דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לתיכוניסטים חשוב הדיוק, הפנסיונרים מגלים את הרכבת הקלה

Getting your Trinity Audio player ready...

איחורים, אי דיוקים וצפיפות בתחבורה הציבורית. סקר שערכה חברת Moovit מגלה כי הציבור הישראלי אינו מרוצה מהשירות שמעניקה לו התחבורה הציבורית לסוגיה. עם זאת, נוסעים מבוגרים יותר, הביעו סלחנות יחסית למצב הגרוע, בעוד הצעירים פחות מוכנים לקבל את המצב. לפי הסקר, 61% מהנוסעים בגילאי 46 ומעלה הביעו שביעות רצון, לעומת 38% בלבד בגילאי 18-45.

הרכבת הקלה בתל אביב

הסקר שנערך בקרב אלפי נשאלים שאין ברשותם רכב פרטי, גילה כי בני נוער בגילאי 16-18 משתמשים בתחבורה הציבורית יותר מכל קבוצת גיל אחרת, וככל שעולה גיל הנשאלים, פחת השימוש בתחבורה ציבורית. כך לדוגמה, מהסקר עולה כי בשכבת הגיל 16-36 עומד השימוש בתחבורה ציבורית עבור חסרי רכב פרטי על כ-91 אחוזים, בעוד בני 65 ומעלה משתמשים בה פעם אחת בשבוע בלבד.

למרות שהם משתמשים בה פחות, בני ה-66+ מרוצים יותר מכל קבוצת גיל אחרת מתפקודה. 68% מהמשתמשים המבוגרים סיפרו כי הם מרוצים ממנה, לעומת רק 42% שהביעו סיפוק מתחת לגיל זה. בקבוצות הגיל 18-36 רק 37% הביעו סיפוק מהתחבורה הציבורית.

ומה חשוב לנשאלים? תיכוניסטים טענו כי הדיוק עומד מעל הכל, בעוד שקבוצת הגיל הבוגרת יותר העמידה את היכולת להגיע מנקודה לנקודה כחשובה מכל.

עוד עלה בסקר כי האחוז הגבוה ביותר מבין משתמשי הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב והרכבת הקלה בירושלים הינם פנסיונרים. לעומת זאת, בגילאי בני 18-45 כלי התחבורה הציבורית המועדף הוא הרכבת הכבדה.

הסקר בדק עוד מדוע חלק מבעלי הרכב הפרטי בכל זאת משתמשים בתחבורה הציבורית. 37.5% מהפנסיונרים טענו כי הם עושים בה שימוש בכדי לחסוך בזמן. בקרב בני ה-46-55 ציינו כי היא נוחה עבורם בכדי לנצל את זמן הנסיעה למטרות אחרות.

בקרב בעלי הרכב בין הגילאים 18-35 סיפרו כי הם משתמשים בה בכדי לחסוך כלכלית כסיבה העיקרית בעוד בני ה-56-65 סיפרו כי על אף שהרכב הפרטי זמין להם, הם משתמשים במערכת התחבורה הציבורית בישראל משום שזו דרך אקולוגית יותר לנוע ממקום למקום.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה