דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

זו הגרסה החזקה בהיסטוריה של פורשה פנמרה - והיא היברידית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פורשה חשפה גרסאות קצה לפנמרה שינחתו כאן בסוף השנה 
  • לטורבו SE הייבריד 782 כ"ס משילוב מנוע V8 בנזין וחשמל
  • ב-GTS מנוע V8 בנזין נטול סוללות מכבידות

בסיוע החשמל: פורשה חשפה פרטים מלאים על הפנמרה טורבו SE הייבריד, הגרסה החזקה ביותר של הדגם שקבעה לאחרונה שיא הקפה למכונית סאלון במסלול הנורבוגרינג בגרמניה. תג המחיר עומד על 1.92 מיליון שקל.

מערכת ההנעה משלבת בין מנוע V8 כפול מגדשים (חדשים מסוג סינגל סקרול) בנפח 4.0 ליטר (599 כ"ס) למנוע חשמלי (190 כ"ס). ההספק המשולב עומד על 782 כ"ס, 82 כ"ס יותר מהפנמרה טורבו SE הייבריד הקודמת, בחיבור לתיבת 8 הילוכים כפולת מצמד והנעה כפולה קבועה. הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות, 0.3 שניות מהר מבעבר, בדרך ל-325 קמ"ש מרביים (10+).

סוללה בקיבולת גדולה ב-45% (25.9 קוט"ש) מאפשרת 88 ק"מ נקיים מזיהום, 38 ק"מ יותר מקודמתה.

גם בסיבובים: גרסת הקצה כוללת כציוד תקני את מערכת המיתלים החדשה של היצרנית, המבוססת על קפיצי אוויר עם בולמי זעזועים ייחודיים בעלי משאבה הידראולית חשמלית, לשליטה בלחץ עם אפשרות להרמה או הנמכה מהירה של כל יחידה בנפרד. בכך היא מאפשרת צמצום כמעט מוחלט של זוויות הגלגול על ציר הרוחב (בעומסי פניה) ועל ציר האורך (בזמן בלימה או האצה) וגם מייתרת את הצורך במוטות מייצבים.

עוד כוללת הרשימה בלמים קרמיים (440 מ"מ מלפנים, 380 מ"מ מאחור), היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים והוספת מסיטי אוויר בפגושים מלפנים ומאחור, שבשילוב עם ספויילר אחורי נשלף חשמלית מסייעים לייצרת כוח הצמדה של 60 ק"ג במהירות של 200 קמ"ש. על הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2 דביקים במיוחד, שפותחו על ידי היצרנית הצרפתית במיוחד עבור פורשה. הם מולבשים על חישוקי "21 ייחודיים בעלי מנגנון נעילה מרכזי, כמקובל במכוניות מרוץ.

גם ללא סוללות: פורשה חשפה גם גרסת GTS לפנמרה (1.27 מיליון שקל), כשעל ההנעה אחראי רק מנוע V8, ללא סוללות מכבידות. היא תייצר 500 כ"ס, 20 כ"ס יותר מה-GTS היוצאת בחיבור לתיבת 8 הילוכים כפולת מצמד והנעה כפולה קבועה עם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, ותזנק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות (0.1 שניות פחות) בדרך ל-302 קמ"ש מרביים.

מערכת המיתלים של ה-GTS פשוטה יותר, משלבת קפיצי אוויר אדפטיביים עם מוטות מייצבים קונבנציונליים, אבל בכיול ייחודי עם הנמכת מרכב של סנטימטר ביחס לפנמרה רגילה.

מה אנחנו חושבים: פורשה הציגה את הפנמרה כדור חדש ושלישי בשושלת, אבל בפועל מדובר יותר במתיחת פנים מסיבית, על בסיס אותה פלטפורמה ועם יחידות הנעה דומות שזוכות לשדרוג קל. הסיבה לכך היא שבשנים האחרונות היא סובלת משחיקה במעמדה, בעיקר בגלל הטייקן החשמלית שהייתה אטרקטיבית ונחשקת הרבה יותר ואפילו נמכרה בכמויות גדולות יותר.

לכן נדמה שהשינויים שבוצעו הם בעיקר כדי לגרום ללקוחות ותיקים לשדרג לחדשה, ולא להביא מהפכה לקטגוריה כפי שעשתה הפנמרה הראשונה כשהוצגה לפני כעשור וחצי.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה