דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופס, טעינו: מרצדס פתאום כבר לא 'רק חשמלית' ב-2030

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אירופה תכננה לעבור לגמרי לחשמל ב-2030
  • מרצדס הצטרפה, אבל כעת טוענת שהיעד בלתי אפשרי
  • הכיוון עדיין יהיה חשמלי, אבל הקצב התמתן והבנזין לא מת
מרצדס EQS SUV

'אנחנו נסוגים מהתוכנית למכור רק רכבים חשמליים משנת 2030', כך מוסרת יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית מרצדס. נזכיר כי רק לפני כשנתיים וחצי הודיעה היצרנית לעולם כי כי עד סוף העשור תשווק רק רכב חשמלי בשווקים מסוימים ברחבי העולם, עם דגש על שוקי המערב. ובאותה הזדמנות גם ציינה כי עד אותו רגע כבר תהיה עמוק בתהליך הוצאה לגמלאות של מנועי בעירה פנימית.

אלא שכעת נראה כי זריקת מציאות באמצעות דו"חות חדשים שכנעו את בכירי היצרנית כי יש מקום להניח סייגים. דגמים עם מנועי בעירה פנימית והיברידיים יהיו חלק מעתיד המותג לשנים הבאות, הכריזה. עד 2030 צופה החברה כי רק 50% מהמכירות יהיו חשמליות. וזו כבר נסיגה מאוד משמעותית לאחור.

"הלקוחות ותנאי השוק יקבעו את קצב השינוי", דיווחה מרצדס. "החברה תספק מענה לצרכי לקוחות שונים, בין אם מדובר על מערכת הנעה חשמלית או מנוע בעירה מחושמל, עמוק לתוך העשור הרביעי". במילים פשוטות, 2040 נראית כמו יעד הגיוני יותר.

חשמליות אפילו לא באירופה: הצמיחה במכירות חשמליות באירופה עולה על זו של צפון אמריקה, אבל אפילו שם מרצדס כבר לא מצפה למכירת חשמליות בלבד. מנכ"ל החברה, אולה קלניוס (Källenius) אמר לרויטרס: "כבר היום ברור שהשוק האירופי לא יהיה 100% חשמלי ב-2030, וכנראה שזה יהיה המצב גם מבחינת מרצדס".

דבריו של מנכ"ל מרצדס מצטרפים לאלה של בכירי תעשיה נוספים שהציגו בשבועות האחרונים סוג של נסיגה טקטית לאחור מהצהרותיהם לגבי המועד המעבר לחישמול מלא. אפילו מנכ"ל טסלה התמיד-בטוח-בעצמו, אילון מאסק, הזהיר כי החברה מתכננת צמיחה איטית יותר במכירות ב-2024,

בכירי חברות מותגים חשמליים צעירים כמו לוסיד וריביאן האמריקאים אמרו שהם מצפים כי ייצור רכב חשמלי לא יראה זינוק השנה, וחברות כמו סטלנטיס ורנו הודיעו כי הן מחפשות דרכים להוזיל עליות. חברות אחרות, כמו GM ופורד, נקטו בצעדים דרסטיים יותר והודיעו על עיכוב בבניית מפעלים חשמליים, על דחיית תוכניות וביטול דגמים.

מה אנחנו חושבים: זה היה די ברור. חישמול העולם בטווח הזמן הזה ובטכנולוגיה הקיימת כיום הוא אתגר עצום, והדהירה של תעשיית הרכב לכיוון הייתה מהירה בהרבה מעולמות התשתית למשל. ולפחות במבט לאחור אפשר לראות בה סוג של מס שפתיים במאמץ משותף להרגיע את הרגולטורים השונים, שהתנפלו על תעשיית הרכב האחראית בסופו של יום ל-7% מפליטת גזי החממה.

נזכיר רק כי לא כל היצרניות באותו מצב. סטלנטיס, טויוטה וב.מ.וו הצהירו מראש כי היעד החשמלי שאפתני ובלתי מושג בעידן הסוללות. מרצדס רק מצטרפת אליהן כעת.

שלא יובן אחרת. כיוון התעשייה הוא מעבר לחשמל. העולם בהובלת אירופה ובמידה רבה סין, דוהר בכיוון זה ועם כל שנה שחולפת, מכירות חשמליות שוברות שאים: בארה"ב הן הגיעו אשתקד לכמעט 8%, באירופה ל-13% ובישראל כמעט 18%. אז מגמת הגידול ברורה, אלא שהקצב התמתן וליצרניות רבות ברור שיש צורך בעדכון יעדים. בעיקר כדי לא להבריח את המשקיעים.

למאמר זה התפרסמו 14 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה