דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מסין לאירופה: צ'רי חנכה מפעל בספרד

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • צ'רי תהיה מהסיניות הראשונות לייצר באירופה
  • המפעל החדש בברצלונה שימש בעבר את ניסאן
  • היעד: ייצור 150 אלף כלי רכב בשנה

סינית לאירופאים: אחרי שניהלה מגעים עם ממשלת איטליה, בחרה צ'רי בסופו של דבר בספרד להקמת מפעל אירופאי ראשון עבורה. הוא יוקם באזור התעשיה של ברצלונה, במבנה ששימש בעבר את ניסאן ובו יוצרו 3.3 מיליון כלי רכב מאז שנת 1983 ועד לסגירתו בסוף 2021.

150 העובדים הראשונים שתעסיק צ'רי במפעל, יהיו עובדי ניסאן שפוטרו לפני כשנתיים וחצי ועברו הכשרה מתאימה לייצור דגמי צ'רי, במימון ממשלת ספרד. מדובר כרגע במספר זעום מתוך 3,000 העובדים שפוטרו אז, אך בתוך חודשים ספורים מתכננת צ'רי לגייס מספר כולל של 1,250 עובדים - מה שמסביר את התמיכה של הממשלה המקומית בפרויקט.

מה עוד צריך לדעת: המפעל צפוי לייצר 150 אלף כלי רכב בשנה בכל אחת מחמש השנים הקרובות, כאשר רכבים ראשונים צפויים להתגלגל משעריו לקראת סוף הקיץ הקרוב. הדגמים הראשונים שייוצרו במפעל הם האומודה 5 (צ'רי FX) בגרסאות בנזין וחשמל, כאשר בהמשך ייוצר במפעל גם רכב הפנאי ג'אקו J7. בשלב הראשון, השוק הישראלי ימשיך לקבל את שני הדגמים מהמפעלים הנוכחיים בסין.

הייצור בברצלונה יתבצע בשיתוף פעולה עם חברה מקומית בשם EV Motors (אין קשר ליבואנית הישראלית), שבמקביל מתכננת להקים לתחיה את מותג השטח הספרדי אברו (Ebro) שנסגר בשנת 1987. שתי החברות ישקיעו לא פחות מ-400 מיליון אירו בשיפוץ והסבה של המפעל הותיק.

מה אנחנו חושבים: יצרניות הרכב הגדולות באירופה מדרבנות את הממשלות המקומיות ואת האיחוד האירופי שיסייעו בבלימת הפלישה הסינית, בין היתר באמצעות הטלת מכסים. אך הסינים לא מתכוננים לשבת בחיבוק ידיים, ולאחר ש-BYD הכריזה על הקמת מפעל בהונגריה, גם צ'רי מצטרפת למגמה עם פס יצור בספרד. בשני המקרים בחרו הסיניים במדינות שזקוקות למקומות עבודה חדשים, לא פחות ואולי אף יותר מכפי שהן מעוניינות בהישרדותן של היצרניות האירופאיות. האם לאירופאים יהיו עוד קלפים בשרוול, במלחמה על חייהם מול הפלישה מסין? ימים יגידו.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה