בקצרה:
- המוסו EV יהיה חשמלי ראשון של KGM בישראל
- על בסיס מרכב אחוד עם הנעה קדמית או כפולה
- תג המחיר מתחיל ב-240 אלף שקל

במקום סולר: KGM מתחילה לשווק כאן את המוסו EV, טנדר חשמלי ראשון של היצרנית ודגם נקי מזיהום ראשון שהיא משווקת בישראל. תג המחיר מתחיל ב-240 אלף שקל, 30 אלף שקל פחות ממוסו דיזל.
הוא ישווק עם שתי מערכות הנעה: קדמית עם 207 כ"ס או כפולה (ב-260 אלף שקל) עם מנוע נוסף בהספק זהה מאחור, המאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-8 שניות, 1.2 שניות פחות מגרסת ההנעה הקדמית.

לשניהם סוללת 80.6 קוט"ש האמורה להספיק לפי היצרנית ל-419 ק"מ בהנעה קדמית, או 379 ק"מ להנעה כפולה. טעינה מהירה (120 קילוואט) מאפשרת מילוי מ-10% ל-80% ב-36 דקות וניתן גם לעשות בסוללה שימוש להפעלת מכשירים חיצוניים (V2L).
הטנדר משתמש בפלטפורמת הטורס EVX, גרסה חשמלית לרכב הפנאי המשווק אצלנו עם מנוע בנזין או היברידי, בתצורת מרכב אחוד עם מתלים נפרדים מלפנים ומאחור. בהשוואה למוסו דיזל הוא קצר ב-24.5 ס"מ (516 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר ב-6 ס"מ (315 ס"מ) מרווח גחון נמוך ב-3.6 ס"מ (18.4 ס"מ) וזוויות גישה-נטישה צנועות (24.3-20.2 מעלות).
גם הארגז קטן יותר, קצר ב-26.5 ס"מ (134.5 ס"מ) וצר ב-5.5 ס"מ (151.5 ס"מ), עם כושר העמסה נמוך ב-435 עד 335 ק"ג (730 ק"ג להנעה כפולה, 830 ק"ג להנעה קדמית). כושר הגרירה לשתי תצורות ההנעה (1.8 טון) נמוך ב-1.7 טון מגרסת הדיזל.

מה עוד צריך לדעת: סביבת הנהג דומה לטורס עם צמד מסכים ("12.3 כל אחד) המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע ומוצמדים האחד לשני ליצירת מראה אחיד. מאחור ההגה ממוקמים מנופי שליטה ידנית ברגנרציה ובין המושבים יש בורר צנוע לבחירת מצבי נסיעה (לפנים-אחור חניה).
רשימת אבזור הנוחות כוללת מצלמות חניה היקפיות, ריפודים דמויי עור, כיוון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים (חימום גם לאחוריים) מפתח חכם ובקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור. גלגל חלופי נעדר מהמפרט ובמקומו יש ערכת ניפוח.
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל בעת פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: ל-KGM יש ניסיון עשיר בייצור טנדרים, אבל נראה שהטנדר החשמלי הראשון שלה הוא יותר רכב פנאי עם ארגז, פחות רכב עבודה אמיתי - בעיקר עקב כושר העמסה וגרירה נמוכים משמעותית. הוא אומנם זול יותר מהמוסו דיזל שבעצמו נחשב לאחד הזולים בקטגוריה, אבל לפחות על הנייר נראה שהיכולות שלו יתאימו בעיקר עבור מי שנדרש לטנדר לעבודות בסביבה אורבנית.