בקצרה:
- אודי Q6 אי-טרון הגיע, גם ה-SQ6 הספורטיבי
- יציע ארבע יחידות הנעה ושני נפחי סוללה
- המחיר מתחיל ב-502 אלף שקל
חשמל מתקדם: אודי מתחילה לשווק בישראל את ה-Q6 אי-טרון, רכב פנאי חשמלי חדש והראשון של המותג המבוסס על פלטפורמת PPE החדשה של הקונצרן, אותה אחת המשרתת גם את פורשה מקאן EV. המחיר יתחיל ב-502 אלף שקל, יקר ב-13 אלף שקל ממתחרים כמו ג'נסיס GV70 החשמלי או ב.מ.וו iX3.
בהשוואה ל-Q5 הוותיק, הוא ארוך ב-9 ס"מ (477 ס"מ),רחב ב-4.5 ס"מ (194 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-6 ס"מ (289 ס"מ). תא המטען גדול בכ-10 ליטר (526 ליטר) ויש תא נוסף מלפנים (64 ליטר) לאחסון כבל טעינה.
יחידות הנעה: ה-Q6 אי-טרון יוצע בישראל עם לא פחות מארבע יחידות הנעה לבחירה:
- 45 עם הנעה אחורית 252 כ"ס ו-7 שניות ל-100 קמ"ש
- 50 (550 אלף שקל) עם הנעה אחורית, 306 כ"ס ו-6.7 שניות ל-100 קמ"ש
- 55 (636 אלף שקל) כפולת הנעה עם 387 כ"ס ו-5.9 שניות ל-100 קמ"ש
ה-SQ6 הספורטיבי (687 אלף שקל) יוצע גם הוא עם הנעה כפולה, אך בהספק של 489 כ"ס (516 כ"ס במצב בוסט) עם תאוצה של 4.3 שניות ל-100 קמ"ש.
גרסת ה-45 תסתפק בסוללת 75.8 קוט"ש עם טווח נסיעה של 524 ק"מ, בעוד יתר הגרסאות יצוידו בסוללת 94.9 קוט"ש עם טווח שנע בין 560 לכ-580 ק"מ, בהתאם לרמת הגימור וליחידת ההנעה. מתח עבודה גבוה של 800V יאפשר טעינה אולטרה-מהירה (270 קילוואט) עם מילוי מ-10% ל-80% בתוך 21 דקות.
מה עוד צריך לדעת: מפרט האבזור הסטנדרטי כולל מסך מאוחד ובו לוח מחוונים דיגיטלי ("11.9) ומסך מגע מרכזי ("14.5), מסך נוסף לנוסע הקדמי ("10.9), טעינה אלחוטית לסלולרי, מצלמות היקפיות, תאורת מטריקס לד, מושבים משולבי עור עם כוונון חשמלי, זכרונות וחימום (גם מאחור), גלגל הגה מחומם, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש ועוד.
חלק מהגרסאות מציעות גם תצוגה עילית במציאות רבודה, מערכת שמע משודרגת עם 20 רמקולים מתוצרת B&O, מתלי אוויר אדפטיביים, גלגל הגה בכיוונון חשמלי ואוורור למושבים הקדמיים.
מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטחים מתים - כולל על תנועה חוצה מאחור ועל פתיחת דלת - ומערכת לסיוע בכניסה לצמתים וחניה אוטומטית.
מה אנחנו חושבים: דווקא בסגמנט הכל-כך נחשק של רכבי פנאי יוקרתיים, מרבית הדגמים החשמליים הם למעשה הסבה של דגמי בנזין מוכרים ולא מבוססים על פלטפורמה חשמלית ייעודית. כך במקרה של ב.מ.וו, ג'נסיס ומרצדס (EQC). כך שהפלטפורמה החדשה של קונצרן פולקסווגן עשויה לשים את אודי במקום שבו לא היתה מעולם - פייבוריטית ברורה מול מתחרותיה הגרמניות. האם יתרון זה יתבטא גם בטבלת המכירות? אנחנו חושבים שהסיכויים לכך מצוינים.