בקצרה:
- מאזדה CX-5 הבא יהיה היברידי
- מערכת ההנעה מפיתוח עצמי
- כאן רק לקראת 2026
סיוע חשמלי, בקטנה: במסגרת דו"חות כספיים שפרסמה, הציגה מאזדה את התכניות ל-CX-5 חדש. בניגוד להערכות המוקדמות לפיהן הוא יקרא CX-40 בהתאם לשיטת השמות העדכנית של מאזדה, רכב הפנאי הפופולארי ישמור על שמו. החשיפה הרשמית מתוכננת רק למחצית השניה של 2025, ואלינו הוא יגיע מספר חודשים מאוחר יותר, ככל הנראה בתחילת 2026.
החידוש המשמעותי הוא מערכת הנעה היברידית (לא נטענת) מפיתוח עצמי, בשונה מה-CX-50 שמצויד במערכת הנעה היברידית של טויוטה. ה-CX-5 ימשיך להתבסס על פלטפורמת הנעה קדמית (הנעה כפולה כאופציה) ויוצע גם עם מנועי בנזין עם 4 צילינדרים.
צעד זהיר לחשמל: במאזדה מצהירים על הקמתה של חטיבה חשמלית תחת השם e-Mazda, שתהיה אחראית על המשאבים הדרושים לפרויקט החשמול של היצרנית. דגם חשמלי ראשון על בסיס פלטפורמה ייעודית מתוכנן להיחשף רק ב-2027, במהלך שמאזדה מגדירה כ"גישה ריאליסטית" המותאמת לביקוש ולצרכים בשווקים השונים.
עד אז תשווק מאזדה בסין את ה-EZ-6 שנחשפה בתערוכת בייג'ינג, על בסיס פלטפורמה של צ'אנג'אן המקומית עם הנעה חשמלית או עם מנוע בנזין המשמש מאריך טווח. בסך הכל יוצגו בשנים הקרובות ארבעה דגמים חשמליים או היברידיים-נטענים של מאזדה לשוק הסיני.
מה אנחנו חושבים: ה-CX-5 הוא אחד הדגמים הוותיקים באולם התצוגה של מאזדה. הדור השני והנוכחי משווק ללא שינויים משמעותיים מאז 2017 ובעצמו מבוסס בכבדות על הדור הראשון מלפני 14 שנים ולכן דגם חדש מהיסוד היה אמור להיות מוצג כבר מזמן.
גרסה היברידית יכולה לשפר את מצבו עם תחרות ישירה לטויוטה ראב 4 הפופולארי. אבל עד שינחת כאן יחלוף זמן רב, בו הזירה תהפוך תחרותית עוד יותר עם מתחרים ישירים ואלטרנטיבות חשמליות. קל זה לא יהיה.