיר הגבוה של הסוללות מפני שהקיבולת שלהן נמוכה מאוד אחרי 5 שנים.
11. אתה צודק לגבי מספר 9 מפני שהוא מלא ב- Bull Shit.
תעשיית הרכב האירופאית שוקעת, כמו שאר התעשייה האירופאית. יש לזה הרבה גורמים, חומרי גלם, עלות ייצור, רגולציה, כוח אדם, ניהול תקציבים וכד'. בשל רווחים כלכליים חברות כדי להרווחי יותר, מעבירות את הייצור למדינות "זולות" יותר ובכל מאבדות את היכולת לייצור עצמי. תכניסו לזה את בעיית המהגרים וסגרתם את הסיפור.