דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הקאמבק נמשך: לנצ'יה גמא חוזרת

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • לנצ'יה גמא תחלוק פלטפורמה עם פיג'ו 3008
  • תציע הנעה חשמלית בתצורת סדאן-קופה
  • תיוצר באיטליה החל מ-2026

מנערת את האבק: אחרי הקאמבק של לנצ'יה אפסילון, קונצרן סטלנטיס ממשיך במסע החייאת המותג האיטלקי ומודיע על חזרתה הצפויה של לנצ'יה גמא, שתיוצר במפעל במלפי שבדרום איטליה החל מ-2026. וכמו האפסילון, גם לה אין כל קשר לדגם העבר.

היא תתבסס על פלטפורמת STLA Medium של הקונצרן, אותה אחת שמשמשת גם את פיג'ו 3008, אופל גרנדלנד וג'יפ קומפאס העתידי. אלא שבשונה מהם, הגמא תהיה משפחתית בתצורת סדאן-קופה, עם הנעה חשמלית בלבד. היא צפויה להתפרס לאורך של 470 ס"מ, עם הנעה קדמית או כפולה וטווח נסיעה מירבי של כ-700 ק"מ.

מה עוד צריך לדעת: לנצ'יה גמא המקורית נולדה ב-1910 והייתה מהמכוניות הראשונות של המותג, אך השם התפרסם בעיקר בתקופת תור הזהב של המותג תחת כנפי פיאט. הגמא ׳ההיא׳ יוצרה בין השנים 1976 ל-1984 בגרסת קופה לצד גרסת פאסטבק שנקראה "ברלינה", שתיהן בעיצוב של פינינפארינה.

המפעל במלפי, שבו תיוצר הגמא המודרנית, שימש את המותג לטובת הדור השני של האפסילון, בין השנים 1995-2003. בשנים האחרונות יוצרו בו ג'יפ קומפאס ורנגייד, אך בקרוב הוא צפוי לעבור הסבה לטובת ייצור דגמים המבוססים על הפלטפורמות החדשות של קונצרן סטלנטיס. מלבד הגמא, ייוצרו במלפי גם ג'יפ קומפאס החדש ודגם עתידי נוסף של DS.

בסטלנטיס מקווים לנצל את הקאמבק של לנצ'יה ואת הרענון של המפעל הוותיק לטובת שיקום היחסים הרעועים עם ממשלת איטליה. בכירי החברה ציינו כי הגמא החדשה "מדגישה את המחויבות של סטלנטיס לקידום מוצרים מתוצרת איטלקית", אם כי גם להם ברור שלא זו המכונית שתביא את היקפי הייצור וההכנסה להם מקווה הממשלה המקומית.

מה אנחנו חושבים: לקונצרן סטלנטיס יש כרגע אינספור דאגות, החל מהטלטלה בצמרת הבכירה של החברה, דרך ההפסדים שהולכים ומצטברים ועד לספקות באשר לעתידם של חלק מהמותגים בארסנל הרחב (מדי?) של החברה. ההודעה על חזרתה של הגמא - רק בעוד שנתיים, כזכור - נועדה בעיקר לשדר "עסקים כרגיל", ולהרגיע את בעלי המניות שמודאגים מעתיד הקונצרן. כך או אחרת, אנחנו מעריכים שלנצ'יה לא תהיה זו שתביא את המזומנים שחסרים כרגע בקופה של סטלנטיס, וסביר להניח שגם בכירי החברה מודעים לזה.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה