דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יבואני הרכב מחוייבים לספר לכם את האמת. אבל לא תמיד

Getting your Trinity Audio player ready...

בלילה שבין חמישי לשישי האחרון, רגע לפני שעליית המס על רכבים חשמליים והיברידיים-נטענים נכנסה לתוקפה, פרסמנו כאן את הודעת רשות המיסים - לפיה "רכבים חשמליים שיגיעו לארץ באיחור בשל הסיכון הבטחוני בים האדום, לא יושפעו מעליית המסים".

הח

ההודעה התייחסה לרכבים שיצאו לדרכם במועד שאמור היה לאפשר את הגעתם לישראל לפני עליית המס, כלומר עוד בשנת 2023, אך התעכבו בדרך ונאלצו להקיף את יבשת אפריקה בשל האיום החות'י על נתיבי השיט.

רכבים אלו, על פי הודעת רשות המיסים, יחויבו בשיעור המס הישן של 2023, גם אם יגיעו ארצה בחודש ינואר 2024 - ויוטל עליהם מיסוי בגובה 20% לרכבים חשמליים או 55% לרכבים היברידיים נטענים. זאת במקום המיסוי החדש העומד על 35% ו-83% בהתאמה.

אלא שהיום (יום ב', 1.1) מפרסמת רשות המיסים הודעה נוספת, ולפיה הארכה בתשלום המס המופחת תינתן אך ורק ליבואנים שיצהירו מפורשות בפני הלקוחות כי על הרכב הנמכר שולם שיעור המס הנמוך של שנת 2023.

מדובר בתנאי שאמור להבטיח את גלגול הטבת המס לכיסו של הלקוח. וטוב שכך, שכן ראוי שהרוכש יהיה מודע למס המופחת ששולם על אלפי כלי רכב שנמצאים בימים אלו על אוניות בדרכם ארצה. זאת גם כדי למנוע מהיבואנים לשלם מס מופחת אך לדרוש מחיר גבוה יותר, לכאורה בהתאם למס החדש.

אבל מה עם עשרות אלפי כלי רכב אחרים שהגיעו ארצה בחודשים האחרונים, עוד לפני סוף שנת 2023 ועדיין ללא השפעת הפרוקסי התימניים של איראן, ועליהם שולם מס נמוך בהתאם למועד הגעתם ארצה? כיצד ידע זאת הצרכן ומי ערב לו שכלי רכב אלה, עליהם הושת מס נמוך משמעותית, לא יימכרו על-פי מחירוני 2024 שבמקרים רבים מציגים עליות מחיר ניכרות?

נזכיר כי ללא קשר למועד הגעת כלי הרכב שלהם, כמה יבואנים זריזים כבר הספיקו מאז שעות הבוקר היום לעדכן את מחירוניהם. בחלק מהמקרים בשיעור נמוך מעליית המס, למשל BYD שדגמיה העממיים התייקרו ב-2,000 שקל 'בלבד', אך במקרים אחרים בשיעור גבוה בהרבה. למשל טסלה, שהקפיצה את מחירה של מודל 3 הבסיסית בלא פחות מ-16 אלף שקל.

חלק מהיבואנים (בהם יבואני יונדאי, קיה, ג'ילי ואחרים) עדיין לא שינו את המחירים של הדגמים החשמליים, בעוד אצל לובינסקי (יבואנית פיג'ו, סיטרואן, MG ועוד) אף נרשמו הוזלות בדגמים אלה. את שיעור המס האמיתי, בכל אחד מהמקרים האלו, הלקוח הישראלי לעולם לא ידע.

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה