בקצרה:
- בנטלי חידשה את הבנטיאגה ספיד המרשימה
- המנוע הוקטן, הביצועים השתפרו
- ינחת בישראל בסוף השנה הנוכחית

העיקר המהירות: בנטלי עדכנה את הבנטיאגה ספיד, גרסת הקצה לרכב הפנאי שלה, שצפוי לנחות כאן בסוף השנה. והשינוי העיקרי מתתמקד במנוע, שיהיה מעתה V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר ו-650 כ"ס מבית קונצרן פולקסווגן. הוא יחליף את ה-W12 האדיר בנפח 6.0 ליטר של דגם היוצא, ויהיה אפילו חזק ממנו במעט (15 כ"ס) למרות הסרה של סוללת צילינדרים וקיצוץ של כשליש בנפח. הוא ללא ספק חסכוני יותר ופחות מזהם, וזו גם סיבת ההחלפה העיקרית. כדי לשמור על פס קול הולם, תוצע כאופציה מערכת פליטה של אקרפוביץ'.

תיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה נותרו כשהיו, אבל תוספת הכוח יחד עם הפחחת משקל קלה (38 ק"ג) ובקרת שיגור יעילה יותר, מאפשרת לו לקצץ 0.3 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש שמסתיים כעת ב-3.6 שניות, בדרך ל-310 קמ"ש מרביים (4 קמ"ש יותר).
מה עוד צריך לדעת: לספיד העדכנית כיול מתלים שונה, קשיח ב-15% במצב ספורט בהשוואה לבנטיאגה רגיל, עם מוטות מייצבים אקטיביים שאמורים לצמצם את זוויות הגלגול. היגוי אחורי אקטיבי שלא הוצע כלל בגרסה הקודמת, מסופק כעת כציוד תקני ואמור לשפר את חדות הפניה במהירויות נמוכות והיציבות הכיוונית במהירות גבוהה.

גם מערכת בקרת היציבות כוילה מחדש, ומשלבת כעת מצב "דינמי" המפחית את מידת ההתערבות. בלמים קרמיים הם אופציה בתוספת תשלום. מבחינה ויזואלית נבדל הספיד בתוספת מסיטי אוויר סביב למרכב, רביעיית צינורות פליטה בולטים, ספוילר בקצה דלת תא המטען וחישוקים שונים.

מה אנחנו חושבים: הבנטיאגה הפך לדגם הנמכר ביותר של בנטלי מאז הוצג לפני כעשור, בין היתר כי הכניס את היצרנית הבריטית לקטגוריית רכבי הפנאי, הרבה לפני שרולס רויס הציגה את הקולינאן. אלא שכעת, בדומה לדגמים אחרים של המותג, הוא מאבד את נקודת החוזקה הייחודית שלו: מנוע עם 12 בוכנות נדיר, בשונה מהיריבה הבריטית ששומרת עליו באדיקות. עכשיו נותר רק לגלות עד כמה היתרונות על טבלת האקסל ישפיעו על קהל היעד המצומצם.